על רקע הטענות למחדל הסברתי עצום של ישראל בזירה המדינית, גייס משרד ראש הממשלה מאז פרוץ המלחמה שלושה דוברים לתקשורת הזרה. אחד מהם הוא מארק רגב, לשעבר השגריר בלונדון שאף כיהן כדוברו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לתקשורת בחו"ל. השנייה היא העיתונאית טל היינריך, והשלישי הוא אילון לוי, יליד בריטניה, בוגר אוניברסיטת אוקספורד ואוניברסיטת קיימברידג' ואושיית רשת שפעיל מאוד בהסברה למען ישראל.
על הגיוס של לוי החליט מושיק אביב, ראש מערך ההסברה הלאומי. ההופעות של לוי מרשימות מאוד. באנגלית רהוטה, במבטא בריטי משובח, לוי מצליח לרתק את הצופים. מהחמ"ל של מטה ההסברה הלאומי בקריה בתל אביב, ממש ליד לשכת ראש הממשלה, מקיימים הדוברים ראיונות לכלי תקשורת בכל העולם ומשחררים סרטוני הסברה.
1 צפייה בגלריה
צילום: מערך ההסברה הלאומי
צילום: מערך ההסברה הלאומי
אילון לוי
(צילום: מערך ההסברה הלאומי)
"סרטון הגופות" שלוי העלה הפך במהירות לוויראלי. הוא תיאר באריכות את המראות הקשים של גופות הנרצחים בטבח ב-7 באוקטובר. הסרטון המדובר צולם במהלך מסיבת עיתונאים של לוי לתקשורת הזרה, מיד לאחר אירוע דומה של דובר צה"ל.
"מה שנצרב בנשמתי אלו הגופות, גופות שרופות, גופות ערופות-ראש, שרידים מדממים ומושחתים של גופות", אמר לוי. "גופות בשדות פתוחים, גופות בחדרי שינה מגואלים בדם, גופות שנגררו מחוץ למכוניות, גופות בשולי הכביש, גופות בשקיות, גופות בשורה אחר שורה של שקיות, כל כך הרבה שצוותי החילוץ של זק״א השתמשו בציוד של ארבע שנים בשלושה ימים. גופות בשלוליות דם, גופות על ערימות של גופות מושחתות במקום שחמאס השליך רימונים לתוך מיגונית כדי לרטש את הצעירים שהתחבאו שם.
"רואים את גופתה של בחורה צעירה בתא המטען של טנדר, רגלהּ מעוקמת לאחור, שבורה באופן לא טבעי, כאשר מחבל שאוחז טיל RPG יושב על גופתה וצורח 'אללה אכבר' ואזרחים מצטרפים ל'צהלה' וחוגגים את ה'שלל' שחוליות המוות הביאו עמן לעזה. גופות מפרכסות, גופות שדם זורם מצווארן ומחבלי חמאס יורים בהן כדי לגמור אותם ולוודא הריגה".
דבריו של אילון לוי לתקשורת הזרה
(צילום: מערך ההסברה הלאומי)

לוי אמר עוד: "גופות ערופות ראש של חיילים שמחבלי חמאס דורכים עליהן בתוך עזה, גופתו מגואלת הדם, ללא רוח חיים, של חייל שנגרר מחוץ לרכב. פראי אדם דורכים עליו ואזרחים מתאספים סביבו בקריאות של 'אללה אכבר' בשאגת צהלה ושמחה צרופה על פניהם וכל אחד בתורו רומס את הגופה ברגליו. רואים את גופתו של עובד תאילנדי, בקושי בחיים מכוסה בדם, ואיזה פרא אדם מטורף מנסה לחבוט בגרונו עם מעדר, רואים גופה של אישה ופניה שרופות כה קשה שנשרפו לה השפתיים ורק השיניים נראות, רגליה פשוקות, גופות של תינוקות.
"רואים את הגופה של תינוק שנורה בראש, גופות שרופות של תינוקות שרופים עד אפר, תינוקות שרופים, תינוקות רבים שרופים. כה קשה שנאלצתי לבקש שיעצרו את הווידאו כדי שיוסבר לי שגוש הפחם על המסך הוא בעצם הגופה החרוכה של תינוק ישראלי. רואים גופה שרופה, פיהּ חסום בבד שעדיין קשור שם רואים גופה שנשרפה כה קשה שהעור על הראש נשרף כליל עד שהגולגולת הלבנה נחשפה רואים גופות שרופות, שרופות עד אפר מפוחדות ומעוותות. רואים אפר אנושי שהעולם לא ראה מאז אושוויץ".
העיתונאים הזרים שמסקרים את המלחמה
(צילום: שמוליק דודפור)

לוי גם התראיין לרשתות הזרות. בריאיון לכתב סקיי ניוז שתהה אם "ישראל לא הייתה מפציצה את עזה, אז אנשים לא היו מחפשים מקלט בחניון של בית חולים", השיב לוי: "הערה נכונה. אם חמאס לא היה פולש בבוקר של 7 באוקטובר וטובח 1,400 איש, וחוטף 220 איש בהתקפת הטרור החמורה ביותר מאז 11 בספטמבר, לא היינו במלחמה הזאת. זאת לא מלחמה שרצינו, שהתחלנו בה ולא כזו שציפינו לה. זאת מלחמה שחמאס גרר אותנו בפשע המלחמה של הטבח. זאת מלחמה שאנו נחושים לנצח כי אין לנו ברירה ולא נוכל לשרוד עם דאעש על גבולותינו".