משפחות חטופים יצאו הבוקר (חמישי) לצד מאות מפגינים מלטרון, וצעדו על כביש 1 עד לאזור המושב שורש - שם יעבירו את הלילה. מדובר ביום השני לצעדה בת ארבעת הימים שהחלה אתמול בתל אביב, ושבמסגרתה צפויות המשפחות להגיע לירושלים ביום שבת, בדרישה לעסקה מיידית לשחרור יקיריהן.
בינתיים, הודיעה לשכת ראש הממשלה כי משלחת בהובלת ראש השב"כ, ביחד עם נציגי צה"ל, תצא הערב לקהיר, להמשך השיחות הערב. לפי ההודעה, משלחת המשא ומתן שבה הלילה מדוחא, מפסגה מרובעת עם המתווכות. במפגש דנו בפרקי העסקה להשבת החטופים והדרכים ליישום המתווה, תוך הבטחת כל יעדי המלחמה. הבוקר קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו פגישות עם צוות המשא ומתן.
היום השני של הצעדה
(צילום: גיל יוחנן)

לפני כן, חמאס פרסם הודעה ובה הוא מאשים את ישראל במריחת זמן. "טרם התבשרנו על ידי המתווכים בדבר מה חדש בנוגע למשא ומתן", נמסר מטעם חמאס. "הכיבוש ממשיך במדיניות הסחבת שלו כדי להרוויח זמן במטרה לסכל את סבב המשא ומתן הזה, כפי שעשה בסבבים הקודמים".
בכיר חמאס, אוסאמה חמדאן, אמר כי "הצד הישראלי אינו מגיב למאמצי המתווכים, מה שמאיים על הצלחת סבב המשא ומתן הנוכחי. האופטימיות האמריקנית הזהירה משקפת את הספקות של וושינגטון לגבי עמדות נתניהו שמפריעות למשא ומתן". לטענתו, "מצרים לא מסכימה שישראל תישאר בציר פילדלפי".
3 צפייה בגלריה
היום השני של מסע משפחות החטופים בצעדה למען שחרורם
היום השני של מסע משפחות החטופים בצעדה למען שחרורם
"לא נרשה לאף גורם פוליטי למנוע מאיתנו את חזרת יקירינו". הצעדה
(צילום: גיל יוחנן)
הצעדה לירושלים, שמובלת על ידי עינב צנגאוקר שבנה מתן חטוף בעזה כבר 279 ימים, תסתיים כאמור במוצאי שבת בעצרת מול משרד ראש הממשלה בירושלים. לצד צנגאוקר צועדים קרובי חטופים נוספים, ובהם דני אלגרט, אחיו של החטוף איציק אלגרט; יפעת קלדרון, בת דודו של החטוף עופר קלדרון שילדיו שוחררו מהשבי; אילה מצגר, כלתו של החטוף יורם מצגר; שחר מור, שדודו אברהם מונדר נמצא בשבי, ויהודה כהן, אביו של החייל החטוף נמרוד כהן.
מור שיתף כי "אנחנו כאן כדי להזכיר לממשלת ישראל שאנחנו רוצים את החטופים, ואנחנו נחזיר את החטופים. לא משנה כמה ימרחו ויעשו כל מיני טריקים, הם צריכים להביא את החטופים עכשיו. ההתגייסות של עם ישראל לכאן היא מדהימה ואנחנו מקבלים כל כך הרבה תמיכה. אנשים כאן באו בחום, אנחנו באמצע יולי. יש המון מים ותמיכה. כל מי שנמצא כאן זה מחזק אותנו ונותן המון כוח".
3 צפייה בגלריה
היום השני של מסע משפחות החטופים בצעדה למען שחרורם
היום השני של מסע משפחות החטופים בצעדה למען שחרורם
"אם לא תהיה עסקה לפני יציאת נתניהו לארה"ב, הסיפור נגמר"
3 צפייה בגלריה
היום השני של מסע משפחות החטופים בצעדה למען שחרורם
היום השני של מסע משפחות החטופים בצעדה למען שחרורם
מור: "צריכים להביא את החטופים עכשיו"
(צילום: גיל יוחנן)
גלנט, אתמול: "חלון הזדמנויות מוגבל להשבת החטופים"
(צילום: דובר צה"ל )

בהמשך אמר אלגרט כי "אם לא תהיה עסקה לפני שנתניהו נוסע לארה"ב, הסיפור הזה נגמר. לכן חשוב מאוד מאוד לקרוא לכולם לצאת איתנו. אני קורא לראש הממשלה לא לצאת לניו יורק עד שהוא לא מביא עסקה. שילך לארה"ב עם עסקה ביד. וגם למי שהזמין אותו בוושינגטון - שיבטל את ההזמנה, ויאמר לו 'אתה יכול להגיע לקונגרס רק עם עסקה ביד'".
משפחות החטופים מסרו: "יש עסקה על השולחן שיכולה להחזיר את המשפחות שלנו הביתה. גורמים בכירים בצוות המשא ומתן אומרים לנו שיש אפשרות לסגור את העסקה. לא נרשה לאף גורם פוליטי למנוע מאיתנו את חזרת יקירינו. נמשיך לצעוד לירושלים במאבק הכי חשוב שהיה בישראל ואנחנו קוראים לציבור להצטרף אלינו".
הצעדה התחילה אתמול במקביל לפסגה בקטאר בין ראש המוסד דדי ברנע למתווכות מול חמאס. בינתיים, ה"וושינגטון פוסט" דיווח מוקדם יותר מפי בכיר אמריקני כי ישראל וחמאס הסכימו לתוכנית ל"ממשל ביניים" שתתחיל בשלב ב' לעסקת חטופים והפסקת אש, שבו שני הצדדים לא ישלטו ברצועת עזה. את הביטחון לרצועה יספקו כוחות שיאומנו על ידי ארה"ב, בגיבוי מדינות ערביות מתונות וקבוצה נוספת של כ-2,500 איש שמשתייכים לרשות הפלסטינית, שכבר "נבדקו על ידי ישראל".
פורסם לראשונה: 14:32, 11.07.24