שעות לאחר הדיווחים על התקיפה הדרמטית בלבנון הלילה (בין שלישי לרביעי), שבה חוסל טאלב עבדאללה, המפקד הבכיר ביותר שחיזבאללה מאבד מתחילת המלחמה, יותר מ-160 רקטות שוגרו לרחבי הגליל. אזעקות הפרו בזו אחר זו את שלוות החג ברחבי הגליל, ובטבריה אף הופעלה אזעקה לראשונה מאז אוקטובר. ביישוב סאסא זוהתה פגיעה ישירה במבנה, ורקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים ברחבי הגליל, חלקן הובילו לשריפות.
יירוטים בצפון הארץ בבוקר חג שבועות
( צילום: מיקי שמקה)

6 צפייה בגלריה
יירוטים מעל טבריה
יירוטים מעל טבריה
יירוטים מעל טבריה
6 צפייה בגלריה
יירוטים מעל טבריה
יירוטים מעל טבריה
יירוטים מעל טבריה
6 צפייה בגלריה
יירוטים סמוך לשדה נחמיה
יירוטים סמוך לשדה נחמיה
יירוטים סמוך לשדה נחמיה
(צילום: ניצן גרידינגר)
"התחושה קשה מאוד, זו פעם ראשונה זה חודשים שיש כאן אזעקה", תיאר ראש העיר טבריה יוסי נבעה. "העיר ערוכה וכולנו במוכנות מלאה. היו יירוטים ממה שאנחנו יודעים, ואין היסטריה בחופים".
גם בכינרת הופעלה אזעקה, בתקופה שבשגרה נמצאים שם אלפי מטיילים. דורון ביכלר, מנכ"ל כפר הנופש מעגן עדן שעל שפת הכינרת, סיפר: "אצלנו בקיבוץ מעגן ובכפר הנופש מעגן עדן לא הייתה אזעקה למרות שאנחנו בסובב כינרת, שמענו בומים וכנראה יירוטים, אנחנו לא מודאגים וממשיכים בשגרה".
חיים חצב, מוותיקי העיר טבריה, סיפר שישב במרפסת ביתו כשהאזעקות החלו. לדבריו, "פתאום משהו הפר את שלוותי. הרגשתי ממש 'דז'ה-וו' כשירו על טבריה ב-2006. אני מקווה שזה לא יהיה שידור חוזר. אני ממשיך לשבת מול הכינרת, ומקווה לטוב. אני לא מודאג ומשתדל להיות אופטימי".
אזעקות הופעלו כאמור ביישובים רבים ברחבי הגליל, בהם גם צפת ומירון, ושריפות פרצו מנפילות בשטחים פתוחים בכמה מוקדים. מדוברות כבאות והצלה נמסר כי "מספר צוותי כיבוי פועלים במספר מוקדי שריפות בשטחים פתוחים ביער ביריה, מרחב צפת, קריית שמונה ולאורך כביש 85 כתוצאה מהיירוטים במטח האחרון".
כך נראה ערב חג השבועות בקיבוצים בגליל, בזמן האזעקות
(צילום: אלמוג כהן)

6 צפייה בגלריה
יירוטים מעל טבריה
יירוטים מעל טבריה
נפילות בשטחים פתוחים באזור טבריה
(צילום: אביהו שפירא)
המשגר ששימש בירי למירון - הושמד
(צילום: דובר צה"ל)

