איציק בונצל, אביו של סמל ראשון עמית בונצל (22) שנפל בקרב במרכז רצועת עזה, התרעם היום (שני) על התנהלותם של חברי הכנסת בתקופת המלחמה. בדיון בוועדה לביטחון לאומי שעסק בהכנה לקריאה ראשונה של הצעת החוק להגנה על הציבור מפני ארגוני פשיעה - שבו נכחו רק ח"כ גלעד קריב (העבודה) וח"כ צביקה פוגל (עוצמה יהודית) - הטיח האב השכול בחברי הכנסת: "עולים חוקים לדיון, שבינם לבין התקופה הזאת אין שום קשר ושום כלום ושום דבר".
איציק בונצל: "רוצים להיפרד מכם כבר, שתשחררו אותנו כל ה-120"
(צילום: ערוץ כנסת )

"אתם אומרים לנו: 'אתן, המשפחות השכולות, שילמתן את המחיר היקר'. אתם יודעים מה זה מחיר יקר? איך? איבדתם בן? אתם יודעים כמה שעות אני בוכה ביום? והמשפחה בוכה ביום? אתם יודעים מה זה לעבור בבית והחדר של עמית, אין לנו אומץ כבר שישה חודשים לפתוח אפילו את הדלת, להסתכל בפנים. שלא לדבר על לגעת בדברים. אין. אין. אנחנו משותקים, לא יכולים", אמר.
הוא סיפר: "אתמול ב-04:00 לפנות בוקר נרדמתי אחרי בכי. לא מתבייש. אני בוכה על גיבור. אני לא גיבור כמוהו. ומשפחות החטופים יושבות בבית. אם היו לי שם בת, בן, אבא, לא הייתי יכול להירדם דקה, לא הייתי יכול לאכול, להכניס לתוך הפה, רק לחשוב איפה הם נמצאים. וכנסת ישראל, לא מעניין אתכם כלום".
בונצל הוסיף: "אתה פותח שידורים של המליאה, וצעקות וצרחות וחיוכים וכאפות אחד לשני. עולים חוקים לדיון, שבינם לבין התקופה הזאת אין שום קשר ושום כלום ושום דבר. ואולי אתם חושבים שהעם בחוץ אוהב אתכם, ואולי אתם חושבים שהעם מעריץ אתכם. אז אני אגיד לכם פה, אני מדבר ברבים כמו מטומטם כי אין פה חברי כנסת - אנחנו לא אוהבים אתכם, אנחנו לא מעריצים אתכם".
הוא סיכם את דבריו: "אנחנו רוצים להיפרד מכם כבר, שתשחררו אותנו כל ה-120 מהסיטואציה הזאת. אנחנו מתפללים לפנים חדשות, לדרך חדשה, אנחנו מתפללים למי שמקבל משכורת כמו שלכם, שיתייצב בוועדות. הרי אתם חברי הכנסת לא עובדים, חצי שנה לא עובדים. מי מאיתנו לא עובד פה יום-יום, שעה-שעה? על זה צריך לדבר. על זה, איך אדוני בכלל פותח ועדה אם אין חברי כנסת?"
1 צפייה בגלריה
הרבנות הראשית בירושלים
הרבנות הראשית בירושלים
"מעבירים חוקים שבינם לבין התקופה אין כלום ושום דבר". הרבנות הראשית בירושלים
(צילום: רועי זהורי)
את דבריו של בונצל ניתן להמחיש בעזרת ההצעה שזכתה לכינוי "חוק הרבנים", ששוב מעוררת סערה. אתמול בבוקר פורסם כי אחרי שנזנחה כמו הצעות רבות מהמהפכה המשפטית - השבוע תדון ועדת החוקה של הכנסת בהכנת החוק לקריאה ראשונה. מדובר למעשה בחובה על כל רשות מקומית או אזורית לבחור רב - מצב שכיום אינו מתקיים, ובשורת ערים ויישובים לא מתרחש אף שיש תקן לתפקיד רב.
החוק נדחה בקיץ האחרון בעקבות ביקורת ציבורית עזה, אך חזר לסדר היום לאחר פרישת יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ויו"ר הימין הממלכתי גדעון סער, שהתנגדו לו. החוק צפוי להוביל להוספת מאות משרות רבנים חדשות, בעיקר על חשבון תקציבי הרשויות המקומיות. מתנגדי החוק טוענים שהוא מושחת, ומטרתו להעניק כוח וסמכויות נוספים למפלגות החרדיות. ייתכן שהחוק יעורר שוב זעם ציבורי, כפי שהיה בקיץ האחרון.