בעל עסק מצפת קיבל קליעי רובה ובקבוק בנזין מגובי הפרוטקשן
(מתוך עמוד הפייסבוק של עדיאל פרטוק)

במדינה מתוקנת חקלאי יכול להשאיר בלילה את הכבשים והסוסים שלו במרעה, ולמצוא אותם למחרת בבוקר במקומם. במדינה מתוקנת בעל עסק לא משלם דמי חסות לעבריינים. הוא השקיע בעסק, הוא עובד בו והוא זכאי ליהנות מפרי עמלו, ולא פושעים בטלנים שהחליטו שהם שותפים. חברות ממשלתיות לא משלמות דמי חסות בתחפושת של שירותי שמירה, ולא נותנות לעבריינים לזכות במכרזים לאחר שהבריחו את כל שאר המתמודדים. במדינה מתוקנת אנטנה סלולרית לא צריכה שמירה, גם קבלן לא צריך, גם חברת אוטובוסים לא צריכה וגם מסעדה לא צריכה.
במדינה מתוקנת אדם לא מחכה שנים עד שיחליטו בפרקליטות אם להגיש נגדו כתב אישום - או לא. יש ראיות? תגישו; אין? תסגרו את התיק. אל תמרחו את העניין יותר מחודשים ספורים, קחו שנה אם מדובר במקרה חריג, וזהו. במדינה מתוקנת אין אכיפה בררנית ובטח שאין אפליה באכיפה על רקע אתני - אם יהודי משתלט על שטח, הוא מפונה, אם יהודי נושא יותר מאישה אחת הוא נכנס לכלא, אבל אם מדובר בבדואי - הוא יכול לפלוש לשטח, להקים שם מבנה, לא לשלם ארנונה ומסים אחרים, ועל הדרך להתחתן עם כמה נשים, חלקן בכלל שב"חיות, ולא המשטרה ולא הפרקליטות עושות שום דבר בנדון. מדוע סירבו הפרקליטים לשתף פעולה עם נציבות הביקורת על הפרקליטות? האם הפרקליטות היא מעל לכל ביקורת?
במדינה מתוקנת הליך משפטי לא נמרח על פני שנים: שבועות אחדים וברצף זה די והותר. ככה השופטים יזכרו על מה מדובר, הרושם מהעדים יהיה עדיין טרי והמתדיינים יזכו להליך הוגן. כשההליך נמרח עבריינים מסתובבים חופשי, זכאים סובלים מעינוי דין, אין הרתעה ואין צדק. תפסיקו לכתוב פסקי דין באורך של ספרים עבי כרס. פחות ציטוטים, פחות ברברת, עמוד אחד, מקסימום שלושה, לא תאמינו כמה זמן תחסכו לציבור ולעצמכם. למה היוזמה לקיצור התורים לא באה מכם? אתם לא רואים מה קורה מחוץ ללשכות שלכם? זה לא מפריע לכם? אינכם רואים את כל הפשע והאלימות ברחובות ובשטחים החקלאיים? מדוע אתם מטילים כאלה עונשים מגוחכים? עד כמה אתם מנותקים?
במדינה מתוקנת מחבלים חמושים ממדינה שכנה לא פולשים ומקימים אוהלים. לא במשך שבועיים וגם לא במשך יום אחד. מישהו יכול לדמיין חבורת גנגסטרים ממקסיקו תופסת שטח בטקסס? ומה היו עושים האמריקנים, מנסים לשכנע את האו"ם ואת המחבלים שייסוגו? גינוני הנימוס האירופיים האלו מתקבלים באזור שלנו בבוז, על החולשה הזו אנחנו עלולים עוד לשלם.
גלעד שרוןגלעד שרוןצילום: ירון ברנר
במדינה מתוקנת בבוקר שאחרי הבחירות יודעים מי ניצח, ויודעים שלא ילכו שוב לבחירות תוך כמה חודשים. במדינה מתוקנת אין אנרכיה באזורים שלמים. במדינה מתוקנת מקבלים היתר בנייה תוך חודש - לא מריצים אותך בין עשרה משרדים, ואם התוכנית תואמת לתב"ע - תוך חודש אתה מקבל אוטומטית היתר.
גם ישראל שלנו יכולה להיות מדינה מתוקנת. זה לא בשמיים, יש כאן מספיק אנשים חכמים וחרוצים. צריך רק שכל אחד מנבחרינו יחשוב קודם כל מה טוב למדינה, ולא מה יוצא לו מזה. תתחילו לעבוד כדי שיהיה כאן יותר טוב, זאת העבודה שלכם ובשביל זה משלמים לכם.
  • גלעד שרון הוא חבר ליכוד
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו opinions@ynet.co.il