צעד דיפלומטי חריג ביותר: שר החוץ ישראל כ"ץ הודיע היום (רביעי), בהכרזה כמעט חסרת תקדים, כי מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הוא אישיות בלתי רצויה בישראל, וכניסתו לישראל אסורה מעתה.
1 צפייה בגלריה
ישראל כץ עם שגריר ברזיל בישראל ו מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש
ישראל כץ עם שגריר ברזיל בישראל ו מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש
שר החוץ כ"ץ ומזכ"ל האו"ם גוטרש
( צילום: AHMAD GHARABLI / AFP, Spencer Platt/Getty Images)
כ"ץ הכריז על כך בעקבות תגובתו של גוטרש למתקפת הטילים האיראנית על ישראל - תגובה שבה לא הזכיר את השם איראן ולא גינה באופן חד-משמעי את תוקפנותה.
"מי שלא מסוגל לגנות באופן חד משמעי את ההתקפה הנפשעת של איראן על ישראל, כפי שעשו כמעט כל מדינות העולם, אינו ראוי לדרוך על אדמת ישראל", אמר שר החוץ.
גורם מדיני אמר כי גוטרש "חצה את כל הקווים. זו הצטברות של דברים - גם בעניין לבנון, ההגנה שלו על אונר"א, האלימות המינית. הוא הפך להיות נטל. אבל עכשיו חוסר היכולת שלו לגנות את איראן הוביל לשבירת הכלים".
הפגנה מול ביתו של גוטרש

בהודעתו הדרמטית ציין שר החוץ כ"ץ: "מדובר במזכ"ל שלא הוקיע עד היום את הטבח ופשעי המין שביצעו רוצחי החמאס ב-7 באוקטובר, ולא הוביל להחלטות שיכריזו עליהם כארגון טרור.
"מזכ"ל שמעניק רוח גבית לטרוריסטים, לאנסים ולרוצחים של חמאס, חיזבאללה, החות'ים ועתה לספינת האם של הטרור העולמי איראן - ייזכר ככתם לדיראון עולם בתולדות האו"ם. ישראל תמשיך להגן על אזרחיה ולשמור על מעמדה וכבודה הלאומי עם או בלי אנטוניו גוטרש".
בהודעה שפרסם אתמול, גוטרש הודיע כי הוא מגנה את "ההתקפות האחרונות במזרח התיכון", אך עשה זאת מבלי להזכיר כאמור את שמה של איראן ואת הטילים ששיגרה לעבר ישראל. "יש הסלמה אחר הסלמה, זה חייב להיפסק, אנחנו בהחליט צריכים הפסקת אש", אמר מזכ"ל האו"ם.