מינוי חדש לקמפיין הבחירות של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, קמלה האריס, עורר עניין רב בעולם הערבי בימים האחרונים. מדובר במינויה של ברנדה עבד אל-עאל, עורכת דין אמריקנית ממוצא מצרי. לפי הפרסומים האריס גייסה אותה לקמפיין כדי "למשוך את קולם של הערבים האמריקנים".
האריס נלחמת על הקול הערבי, וצירפה מצרית לקמפיין

לפי פרסום ב"אל-ערבי אל-ג'דיד" הקטארי, העובדה שעבד אל-עאל נבחרה לקמפיין של האריס אינה מקרית. היא נולדה וגדלה במישיגן, מדינה הנחשבת ל"מתנדנדת", עם מספר מצביעים ערבים מוסלמים גבוה. המועמד שינצח בה בבחירות לנשיאות בנובמבר יזכה ב-15 אלקטורים, מספר גדול היכול להכריע את הבחירות. ב"אל-ערבי אל-ג'דיד" הוזכר כי לפי סקרי דעת קהל והצהרות של ערבים ממישיגן, חלקם כועסים על עמדותיה של האריס בנוגע למלחמה ברצועת עזה.
עבד אל-עאל בעלת רקע מרשים. היא למדה באוניברסיטת מישיגן ומשם גם קיבלה את הדוקטורט שלה במשפטים. היא עבדה לאורך השנים בעריכת דין ופרסמה מאמרים, שב"אל-ערבי אל-ג'דיד" טענו כי הם מדגימים את "העניין שיש לה בכל הנוגע לצדק חברתי ליחידים ולקבוצות שהחברה שללה זכויותיהם". במסגרת הקריירה המקצועית שלה עבדה גם באוניברסיטת ניו יורק באבו דאבי שבאיחוד האמירויות, כשעברה למדינה עם בעלה בשנת 2011. בהמשך חזרו השניים לארה"ב וכיום הם מתגוררים בצפון וירג'יניה עם ילדיהם התאומים.
3 צפייה בגלריה
פינת יא אללה ליאור בן ארי ברנדה עבד אל-עאל
פינת יא אללה ליאור בן ארי ברנדה עבד אל-עאל
עבד אל-עאל. קמפיין האריס על דבריה ב-2002: "לא מבטאות את השקפותיה ואת השקפות הקמפיין"
בכתבה ב"א-שרק אל-אווסט" בימים האחרונים צוין כי היא נחשבת למומחית מוערכת למדיניות ציבורית, המתמקדת בזכויות אזרח וביטחון לאומי. לפי פרסומים נוספים היא הובילה קבוצה המייצגת יותר מ-1,500 ארגונים פילנתרופיים ברחבי ארה"ב בנושאי מדיניות פנים, ביטחון לאומי וזכויות אזרח. בשנת 2022 מונתה לסגנית האחראי על השותפויות במועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, ומאז הספיקה להיות יועצת בכירה למזכיר המועצה.
בדיווחים שעסקו במינוי צוין כי המשימה העומדת בפני עבד אל-עאל קשה: תפקידה הוא "לגייס תמיכה של קהילה המתוסכלת מהתמיכה האמריקנית בישראל במלחמה ברצועת עזה". עוד הוזכר כי עבד אל-עאל איננה המינוי הראשון שנועד לתקשר עם המוסלמים במדינה וכי האריס כבר מינתה את עורכת הדין נסרינא בארכזי, ממוצא אפגני, לאותה המטרה. המינוי של בארכזי, גם היא דוקטור למשפטים ובעלת רקע מרשים, לא זכה להתעניינות גדולה כל כך בעולם הערבי כמו מינויה של עבד אל-עאל.

עו"ד בהכשרה, בשלנית בנשמה

חוץ מהעשייה המדינית יש לעבד אל-עאל תחום עניין נוסף ומפתיע: היא עוסקת בבישול ולימדה בעברה את סודות הבישול של המטבח המזרח תיכוני בבית ספר לקולינריה. היא גם ניהלה בלוג אוכל בשם midEATS, עם חשבונות בטוויטר, בפייסבוק ובאינסטגרם. החשבונות עדיין קיימים, אך לא התעדכנו כבר כמה שנים. בדף הראשי של הבלוג הישן, לצד תמונותיה מבשלת, כתבה עבד אל-עאל: "הבלוג הוקם בשנת 2011, כשעוד היו מעט בלוגים הקשורים למאכלי המזרח התיכון והיה קשה למצוא מתכונים מזרח תיכוניים מסורתיים באינטרנט. האתר נועד לתעד ולשמר את המתכונים המסורתיים שעברו מסבתי לאמי ואליי". היא הוסיפה: "יצרתי את האתר הזה לא רק כדי ללמד את חבריי ואת הקהילה הרחבה יותר כיצד לבשל אוכל מזרח תיכוני מסורתי, אלא גם כדי לשתף את הסיפורים שמאחורי המנות המסורתיות".
3 צפייה בגלריה
תיעוד מנאומה של האריס בוועידה בשיקגו
תיעוד מנאומה של האריס בוועידה בשיקגו
קמלה האריס. צריכה גם את הקול הערבי במישיגן
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
פינת יא אללה ליאור בן ארי ברנדה עבד אל-עאל
פינת יא אללה ליאור בן ארי ברנדה עבד אל-עאל
מתכונים שעברו מסבתא לאמא. עבד אל-עאל בכובעה השני
עוד נכתב בבלוג כי אהבתה של ברנדה לאוכל החלה בגיל צעיר, כשצפתה באמה מבשלת, וכי נסיעותיה הרבות למצרים גרמו לה להיות מוקסמת עוד יותר מהמורשת המזרח תיכונית. עבד אל-עאל מוצגת באתר כ"עורכת דין בהכשרתה, אך בשלנית בנשמתה". לכל מתכון בו מצורף סיפור לצד הוראות ההכנה המפורטות. בצפייה באתר ניתן לראות כי עבד אל-עאל אפשרה גם לכותבים אורחים לשתף מתכונים מזרח תיכוניים בבלוג שלה, כמו מתכון לבנוני לדג חריף עם טחינה.
בעיתון "ניו יורק פוסט" נכתב בסוף השבוע האחרון כי לפני יותר משני עשורים התבטאה עבד אל-עאל בצורה אנטישמית כשאמרה כי "הכוחות הפרו ישראליים שולטים בפוליטיקה האמריקנית". מהדוברות של האריס נמסר לעיתון כי מדובר בהערות משנת 2002 שאינן משקפות את השקפותיה של ברנדה או את השקפות הקמפיין.