1 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה חדר חקירות חקירה מעצר אזיקים
אילוס אילוסטרציה חדר חקירות חקירה מעצר אזיקים
(צילום: shutterstock)
בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר שמונה חודשי מאסר על ראיד אל פיניש (24), עובד במוקד הערעורים של משרד הבריאות, שפטר אנשים מחובת בידוד תמורת שוחד. אל פיניש, תושב רהט, ישלם קנס בסך 5,000 שקלים.
אל פיניש הורשע במסגרת הסדר טיעון בשתי עבירות של קבלת שוחד ושלוש עבירות של בקשת שוחד. הפרקליטות ביקשה להטיל עליו עונש של 12 עד 30 חודשי מאסר, ואילו השופט יובל ליבדרו ציין כי היה ניתן להטיל עליו עבודות שירות - אך החליט בכוונה שירצה את המאסר מאחורי סורג ובריח.
המעשים שיוחסו לאל פיניש נעשו בחודש ספטמבר 2020. ליבדרו ציין כי הוא עבר את העבירות בתקופת חירום שבה הארץ שינתה פניה, "וכולם כאחד נרתמו למאמץ משותף למיגור פגעי מגפת הקורונה". לדברי השופט, "הנאשם קיבל לידיו סמכות של עובד ציבור בתפקיד רגיש של מי שיכול לפטור מחובת בידוד. משמעותה של חובה זו היא פגיעה כלכלית, חברתית ואף רגשית-נפשית לא מבוטלת למבודד - חובה שמי שמפר אותה צפוי לתגובה עונשית. הנאשם בחר להבדיל להעדיף את צרכיו האישיים-כספיים על פני צרכי הציבור שאותו הוא היה אמור לשרת".
השופט ציין גם כי "על דרך כלל, וביתר שאת בעיתות חירום דוגמת מגפה משתוללת, מצופה מעובד ציבור לשמש דוגמא ומופת לאזרח מן השורה ולנהוג מתוך תחושת אחריות וערבות הדדית". הוא כינה את מעשיו של אל פיניש "שחיתות", והוסיף כי הם יכולים לפגוע במשמעת הציבורית להנחיות הקורונה.
ליבדרו ציין כי "בצוק העיתים, כשמגפת הקורונה על הווריאנטים השונים שלה טרם נעלמה למרבה הצער מחיינו, והצורך באמון מלא של הציבור בעובדי הציבור הקובעים ואוכפים את אותם מגבלות ובידודים עודנו נדרש, נדרשת גם הרתעה של אותם עובדי ציבור שמא חלילה ינהגו אלה כפי שנהג הנאשם".
עו"ד בני זייתונה שמייצג את אל פיניש מטעם הסנגוריה הציבורית מסר: "מדובר בצעיר ללא עבר פלילי. חשוב להדגיש שאף אדם לא נפגע ולא נדבק כתוצאה מפעולותיו. לאור חומרת העונש אנו נשקול את המשך צעדינו".