ירי חיזבאללה לעבר שטח ישראל בוצע בכמה מטחים. הראשון כלל יותר מ-90 רקטות, אחריו בוצע ירי לעבר מרחב הר דב, ובהמשך בוצע ירי לעבר מירון והסביבה. מדובר צה"ל נמסר כי במטח האחרון זוהו כ-70 שיגורים שחצו לעבר שטח ישראל. "חלקם יורטו ומרביתם נפלו בשטחים פתוחים. זוהו נפילות במספר מרחבים בצפון הארץ, הפרטים בבדיקה. אין נפגעים", נמסר. עוד הוסיף דובר צה"ל כי כלי טיס של חיל האוויר תקף במרחב יארון את המשגר ממנו בוצעו שיגורים לעבר מירון והסביבה.
לאחר המטחים הכבדים דווח בלבנון כי ישראל תוקפת באמצעות ארטילריה שורת יישובים בדרום המדינה. לפי הדיווחים, התקיפות כוונו לעבר המרחבים עיתרון, טיר חרפא, אל-ג'בין, בית ליף, זבקין, יארון ובינת ג'ביל.
האזעקות הבוקר הפרו את השלווה בקיבוץ עמיר, שם גם אתמול אחזה הבהלה בתושבים שנאלצו להשתטח על הרצפה בזמן ארוחת החג, כשהאזעקה הופעלה. "אתמול, שאחרי שעמלנו על ההכנות לחג השבועות, עשינו את החגיגה בחדר האוכל ואחר כך עברנו לשירה בציבור במדשאות. בבת אחת החלו בומים אדירים ומטחים. כולם רצו בבהלה חזרה לחדר האוכל. השתטחנו שם על הרצפה, כולם תפסו מחסה במהירות עד שהכול נרגע, ילדים ומשפחות. זה בלתי נתפס מה שקרה כאן אתמול, וזה ממשיך עכשיו בירי כבד".
גם בקיבוץ נאות מרדכי שבגליל העליון נשמעה אמש אזעקה במהלך ארוחת החג. הדס ציוני חברת הקיבוץ, סיפרה כי "חברי הקהילה ציינו אתמול את חג השבועות באירוע שמח ומקרב לבבות. במהלך הטקס נשמעו אזעקות והשמיים נדלקו מטילים ויירוטים. כקהילה מיומנת במצבים כאלה, לצערנו הרב, ירדנו למקלטים. אחרי זמן בטוח חזרנו לסיים את הערב".
6 צפייה בגלריה
תיעוד לבנוני מהתקיפות בכפר ג'ויא
תיעוד לבנוני מהתקיפות בכפר ג'ויא
זירת התקיפה בכפר ג'ויא, בדרום לבנון
6 צפייה בגלריה
טאלב סאמי עבדאללה, המכונה החאג' אבו טאלב, מפקד חיזבאללה שחוסל
טאלב סאמי עבדאללה, המכונה החאג' אבו טאלב, מפקד חיזבאללה שחוסל
טאלב עבדאללה, המכונה אבו טאלב, שחוסל: "הכי בכיר עד כה"
בלבנון דווח הלילה, כאמור, על תקיפה ישראלית דרמטית בכפר ג'ויא שבדרום המדינה, באזור צור. לפי הדיווחים ארבעה מפקדים בחיזבאללה חוסלו בה - בהם גם המפקד הבכיר ביותר שארגון הטרור השיעי מאבד מאז תחילת המלחמה.
בערוץ הסעודי "אל-חדת'" דיווחו, מפי מקורותיהם, כי בתקיפה חוסל מפקד יחידת "א-נסר" של חיזבאללה, שמוכר בכינוי "אבו טאלב". לפי הדיווח מדובר כאמור במפקד הבכיר ביותר בחיזבאללה שחוסל מתחילת המלחמה. "התקיפה בדרום לבנון כוונה לפגישה ביטחונית של מנהיגים מחיזבאללה. זו המכה החזקה ביותר מתחילת המלחמה", נטען.
גם בסוכנות רויטרס צוטט בהמשך גורם לבנוני שאישר שמדובר בפעיל הבכיר ביותר שחוסל לחיזבאללה בשמונה חודשי מלחמה. גורמי ביטחון לבנוניים הדגישו כי הוא אף בכיר יותר מוויסאם טוויל, מפקד כוח רדואן שחוסל על ידי ישראל בינואר השנה.
לפי פרסומים בעבר, יחידת "א-נסר" שעליה פיקד אבו טאלב פועלת באזור דרום לבנון, מהגבול עם ישראל ועד הליטאני. הגורמים ששוחחו עם רויטרס הדגישו כי הוא פיקד על הגזרה המרכזית באזור הגבול. חיזבאללה לא אישר את הדיווחים השונים, אבל כן הודיע הלילה על מותו של אבו טאלב, ולדבריו שמו המלא הינו טאלב סאמי עבדאללה.
הבוקר חיזבאללה אישר את מותם של שני פעילים נוספים מתוך הארבעה, עלי סלים סופאן וחוסיין קאסם חמיד. בערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל חדת'" דווח כי חמיד היה מפקד בחיזבאללה, ובסקיי ניוז בערבית דווח כי סופאן היה מפקד שטח בכיר בארגון.