זירת התאונה בקאדה, גאורגיה
(מתוך ערוץ טלויזיה גיאורגי)

הנסיעה למפלי מאחונצ'אטי שנגמרה בטרגדיה בלתי נתפסת: קבוצה של 16 תיירים הגיעו לטיול חלומי בגיאורגיה שהסתיים בתאונה קטלנית בצהריים (שישי), שבה נהרגו שתי ישראליות. קארינה כנפו ממושב חוסן היא אחת מ-14 הפצועים הישראלים שנסעו במיניבוס התיירים שנפגע ממשאית, ופונתה לבית חולים מקומי. כנפו שחזרה את רגעי האימה בשיחה עם ynet: "המיניבוס היה מלא לגמרי. פתאום נכנסה בנו משאית שסטתה מהנתיב ונסעה מאוד מהר".
התאונה אירעה באזור קאדה ההררי, כ-40 ק"מ מבטומי שבגיאורגיה. כל הנפגעים, למעט הנהג, הם ישראלים שסובלים מפציעות בדרגות שונות. הם הובהלו לבית חולים באזור, וחלקם אף נכנסו לחדר ניתוח. "היינו במיניבוס של קבוצת אשת טורס. זה היה ממש מפחיד. היו צרחות אימים במיניבוס", אמרה כנפו.
2 צפייה בגלריה
קארינה כנפו
קארינה כנפו
"הייתי בטוחה שאני לא אשרוד". קארינה כנפו
לדבריה, היא הבחינה בישראלי שככל הנראה רעייתו היא אחת משתי ההרוגות בתאונה: "הוא צרח חזק וקרא לה. אני ישבתי בצד בו פגעה המשאית וכשראינו אותה בעלי חיבק אותי. נשברו לו שתי הידיים. היד שלי התפרקה לחלוטין. בעלי איבד את ההכרה והתחלתי גם לצרוח. חשבתי שאיבדתי אותו. לא הצלחתי לזוז. הכול היה ממש טראומתי".
היא ציינה שהרגישה את עוצמת הפגיעה - וסיפרה על "בלגן שלם" בזירת התאונה. "הייתי בטוחה שאני לא שורדת באותו רגע", אמרה. "היה שם ברדק נוראי אחרי התאונה. לא הגיעו אמבולנסים בכלל, בחור מקומי לקח אותנו לבית חולים".
2 צפייה בגלריה
הרכב בו נסעה הקבוצה
הרכב בו נסעה הקבוצה
"היו צרחות אימים במיניבוס"
הרב זאבי מנדלזון, שליח חב"ד בבטומי, הסתובב עם צוות מתנדבים בין שלוש מרפאות לאחר האירוע, חילק לפצועים אוכל כשר לשבת והיה בקשר עם חלק מהמשפחות המודאגות.
לפי משרד החוץ, מיניבוס התיירים היה בדרכו למפלי מאחונצ'אטי. המשטרה המקומית פתחה בחקירת נסיבות התאונה. מחלקת ישראלים בחו"ל של משרד החוץ הופקדה על הטיפול באירוע, ושגרירת ישראל בגיאורגיה הדס מיצד - יחד עם הקונסולית בטיביליסי הדס כהן - יצאו לאזור התאונה, שהתרחשה במרחק של ארבע שעות נסיעה מהבירה.
לדברי מיצד, "קיבלנו את הבשורה הטרגית לפני זמן לא רב בשגרירות, על אותה תאונת דרכים מצערת במעורבות מספר ישראלים באזור בטומי. מיד, יחד עם הקונסולית בשגרירות הדס כהן והמחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ, התחלנו לטפל בתאונה, כדי לסייע לפצועים ולנפגעים ולפעול מול הרשויות הגיאורגיות על מנת לזרז את הטיפול וההליכים".
חברת מדאסיס הטסות רפואיות, בשירות חברת הביטוח כלל, הוציאה לגיאורגיה אמבולנס אווירי עם צוות רפואי, במטרה להשיב את פצועי התאונה לארץ. בחברה ציינו כי על המטוס יהיה "חדר טיפול נמרץ מעופף", שיוכל לסייע לפצועים באופן מיטבי. גם צוות רפואי מטעם חברת הראל יצא לצורך התרשמות ממצב הפצועים, המשך טיפול רפואי והטסת המבוטחים ארצה.