ביום חמישי, במהלך החג, נחת בנתב"ג בסביבות השעה 13:30 מטוס Tu-214SR השייך לקרמלין. אחרי כמה שעות המטוס המריא בחזרה לרוסיה.
גורמים רשמיים הכחישו דיווחים שבמטוס הייתה משלחת רוסית שנועדה לקיים מו"מ על שחרורם של שני חטופים בעלי אזרחות רוסית שנמצאים בשבי חמאס – אלכסנדר טרופנוב ומקסים הרקין. באותו יום ביקר במוסקבה סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, ושוחח עם סגן שר החוץ, מיכאל בוגדנוב, על שחרורם. אבו מרזוק אמר כי שני האזרחים הרוסים יהיו בעדיפות גבוהה להשתחרר ראשונים בעסקה עתידית.
2 צפייה בגלריה
 עלי חמינאי מנהיגה העליון של איראן , ראש הממשלה ממשלה ביבי בנימין נתניהו ,ולדימיר פוטין נשיא רוסיה
 עלי חמינאי מנהיגה העליון של איראן , ראש הממשלה ממשלה ביבי בנימין נתניהו ,ולדימיר פוטין נשיא רוסיה
פוטין מנסה לתווך בין ישראל לאיראן?
(צילום: חיים גולדברג פלאש90 ,Iranian Leader's Press Office - HandoutGetty Images, AP)
הגעת המטוס לישראל העלתה כמה שאלות: מדוע הגיע מטוס רוסי שקשור לוולדימיר פוטין? האם הגעתו קשורה להעברת מסרים מישראל לאיראן באמצעות רוסיה, או לניסיון של פוטין לתווך בין ישראל לאיראן? האם רוסיה היא זו שהעבירה את המסרים מישראל לאיראן, שבהם הבהירה שמתקני גרעין לא יותקפו, אלא יעדים צבאיים, וכי אם איראן תתקוף – ישראל תתקוף בחריפות? גורמים רשמיים בישראל סירבו להתייחס לנחיתת המטוס, והשאלות נותרו ללא מענה.
מטוס ה-Tu-214SR הוא חלק מיחידת הטיסה המיוחדת "רוסיה", הכפופה למינהלת נשיא הפדרציה הרוסית. התקשורת הרוסית דיווחה שהמטוס כבר נחת בנתב"ג קודם לכן, ב-17 באוקטובר. התקשורת הרוסית גם ידעה לדווח שחיזבאללה השהה את ירי הרקטות שלו לשטח ישראל למשך מספר שעות – במהלך שהייתו של המטוס הרוסי בישראל.
2 צפייה בגלריה
פגישה בין נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לנשיא אירן, מסעוד פזשכיאן
פגישה בין נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לנשיא אירן, מסעוד פזשכיאן
פוטין החודש בפגישה עם מסעוד פזשכיאן נשיא איראן
(צילום: Alexander SHCHERBAK / POOL / AFP)
במסיבת עיתונאים בסוף השבוע אמר פוטין כי ישראל התמודדה עם מתקפה טרור בשנה שעברה - אבל אי-אפשר לסלוח לה על תגובה לא פרופורציונלית. "אין אדם עלי אדמות שליבו לא מדמם כשהוא מסתכל על המתרחש ברצועת עזה", אמר פוטין. הוא ציין שאפשר לפתור את הסכסוך באמצעות הקמת מדינה פלסטינית, ושרוסיה "נמצאת בקשר הדוק עם איראן". עוד אמר כי רוסיה נמצאת בקשר הדוק עם איראן ומבקשת לפתור את הסכסוך עם ישראל על בסיס פשרות.
אלכס טנצר, שעוקב אחרי התקשורת הרוסית, אומר: "כבר כמה שבועות רוסיה מנסה לתווך בין איראן לישראל. על כך אפשר להבין מדבריו של פוטין, ממפגשים בין סגן שר החוץ הרוסי בוגדנוב לשגרירת ישראל ברוסיה. רוסיה מנסה להציל את האינטרסים שלה במזרח התיכון, שמתרסקים בכל יום עם ההיחלשות של איראן".