נועה ארגמני, ששוחררה משבי חמאס ב"מבצע ארנון", ספדה הערב (שלישי) לחטוף איתי סבירסקי, שהיה לצידה בשבי עד שנרצח על ידי מחבלי חמאס. גופתו של איתי מוחזקת על ידי חמאס מאז שנרצח.
3 צפייה בגלריה
נועה ארגמני
נועה ארגמני
נועה ארגמני
(צילום: מטה משפחות החטופים)
"הכרנו אחד את השנייה במסע המשותף שלנו ביחד בעזה, עוד ב-7 באוקטובר. כבר ברגע שבו נכנסת לחדר הבנתי שיש כאן מישהו שאוכל לסמוך עליו. לאורך כל הדרך היית לצידי, ואני לצידך. היית החבר הכי טוב שלי, האיש שיחה שלי והאח הגדול שאף פעם לא היה לי. לימדת אותי את המורכבות של הנפש ואיך כל אחד מאיתנו מתמודד עם דברים בדרך אחרת, שאין דרך לא נכונה. כל אחד והדרך שלו", כתבה נועה בסטורי שפרסמה באינסטגרם.
היא הוסיפה: "אני מודה לך על הימים שהייתי מבועתת מפחד ותמיד אמרת לי 'אני פה איתך. זה קשה, אבל אני פה איתך'. כבר 191 ימים שאתה לא פה איתי, וזה עדיין לא נקלט שאנשים חפים מפשע נרצחים. כל מה שנותר לי להגיד זה תודה. תודה שהיית לצידי במשך כל הזמן הזה, שהקשבת לפחדים שלי, שפשוט היית שם. אני מבטיחה לך שתמיד תהיה חלק ממני, שלעולם לא אשכח אותך ושאעשה את הכי טוב שלי על מנת להעניק לך קבורה ראויה. הלוואי שהיית יודע כמה כולנו אוהבים אותך".
3 צפייה בגלריה
נועה ארגמני מספידה את איתי סבירסקי ז"ל
נועה ארגמני מספידה את איתי סבירסקי ז"ל
נועה ארגמני מספידה את איתי סבירסקי ז"ל
משפחתו של איתי סבירסקי עודכנה ביום ה-102 למלחמה כי הוא נרצח בשבי. יחד איתו היה גם יוסי שרעבי, שלפי תחקיר צה"ל, נהרג בתקיפה של מבנה סמוך למקום שבו הוחזק. באותו המבנה, כאמור, הוחזקו גם נועה ארגמני ואיתי סבירסקי, שלפי המודיעין של צה"ל, נרצח על ידי שוביו.
אתמול אמרה ארגמני לראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה שקיים עם קרובי החטופים בוושינגטון כי נשברה כשאמר שהמלחמה תהיה ארוכה. לדבריה, זה הקשה עליה. הוא הגיב בפנים חתומות, ונועה התפרקה בבכי ומצאה נחמה באחת האימהות שנכחו בפגישה.
"הרגע הכי קשה שלי בשבי היה כששמעתי אותך אומר שהמלחמה עוד ארוכה. זו הייתה נקודת שבר. אתם חייבים לשחרר אותם עכשיו", אמרה ארגמני לראש הממשלה. עוד היא אמרה לו: "הם סובלים ומתים שם וצריך להחזיר אותם כמה שיותר מהר. אני לא רוצה להיכנס לוויכוח פוליטי. ראיתי את המוות בעיניים. יוסי שרעבי ואיתי סבירסקי נהרגו לידי".
3 צפייה בגלריה
נתניהו פוגש את נועה ארגמני
נתניהו פוגש את נועה ארגמני
עם נתניהו, לאחר מבצע החילוץ
(צילום: זיו קורן)
ביום ראשון ספדה ארגמני לחבריה ליאור טקאץ ויבגני פוסטל, שנרצחו במסיבת הנובה ברעים. "חברים שלי, פרטנרים שלי לחיים, למסיבות, לצחוקים, לטוב ולרע", כתבה בסטורי באינסטגרם. "אומנם נרצחתם ב-7.10, אבל את ההודעה על כך קיבלתי שמונה חודשים מאוחר יותר, לאחר שחולצתי. איך בכלל אפשר לחזור למציאות כשאני יודעת שאתם לא חלק ממנה? הייתם חלק בלתי נפרד מהחיים שלי, כל אחד מכם בדרך שלו. איך אותה מסיבה שהלכנו אליה ביחד הפכה לטרגדיה כל כך נוראית".
היא הוסיפה: "תמיד אזכור אתכם בתור האנשים השמחים שאתם, עם חיוך ענק ולב רחב. תודה על כל הרגעים שהענקתם לי ביחד איתכם. על כל החוויות, על ארוחות שישי, על מסיבות, על שיעורים לחיים ואפילו גם על שיעורים פרטיים בקורסים באוניברסיטה. אוהבת אתכם המון. ת.נ.צ.ב.ה".
ארגמני חולצה כאמור בחודש שעבר, במבצע הרואי ומורכב של צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל, שפעלו בלב נוסייראת שבמרכז רצועת עזה. במבצע חולצו גם החטופים אלמוג מאיר ג'אן (21), שלומי זיו (40) ואנדריי קוזלוב (27), ובו נהרג לוחם הימ"מ פקד ארנון זמורה. לאחר שחזרה עודכנה כי בן זוגה אבינתן אור עדיין מוחזק בשבי.