2 צפייה בגלריה
תעודה של המתחזה לשוטר
תעודה של המתחזה לשוטר
התעודה המזויפת
(צילום: דוברות המחוז הצפוני של המשטרה)
בדיקת משטרה שגרתית בעפולה בשבוע שעבר חשפה נהג שהפך את רכבו הפרטי לניידת משטרה "סמויה" ואף החזיק בתעודה מזויפת של קצין משטרה. החשוד, בן 47, תושב עמק יזרעאל, נעצר בחשד להתחזות, קבלת דבר במרמה והפרעה לשוטר במילוי תפקידו. בית משפט השלום בנצרת שחרר אותו בתנאים מגבילים.
"במהלך סיור שגרתי של שוטרי סיור בעפולה, הם הבחינו ברכב שעורר את חשדם", תיאר פקד חיים סיבוני, קצין במשטרת עפולה. "השוטרים כרזו לרכב לעצור ובתגובה הנהג כרז להם בחזרה. השוטרים לא הבינו מה קורה, עצרו את הנהג לבדיקה ובחיפוש ברכב נמצאה תעודה מזויפת של קצין משטרה עם תמונה של החשוד על התעודה ומערכת כריזה וצ'קלקות זהה למערכת משטרתית".
2 צפייה בגלריה
מערכת הכריזה של המתחזה לשוטר
מערכת הכריזה של המתחזה לשוטר
מערכת הכריזה שנמצאה ברכב
(צילום: דוברות המחוז הצפוני של המשטרה)
פקד סיבוני סיפר עוד כי החשוד טען בחקירתו שהתקין את הציוד ברכבו כי רצה להיות שוטר וכי מדובר באדם ללא עבר פלילי שאינו מוכר למשטרה. "האיש נהג ברכב סקודה שנראית משטרתית עם מערכת כריזה וצ'קלקה ולאזרח זו נראית ניידת סמויה לכל דבר", סיכם סיבוני.
המשטרה והסנגוריה הציבורית שמייצגת את החשוד הגיעו להסכמה לגבי תנאי השחרור של החשוד והשופטת מנאל חליחל דיאב שחררה אותו בערבות של 5,000 שקל והרחקה ממקום מגוריו.
עו"ד ואסים דאהרעו"ד ואסים דאהרצילום: חגי אהרון
עו"ד ואסים דאהר, סגן הסנגור הציבורי המחוזי בצפון שמייצג את החשוד, מסר בתגובה כי "מדובר בחשוד ללא עבר פלילי, הוא שוטר לשעבר שאוהב את המשטרה, ביצע את המעשה ללא כל כוונה פלילית לטענתו ורוצה לחזור לשירות במשטרה".