3 צפייה בגלריה
זירת רצח
זירת רצח
רבאב אבו סיאם וזירת הרצח בלוד
(צילום: נדב אבס)
במשטרה מתמודדים מאז אמש (יום שלישי) עם שאלות כיצד לא מנעו את רצח רבאב אבו סיאם בלוד, שהייתה מאוימת במשך תקופה על-ידי הגרוש שלה. משפחתה של אבו סיאם סיפרה כי ביום שישי הגיע קצין משטרה לבית והסביר לרבאב כי יש סכנה ממשית לחייה.
רבאב, מורה עם תואר שני, עברה לבית אחותה בבאר שבע - אך חזרה ללוד כי התגעגעה לבנותיה. "המשטרה לקחה אותה בעבר לבית המשפט, רצו לעצור אותה כדי להגן עליה", סיפר גורם במשטרה ל-ynet. "השופט הסביר שאין לו סמכות לעצור אותה". לדברי הגורם המשטרתי, שמעורה בפרטי המקרה, "זה רצח מוזמן ומתוזמן. מדובר במקרה רצח מקצועי. הובהר לה לא מעט שהיא בסיכון ממשי וקונקרטי".
3 צפייה בגלריה
רבאב וזירת הרצח בלוד
רבאב וזירת הרצח בלוד
רבאב וזירת הרצח בלוד
(צילום: נדב אבס)
גורם בכיר אחר שטיפל באבו סיאם סיפר ל-ynet כי "היה ברור שהיא בסיכון גבוה מאוד. המטרה בלקחת אותה לבית המשפט הייתה להגן עליה. למרות ניסיונות חוזרים ונשנים, היא סירבה להגיע לפגישות ברווחה. המשטרה הייתה מאוד אקטיבית, אספה מידע ואמרה לה שהיא בסיכון. התקיימו שמונה הערכות ברמה מרחבית".
"היה ברור שהיא בראש הרשימה של הנשים המאוימות", הוסיף הגורם. "היא לא שיתפה יותר מדי על הגרוש, אבל תמיד היה לה חשש. היא אמרה שהיא לא עשתה שום דבר שיגרום לזה. היא לא הייתה בקשר זוגי כדי שכביכול יפגעו בה על זה. היא התרכזה בדאגות לילדות שלה".
תיעוד הרצח בלוד

לדברי הגורם, "היה הליך משפטי על המזונות והיא בשלב מסוים רצתה לוותר כדי לפתור את הכול. היה לה סכסוך גירושים קשה, היא לא התרכזה בהכפשות. במצבים מסוימים הילדות היו אצל האבא, והיא דאגה להן. היא הייתה אישה מרשימה וכריזמטית, היה לה אכפת בעיקר מהילדות שלה".
שני הגורמים אומרים כי המשטרה והרווחה עשו הכול כדי לסייע לרבאב, שהמידע על היותה מאוימת היה מודיעיני. לדבריהם, למשטרה יש כלים מצומצמים בכל הנוגע לאיומים על אזרחים, ולא ניתן לשמור על כל אחד שמאוים באמצעות שוטרים.
המשטרה מסרה באופן רשמי כי "משטרת ישראל פעלה בכל הכלים והאמצעים העומדים לרשותה על מנת לשמור על חייה של המנוחה לרבות מינוי איש קשר אישי עבורה, הורדת יישומון מצוקה, תדרוך פרטני להתנהלות בחיי היום יום, הבאתה בפני בית משפט שיורה על שהותה בבית מוגן. כמו כן, נחקר חשוד שאף הובא בפני בית המשפט בהתאם לצורכי החקירה. נדגיש כי המשטרה לא עודכנה בחזרתה של המנוחה לבית הוריה".

"כולם יודעים מי רצח את אחותי"

באגף הרווחה בעיר טיפלו במקרה של רבאב כבר מנובמבר אשתקד, בעקבות התלונות שהגישה למשטרה. הודה אבו סיאם, אחותה של רבאב, התעקשה כי כל סובביה יודעים מי רצח אותה - אך הוא עדיין לא נתפס.
האחות ציינה כי "בעלה לשעבר כל הזמן איים עליה מאז שהם נפרדו. היא הייתה אמורה לקבל את הגט, אבל הגרוש אמר לה 'אני אראה לך איך יסתיימו הגירושים'. רק לפני שבוע היא קיבלה ממנו SMS מאיים.
3 צפייה בגלריה
הקיר בבית משפחת אבו סיאם
הקיר בבית משפחת אבו סיאם
סימון הקליעים בחצר הבית
"רבאב אמרה לי בימים האחרונים - 'אם הוא יהרוג אותי, תשמרי על הילדות'", הוסיפה הודה. "היא שיחקה עם הילדות שלה בגינה בבית ההורים. הילדה שלה, בת שנתיים, הייתה בין הרגליים שלה - ולפתע נכנס הרוצח וירה בה. הילדה השנייה ברחה. מי עושה דבר כזה?".
בתיעוד מהרצח נראה רכב עוצר סמוך לבית, ממנו יוצא אדם שיורה כמה יריות - ונמלט תוך שניות. האב ציין כי אשתו הייתה בזירת הרצח וצעקה ליורה להפסיק - ואף התעמתה איתו. "רבאב חזרה רק כי התגעגעה לילדות שלה, ששמחו מאוד כשראו אותה. היא יצאה לשחק בחצר ואז נכנס רעול פנים וירה בה מטווח אפס, כשאחת הילדות בחיקה".