המפכ"ל פונה לשוטרים לפני כניסת השבת
(צילום : משטרת ישראל)

עם אישור התקציב, ואחרי משא ומתן ארוך, התקבלה הבשורה: המשרד לביטחון לאומי יקבל תוספת תקציבית של 4.5 מיליארד שקלים ב-2023 ו-2024 - וישתמש בהם כדי לשלם יותר לשוטרים, ולהגדיל את מספרם. עם זאת, כבר כעת מכירים במשטרה בכך שמדובר באתגר קשה ומורכב, שבמסגרתו יצטרכו לגייס כבר השנה 2,600 שוטרים - ועוד 1,000 לוחמי מג"ב.
2 צפייה בגלריה
הוועדה לביטחון לאומי
הוועדה לביטחון לאומי
לא ניתן להגיד יותר "אין כסף". שבתאי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר ויובל קרני
איתמר בן גביר ויובל קרני
המשטרה תעמוד ביעד? בן גביר
(צילום: יואב דודקביץ')
למשטרה חסרים כרגע 1,600 שוטרים רק לפי התקן, אחרי גל התפטרויות שנחשף ב-ynet בשנה שעברה. בנוסף, היא מעוניינת לגייס 1,000 שוטרים נוספים לצורך התעצמות, כשתוספת התקציב שעברה אתמול - בגובה של 9 מיליארד לשנתיים הקרובות - אמורה לאפשר זאת.
המספרים הללו גבוהים ממילא, ובמשטרה מבינים כי היעד שהציב השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר - 2,000 שוטרים חדשים מעבר לתקן כבר ב-2023 - הוא בגדר יעד בלתי אפשרי. לכן, כאמור, יתמקדו בהשלמת החוסרים ובהוספת 1,000 שוטרים, כשבשנים הקרובות המטרה היא שהמספר יעלה עוד יותר.
בירושלים לבדה, נציין, חסרים למשטרה 500 שוטרים. חסרונם מורגש היטב בשטח ומשפיע על היכולת המבצעית, שמותחת עד לקצה את השוטרים שמשרתים במחוז ירושלים - מהגזרות הנפיצות ביותר במשטרה.
המפכ"ל יעקב שבתאי מבין שכעת לא ניתן להגיד יותר "אין כסף" - ומצידו קרא לשוטרים שפרשו בשנים האחרונות לחזור לשירות במשטרה, על רקע הצפי ששכרם יעלה משמעותית. בכיר במשטרה אמר אתמול ל-ynet כי "היעד שלנו הוא ששוטר מתחיל במשטרה יגיע לשכר של כ-12 אלף שקלים, שהם תגמול ראוי להשקעה מסביב לשעון - שכוללת גם חגים ושבתות, בזירת הלחימה בפשיעה, ולא פעם תוך סיכון חיים".
לפני כניסת השבת שלח שבתאי איגרת לשוטרים, שבה בישר על תוספת התקציב למשטרה - ואמר שחלק מרכזי ממנה ילך להעלאת שכר השוטרים. "אחרי תהליך ארוך אושר היום תקציב המדינה, שבמסגרתו משטרת ישראל קיבלה בשורה משמעותית בכל הקשור להתעצמות הארגון והעלאת שכר השוטרים", אמר. הוא הודה לבן גביר על המו"מ שניהל מול האוצר, ואמר כי ישנו "רצון עז" לחזק את המשטרה ולהביא לשימור הכוח הקיים בה, לצד גיוס של אלפי שוטרים חדשים". כעת תצטרך המשטרה להוכיח כי היא יכולה לעמוד ביעד הזה, ולשפר את התנאים שהובילו לנטישה המונית ממנה.