שני שוטרים נפצעו הערב (חמישי) באורח קשה וקל בפיגוע ירי סמוך לתחנת שלם במחוז ירושלים. "כוחות משטרה גדולים בפיקוד מפקד מחוז ירושלים הוזעקו למקום", נמסר מהמשטרה, שהוסיפה כי המחבל חאלד אל-מוחתסב, בן 21 מבית חנינא שמזרח ירושלים, ניסה להימלט לכיוון סולטאן סולימאן בריצה, אך "השוטרים חתרו למגע - וחיסלו אותו בירי". כמה שעות לאחר הפיגוע בבירה נפצע חייל באורח קל מרסיסים בשל ירי שבוצע לעבר כוח צה"ל בגוש טלמונים שבבנימין. מחבל נוטרל במקום.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת הפיגוע בירושלים, בה התבצע ירי אל עבר תחנת משטרה
תיעוד מזירת הפיגוע בירושלים, בה התבצע ירי אל עבר תחנת משטרה
המחבל פתח באש לעבר שוטרים בכניסה לתחנה - וחוסל
(צילום: AHMAD GHARABLI / AFP)
2 צפייה בגלריה
ירי אל עבר תחנת שלם ירושלים
ירי אל עבר תחנת שלם ירושלים
זירת פיגוע הירי בירושלים
(צילום: לירן תמרי)
פיגוע סמוך לתחנת שלם בירושלים, שני שוטרים נפצעו
(צילום: גיל יוחנן, דוברות המשטרה)

לדברי המשטרה, המחבל בירושלים הגיע חמוש בנשק מסוג קרלו, ופתח באש לעבר השוטרים בכניסה לתחנה. המשטרה סגרה את כל שערי העיר העתיקה, ופתחה בסריקות אחר סייענים. מפקד מחוז ירושלים קיים הערכת מצב עם המפקדים בזירה.
עדי ראייה ששהו סמוך לזירת הפיגוע סיפרו כי המחבל הגיע למקום ברכב, החנה ליד התחנה - ופתח באש לעבר השוטרים.
בהערכת מצב שקיים מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, הוא הנחה על המשך פעילות מוגברת ודריכות מבצעית, והטיל את חקירת הפיגוע על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים. בסיום הערכת המצב הוא מסר: "איחולי החלמה לשוטרים שנפצעו. מדובר באירוע פח"ע לעבר התחנה, והייתה פה תגובה נחושה מאוד תוך חתירה למגע ונטרול המחבל בזמן קצר. כל מחבל שפוגע בשוטרים או אזרחים צריך לסיים כך את חייו".
במקביל, כוחות הביטחון חוקרים חשד לניסיון דריסה ביישוב עפרה שבבנימין. לוחמים שהיו במקום פתחו באש לעבר רכב, שלטענתם ניסה לדרוס אותם, והרגו את רנדה עבדאללה עג'אג' (37). התקרית האחרונה מצטרפת לאירוע הירי אתמול סמוך לכפר קוצרה שבשומרון, שבו נפגעו מספר פלסטינים. האירוע התרחש ככל הנראה לאחר חיכוך עם מתנחלים במקום. לפי דיווח פלסטיני ישנם שלושה פלסטינים שנהרגו במקום.