בני משפחתו של עו"ד אפרים ארנון מחוץ לבית המשפט
(צילום: אביהו שפירא)

החברים הרבים ובני המשפחה לא שוכחים: לבית המשפט המחוזי בחיפה, שם נערך הבוקר (שני) דיון במשפטו של דוד אבו עזיז (63) מנשר שמואשם ברצח בנסיבות מחמירות של עו"ד אפרים ארנון בפתח ביתו בעיר במרץ בשנה שעברה, הגיעו חבריו ובני משפחתו של הפרקליט. "אבא שלי הוא חלל מערכת המשפט", אמרה עו"ד הדס ארנון-שרעבי, בתו של המנוח.
לפני הדיון קיימו בני המשפחה והחברים מפגן תמיכה וגעגוע לעו"ד ארנון, ובמהלכו נשאו את תמונותיו וקראו לבית המשפט למצות את הדין עם הנאשם. האלמנה רות, שהייתה עדה לרצח, אמרה: "אני מקווה שעל הנאשם הזה יגזרו מאסר עולם ושהוא לא ייצא מבית הכלא".
3 צפייה בגלריה
בנות משפחתו של עו"ד אפרים ארנון ז"ל מחוץ לבית המשפט
בנות משפחתו של עו"ד אפרים ארנון ז"ל מחוץ לבית המשפט
בני משפחתו וחבריו של עו"ד אפרים ארנון בבית המשפט בחיפה
(צילום: גיל נחושתן)
הבת ארנון-שרעבי אמרה עוד: "אבא נרצח על רקע תפקידו, רצח של אדם שפעל במינוי של בית משפט. זו ממש פגיעה בסמל החוק. אנחנו פה כדי למחות על השתיקה של הרצח הזה. לצערנו, אנחנו לא רואים נציגות של לשכת עורכי הדין ושל מערכת המשפט. אני גם עורכת דין, אנחנו כמשפחה נשארנו לבד עם החברים. איפה נציגות מערכת המשפט? שלחתם אותו והוא קיפח את חייו בגלל זה".
לרה צינמן, יו"ר ארגון משפחות נרצחים ונרצחות שתומכת במשפחת המנוח, אמרה כי פגשה את משפחת ארנון במהלך ימי השבעה. "הזדעזעתי לשמוע שהנאשם ברצח כבר ישב בכלא לאחר שהורשע במקרה של רצח ראשון. בוא שוחרר לאחר שעונש נקצב. המדינה מפקירה ממש חיי אזרחים, משחררת רוצחים מהכלא ולא מפקחת על מעשיהם".
3 צפייה בגלריה
דוד אבו עזיז
דוד אבו עזיז
הנאשם דוד אבו עזיז
בהמשך נכנסו בני המשפחה והחברים לאולם בית המשפט והביטו ישירות בעיניו של הנאשם ברצח אבו עזיז. התובעת, עו"ד שלי זאבי, אמרה בנאום הפתיחה: "אנחנו נראה לבית המשפט למה הנאשם הזה הוא שביצע את הרצח יחד עם אדם נוסף. נראה בהתחלה את תיעוד המצלמות, את האבטחה סביב זירת הרצח. התברר כי ברכב השברולט ששימש את הנאשם הייתה מותקנת מערכת GPS. מניתוח הנתונים ניתן היה להתחקות אחר מסלול הרכב לפני המעשה ולאחריו.
"היחידה החוקרת מימ"ר חוף עשתה חיפוש בכל המקומות שבהם רכב השברולט עצר, ונמצאו חפצים וממצאים שונים שקושרים את הנאשם למעשה הרצח. בין השאר נמצאו שני מעילי דובון, כשעל אחד מהם נמצאו סימני דמו של המנוח. לאורך כל החקירות שמר הנאשם על זכות השתיקה באופן גורף, גם בעת שהטיחו בו את כלל הגרסאות".
מנגד, הסנגורים ציינו כי ביקשו מהתביעה חומרי חקירה רבים הקשורים למדיה וטרם קיבלו אותם. "התיק הזה צריך להישמע, ויש בינינו ובין התביעה הבדל של שחור ולבן", אמרו סנגוריו של אבו עזיז. ראש הרכב השופטים אבי לוי והשופטים ערן קוטון ואייל באומגרט קבעו כי תחילת שמיעת העדים במשפט תהיה ב-25 באפריל.
3 צפייה בגלריה
באדיבות המשפחה
באדיבות המשפחה
המנוח אפרים ארנון
(צילום רפרודוקציה: ליאור אל-חי)
הרצח אירע ב-24 במרץ 2021 בעת שעו"ד ארנון יצא מביתו, מלווה באלמנתו רותי, בדרכו לעבודה. שני גברים, שהיו עם מסכת קורונה על פניהם וכובע של מעיל לראשם, ארבו לו בחצר הבית. מיד כשראו אותו, השניים החלו לדקור את עו"ד ארנון פעם אחר פעם. האלמנה צעקה לעברם להרפות ממנו ואף ניסתה להיאבק עמם.
עו"ד ארנון נדקר 37 פעמים בפלג גופו העליון. שני המעורבים נמלטו מהמקום והותירו את הפרקליט בזירה ללא רוח חיים. לאחר הערכת מצב של מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר, הוטלה החקירה על היחידה המרכזית במחוז חוף. אבו עזיז, שריצה כאמור עונש של מאסר בגין רצח אחר בעיר מגוריו, נעצר כמה ימים לאחר הרצח. במקביל עצרה המשטרה בספטמבר בשנה שעברה חשוד נוסף במעורבות ברצח עו"ד ארנון, אולם הוא שוחרר מחוסר ראיות. לפיכך, המעורב השני ברצח עדיין מסתובב חופשי.
בכתב האישום טענו התובעים עו"ד זאבי ועו"ד צחי נמירובסקי כי על רקע הליכים משפטיים שניהל המנוח, שבמסגרת עבודתו כעורך דין פעל לסילוק ידו של הנאשם משטחי מקרקעין במתחם תעשייה בנשר, גמלה בליבו של אבו עזיז ההחלטה להמית את המנוח.
משפחת ארנון מלווה על ידי עו"ד מאיה איטקין מתוכנית סנ"ה - סיוע נפגעי עבירות המתה מטעם משרד המשפטים.