4 צפייה בגלריה
אירוע אלימות בבסמת טבעון
אירוע אלימות בבסמת טבעון
זירת הירי בבסמת טבעון
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
ארבעה גברים ואישה, בני משפחה בשנות ה-30 לחייהם, נורו למוות בצהריים (יום ד') ביישוב בסמת טבעון שבגליל התחתון. גבר נוסף, תושב היישוב בן 49, נפצע מהירי ומצבו בינוני. בין הנרצחים שני אחים. לפי החשד מדובר בנקמה על חיסול עאטף אבו כליב הבוקר בחיפה.
הדיווח על הירי התקבל בשעה 14:52 במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל. חובשים ופרמדיקים של הארגון שהוזעקו לזירה קבעו את מותם של החמישה במקום ופינו את הפצוע לבית החולים רמב"ם בחיפה.
זירת הירי בבסמת טבעון
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א, גיל נחושתן)

4 צפייה בגלריה
מפכ"ל המשטרה בזירה
מפכ"ל המשטרה בזירה
שבתאי בזירת הטבח בבסמת טבעון
4 צפייה בגלריה
מפכ"ל המשטרה בזירה
מפכ"ל המשטרה בזירה
מפכ"ל המשטרה בזירה
פרמדיק מד"א עופר ויניק סיפר כי "מדובר באירוע קשה מאוד. במקום הייתה המולה רבה. שישה פצועים סבלו מפציעות חודרות בגופם. התחלנו בבדיקות רפואיות, לצערנו חמישה היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם. גבר בן 49 שנפצע באורח בינוני פונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים".
מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי עודכן על הטבח בזמן דיון היערכות של המשטרה לקראת תפילת המחאה של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מחר בכיכר דיזנגוף בתל אביב, ויצא לזירה. הוא הורה להעביר למקום את כל האמצעים הטכנולגיים העומדים לרשות המשטרה וכוחות נוספים, כולל מלהב 433 ויחידות ארציות.
הבוקר נורה למוות אבו כליב, תושב חיפה בשנות ה-50 לחייו, בתוך מכונית באזור צומת הצ'ק פוסט בעיר. תיעוד הירי הגיע לידי המשטרה, ובו נראים שני רעולי פנים יורים צרורות מרובים לעבר הנהג באמצע הכביש - ואז נמלטים מהמקום במכונית אחרת. חוקרי המשטרה מעריכים כי הוא לא היה היעד המקורי לחיסול, אלא קרוב משפחתו, ושהפגיעה בו היא נקמה באותו קרוב שאליו לא הצליחו החשודים להגיע.
תיעוד החיסול בחיפה, הבוקר
(צילום: עמאר אסדי)

4 צפייה בגלריה
גבר נהרג באירוע אלימות בחיפה
גבר נהרג באירוע אלימות בחיפה
זירת החיסול בחיפה
(צילום: ליאור אל-חי)
לפני כחודש, ראש ארגון הפשיעה סמיר בכרי, שנחשב ליעד מרכזי של המשטרה ונעלם במשך תקופה ארוכה - נעצר יחד עם סגנו במקום מסתורו בבסמת טבעון. בכרי היה מבוקש ארבעה חודשים בחשד למעורבות בעבירות של רצח, אלימות וסחיטת דמי חסות. מעצרם של בכרי וסגנו התרחש בתום מבצע מורכב שבו השתתפו כוחות מיוחדים של היחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז צפון.
בחודש שעבר נרצחו ארבע בני אדם באבו סנאן שבגליל המערבי, בהם גאזי סאב שהתמודד לראשות המועצה המקומית. הארבעה היו בשטח חקלאי אצל חברם, כשהגיע רעול פנים שירה לעברם מטווח אפס.
ביוני האחרון, חמישה בני אדם נורו למוות בעסק לשטיפת מכוניות ביפיע שליד נצרת. במשטרה חושדים כי הרקע לירי הקטלני הוא סכסוך הדמים בין משפחות הפשע חרירי ובכרי, שגבה כבר יותר מ-20 קורבנות.