המטרו מתרחק, והנוסעים תקועים בפקק
(צילום: ניצן דרור)

העיכוב בקידום חוק המטרו בגלל חיכוכים בין הקואליציה לאופוזיציה רק הכביד יותר על הנהגים והנהגות שעמדו היום (שלישי) בפקק האינסופי ליד גבעת שמואל, בצומת "קוקה קולה". בשעות הצהריים הכביש היה עמוס בכל הכיוונים, ועוד לפני שהרמזורים התחלפו לירוק, נשמעו צפירות מכל עבר.
קובי, שעלה על המחלף כדי להגיע לבני לברק, סיפר כי "היום, להגיע לבני ברק זה כמו לנסוע בתוך ניו יורק, נסיעה שאמורה לקחת רבע שעה מתארכת לחמישים דקות. קובי הוסיף שאם התחבורה הציבורית הייתה טובה, הוא היה שמח להשתמש בה במקום ברכבו הפרטי.
3 צפייה בגלריה
קובי
קובי
"להגיע היום לבני ברק זה כמו לנסוע בתוך ניו יורק". קובי, שנתקע היום בפקק
(צילום: יריב כץ)
3 צפייה בגלריה
בעקבות חוק המטרו - יצאנו לדבר עם אנשים התקועים בפקקי ענק
בעקבות חוק המטרו - יצאנו לדבר עם אנשים התקועים בפקקי ענק
"סיוט מתמשך שרק הולך ונהיה יותר גרוע". הפקק בכביש 4, היום
(צילום: יריב כץ)
גם מוטי, סוכן מכירות שנמצא במשך כל היום בכבישים, עמד בפקק בכביש 4. "את רוב היום שלי אני 'מבלה' בפקקים, זה סיוט מתמשך שרק נהיה גרוע יותר מרגע לרגע". הוא הודה כי "אני אפילו שמח שיש שביתות, ככה לפחות הכבישים קצת יותר ריקים".
שרון, שחזרה מיום עבודה, ציינה כי "הבעיה שלנו היא שהתרגלנו לפקקים, והם כבר חלק מהלו"ז ומהשגרה שלנו. עם מטרו ותחבורה ציבורית טובה, אנחנו יכולים להיות כמו באירופה. כולנו נרוויח מזה". כשנשאלה אם היא תזנח את מכונית אם יהיה מטרו, שרון ענתה ספק בהומור ספק ברצינות: "אני מקווה שעד אז כולם יעדיפו את המטרו, ואני אשאר עם המכונית שלי. בסוף זה נוח".
"אין הרבה סבלנות בכבישים וזה לא נעים, אבל מצד שני, אני מבין את הנהגים. רכבים שזוחלים זה באמת מעצבן נורא", שיתף אהוד שאסף את בנו הצעיר, לוחם מג"ב שחזר מהצבא, מתחנת אוטובוס במחלף. "אני כבר הייתי תקוע בפקק בדרך לכאן, אבל לפחות עכשיו הבן שלי איתי. התגעגעי אליו ויש לנו הרבה להשלים. אם נצטרך לעשות את זה בפקקים, זה גם בסדר, אבל אמא שלו פחות תאהב את זה".
3 צפייה בגלריה
פקקים
פקקים
"הפקקים הם חלק מהלו"ז שלנו"
(צילום: קובי קואנקס, אלכס קולומויסקי, shutterstock)
החוק שקידמה שרת התחבורה מרב מיכאלי, שכבר תוקצב ביותר מ-150 מיליארד שקל וזוכה לתמיכה וגיבוי ממשרד האוצר, לא זכה לתמיכת האופוזיציה גם אחרי ויכוחים ארוכים, וחרף העובדה שראש הממשלה, ראש הממשלה החליפי ושר האוצר קראו לקדמו.
המשמעות של אי קידום חוק המטרו כעת היא שאם לא תושג הכרעה בבחירות, ייתכן שאף שפרויקט המטרו תוקצב ויצא לדרך, הוא ייתקע. "מי שאומר שחוק המטרו יתעכב בקצת אם הוא לא יעבור, פשוט לא מבין אותו", כתבה היום שרת התחבורה מרב מיכאלי. "בלי החוק לא יקודמו הליכי קבלת החלטות, לא יקוים תיאום תשתיות ולו"ז סביר, לא יופעלו מגנוני מימון שיביאו ל-150 מיליארד שקל להשקעה בפרויקט. יתכבדו המתדרכים, ילמדו את החוק ואז יסבירו לציבור למה תקעו אותו על פוליטיקה".