התקיפה בתימן מוכיחה את היכולת לפעול במרחקים ארוכים בהפתעה. לישראל יש כמובן עניין לגבות מחיר מהחות'ים, לנוכח התקיפות מאז תחילת המלחמה, והיעד כלל גם לפי הדיווחים תשתיות אזרחיות ולא רק צבאיות - לאחר פגיעת הכטב"ם בבניינים בתל אביב.
תיעוד: מטוסי חיל האוויר נצפו בשמי אילת

בהודעת דובר צה"ל הראשונית נכתב כי הותקפו "מטרות צבאיות", ואילו בתימן דווח גם על תחנת כוח ומאגרי דלק. לפי ישראל החות'ים משתמשים בנמל חודיידה לייצוא נפט ומשתמשים בכסף לצורכי טרור - מה שהופך זאת למטרה לגיטימית. הודעת צה"ל משקפת כנראה גם את הסיכום עם האמריקנים שמעוניינים למנוע את הרחבת העימות.
כחלק מהתיאום שקדם לתקיפה, שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה לויד אוסטין שוחחו אמש, וגלנט למעשה הודיע שלא נוכל לעבור על הפגיעה בתל אביב בשתיקה. אוסטין הכיר את הבעיה אחרי ששמע עליה מאנשיו - במיוחד באותו מכתב שנחשף בסוף השבוע ממפקד פיקוד המרכז האמריקני, הגנרל מייקל קורילה, שבו טען שהאמריקנים אינם מרתיעים את החות'ים, וכי למרות היירוטים הרבים נדרשים צעדים התקפיים. החשש ממלחמה אזורית מנע זאת עד כה.
נמל חודיידה שהותקף הוא מטרה אסטרטגית מכיוון שהוא עורק החיים היחיד כמעט של החלק של תימן שנשלט בידי החות'ים, החיבור היחיד שלהם לעולם לקבלת סחורות בהיקף גדול (ואף לייצא מעט). גם סיוע הומניטרי מגיע דרכו, ולכן האמריקנים היססו לתקוף שם. יש להניח שהתקיפה תשבש את החיים בצפון-מערב תימן - וכן בעיר הגדולה צנעא.
חלק אחר בתימן נשלט בידי הממשלה המוכרת ברוב העולם, כולל נמל עדן המרכזי. חלקים אחרים שכוללים את החוף הדרום-מזרחי נשלטים בידי שבטים הנאמנים לאיחוד האמירויות ואף בידי דאעש, מה שמדגיש את חשיבות חודיידה לחות'ים.
ואיפה איראן בכל הסיפור? כרגע בצד, אף שלפי צה"ל יש בתקיפה מסר - שהרי היעד היה רחוק יותר מחלקים באיראן. החות'ים לא מתאמים עם טהרן כל צעד, ויש להם אג'נדה משלהם. כשהאמריקנים - ואף הסינים - פנו לאיראן ודרשו ממנה לרסן את החות'ים בשל הפגיעה הקשה בסחר הבינלאומי, האיראנים השיבו שאינם שולטים בחות'ים. ברור עם זאת שהם מסייעים רבות באמצעי לחימה, במיוחד לייצור כלי טיס בלתי מאוישים. ניתן לשער שבתקיפה היום היו גם יעדים שקשורים לכטב"מים.
חשוב לציין כי למעשה ישראל עשתה את העבודה עבור סעודיה ואיחוד האמירויות שהחות'ים תקפו ללא הפסק. הצעד מחזק את הברית האזורית הלא פורמאלית ואת הברית הצבאית שמנוהלת על-ידי ובאמצעות פיקוד המרכז האמריקני.