אליקים ליבמן היה אחד המאבטחים במסיבת הטבע ברעים בשבת השחורה, ונחטף ככל הנראה לעזה. בזמן שאביו אליהו, ראש מועצת קריית ארבע, מתפלל יחד עם בני המשפחה לשובו הביתה בשלום, שני אחיו של אליקים מצאו דרך מקורית לעזור.
(צילום: שמוליק דודפור)

6 צפייה בגלריה
אלייקים ליבמן נעדר
אלייקים ליבמן נעדר
אליקים ליבמן
הכותרת
לחסל את חמאס ולשמור על החוק. המלכוד המשפטי
22:35
"כשנפתחה המלחמה אלישע ואלקנה גויסו", מספר אליהו. "הם היו בסיירת גבעתי ובסיירת נח"ל, ועכשיו הם נלחמים ברצועה, נכנסים ויוצאים. אנחנו מאוד דואגים כמובן ומשתדלים לדבר כל יום. כחלק מהניסיון להגיע לאליקים הם התחילו להשאיר לו כתובות חיזוק. מבחינתנו זה גם מסר מהם, לדעת שהם חזרו לשטח ישראל בשלום".
בין היתר ריססו האחים על הקירות בעזה את הכתובות "מחזירים את אליקים הביתה" ו"אליאק אנחנו בדרך" עם ציור של מגן דוד, צילמו את הכיתובים ושלחו למשפחה ולחברים. "זה מחזק את הלב ומרומם את הנפש", אומר אליהו, "מעודד אותנו כמשפחה וכעם בימים כאלה".
6 צפייה בגלריה
אחיו של החטוף אליקים ליבמן נלחמים ברצועה ומשאירים לו מסרים
אחיו של החטוף אליקים ליבמן נלחמים ברצועה ומשאירים לו מסרים
הכתובות שריססו האחים
מאז שנודע למשפחת ליבמן כי בנם חטוף ברצועת עזה, הם מקפידים להדגיש כי על מדינת ישראל להשלים את המשימה עד לניצחון, ובנוסף הם אומרים כי אין לעשות עסקאות שבויים במסגרתן ישוחררו רוצחי ישראלים.
"ראינו בעבר איזה מחיר כבד שילמנו ואנחנו משלמים על רוצחים ששחררנו", מסביר אליהו. "אנחנו מתפללים לשלומם ולשובם של אליקים וכל החטופים הביתה. אלו ימים שבהם אנחנו מחזקים את האמונה".
בתו, אביה, התייחסה במשדר ynet Live לכתובת שריססו על הקיר ואמרה כי "זה מרגש מאוד. הם מטורפים. הלוואי ולא היינו צריכים להגיע לסיטואציה הזאת. אח חטוף, שני אחים לוחמים בעזה ושני גיסים בגבול לבנון. צריך להאמין בקדוש ברוך הוא. ניסינו את כל הדרכים. מה שנשארה לי עכשיו זו רק האמונה. חייבים לכתוש את האויב הזה".