בשנת 1965, נבחר פועל בניין ופעיל פוליטי וחברתי צעיר בשם דוד לוי למועצת העיירה בית שאן, ובהמשך מונה לתפקיד סגן ראש המועצה המקומית בית שאן. מאז, במשך עשרות שנים כיכבה משפחת לוי בחיים הפוליטיים של המדינה ושל העיר בית שאן. ניצחונו בבחירות בעיר של נועם ג'ומעה (44), שגבר על ז'קי לוי, בנו הבכור של דוד לוי ואחיה של אורלי לוי-אבקסיס, הוא אירוע היסטורי - שכן אחרי שנים, אף אחד מבני המשפחה לא ימלא תפקיד פוליטי בעיר או במדינה.
2 צפייה בגלריה
נועם ג'ומעה נבחר לראשות העיר בית שאן
נועם ג'ומעה נבחר לראשות העיר בית שאן
"החלטתי שאפשר לעשות את הדברים אחרת בבית שאן". ג'ומעה
(צילום: איתי סבי)
נועם ג'ומעה הוא יליד בית שאן, נשוי למגי, אב לשישה ילדים, פעיל חברתי ובעל עסק משפחתי בתחום המחשבים. "לפני שנתיים וקצת החלטתי שאפשר לעשות את הדברים אחרת בבית שאן. אספתי סביבי קבוצה מדהימה של אנשים צעירים, נמרצים, דורשי טוב לעיר, שהדבר היחיד שמעניין אותם זה טובת העיר", הוא סיפר ל-ynet. "למי שפגש את האנשים שהלכו איתי לא היה ספק שנסיים בלשכת ראש העיר".
ג'ומעה גויס לשירות מילואים ב-7 באוקטובר, שם שירת בתפקיד סגן מפקד הגיבוש של סיירת גולני. "תוך כדי תפילות בבית הכנסת בבית שאן אני מבין שמשהו רע קורה. לא תיארתי לעצמי את ממדי האסון. הסלולר שלי היה כבוי, וברגע שהבנו קפצנו מיד לבסיס, התחמשנו ויצאנו לדרום", הוא מתאר. הוא סיפר כי במשך החודשים שבהם שירת במילואים הוא לא התעסק עם קמפיין הבחירות, אליו חזר בחודש שעבר.
ג'ומעה פירט על החזון שלו להביא תעשייה עתירת ידע לעיר, ועל היוזמות שפיתח בעיר לפני שנבחר: "לפני חמש שנים הקמתי קהיליית הייטק משותפת לעיר בית שאן ולמועצה האזורית עמק המעיינות, במטרה לקדם את הנושא באזור, ליצור הכשרות, שיפור ידע ושדרוג תעסוקתי. לשמחתי יש לנו בקבוצה כבר 600 חברים, ועשרות אנשים מצאו עבודה דרך הקהילה. החזון שלי הוא להביא לעיר תעשייה עתירת ידע ולתת לצעירים שלנו אופציה תעסוקתית טובה וגם להשאיר אותם בעיר".
2 צפייה בגלריה
ז'קי לוי לצד אביו דוד. 59 שנים שבהן בני המשפחה מילאו תפקיד בעיר
ז'קי לוי לצד אביו דוד. 59 שנים שבהן בני המשפחה מילאו תפקיד בעיר
ז'קי לוי לצד אביו דוד. 59 שנים שבהן בני המשפחה מילאו תפקיד בעיר
(צילום: דוברות הכנסת)
לדבריו, "לא הרגשתי שאני מתמודד מול אחרים אלא מול הלב של התושבים, היה אתגר גדול לזכות באמון הציבור. בסופו של דבר לא התעסקתי באחרים, מעולם לא דיברתי סרה באיש, דיברתי על החלומות הגדולים של בית שאן, והציבור נתן לנו את הלב".