אביה של הפעוטה מדבר
(צילום: שמוליק דודפור)

פרשת החשד להתעללות במעון הפרטי "אלחודן אלדאפי" ביישוב ריינה שבגליל, שנחשפה לפני כשלושה שבועות ב-ynet, הובילה אתמול להגשת כתב אישום בגין התעללות ותקיפת פעוטות נגד שתי מטפלות במעון. הורי הילדים הם אלו שהחלו לחשוד שמשהו אינו כשורה - ובתיעוד שהשיגו ופורסם ב-ynet נראים הילדים מותקפים בכמה הזדמנויות. באסם, אב לפעוטה בת שנה וחצי שמופיעה בתיעוד המדובר, אמר הבוקר כי "באותו היום שראינו את הסרטון, לא רציתי להאמין שזה הגן של הבת שלי. לא האמנתי שיקרה לה דבר כזה".
הנאשמות, וופא בסול ונואל עתאמלה, שתיהן בנות 42, הפעילו וניהלו את המעון שפעל במשך חמש שנים ללא רישיון בביתה של עתאמלה. במעון טופלו כ-32 פעוטות שגילם נע בין שלושה חודשים ועד שלוש שנים.
2 צפייה בגלריה
תיעוד ההתעללות בגן הילדים בכפר ריינה שבצפון
תיעוד ההתעללות בגן הילדים בכפר ריינה שבצפון
"לא רציתי להאמין שזה הגן של הבת שלי". תיעוד ההתעללות במעון
2 צפייה בגלריה
תיעוד ההתעללות בגן הילדים בכפר ריינה שבצפון
תיעוד ההתעללות בגן הילדים בכפר ריינה שבצפון
ההתעללות המתועדת במעון בריינה
באישום נטען כי השתיים נהגו בהזדמנויות רבות ושונות להטיל אימה על הפעוטות, להכות אותם בסטירות בפניהם ובראשם, להשליך לעברם נעליים, למשוך בחוזקה בשיערם וכן לצעוק עליהם ולקלל אותם.
באסם התרעם על המעשים המדוברים, ואמר באולפן ynet: "זה כואב מאוד. אנשים שילמו כדי שישמרו ויגדלו את הילדים שלהם. מה הילדים עשו שהגיעו להם המכות האלו?". הוא הוסיף כי "אף פעם לא נתנו לנו להיכנס פנימה ולא ידענו מה עושים בתוך המשפחתון".
לדברי באסם, בתו חווה קשיים רבים בעקבות מה שעברה במשפחתון. "לפני שהיא נכנסה לשם, היא הייתה אוכלת כל מה שהיית נותן לה", סיפר באסם. "מאז שהיא התחילה ללכת למשפחתון, היא לא מוכנה לאכול שום דבר".
מה שלום הבת שלך עכשיו? "אני ואמא שלה שומרים עליה, נותנים לה לשחק כל הזמן, ומנסים להוציא אותה מכל מה שקרה. רק עכשיו אני מבין למה כל בוקר שהייתי אומר לה שאנחנו הולכים לגן, היא הייתה מסובבת את הראש ולא הייתה מוכנה להסתכל עליי".
תיעוד ההתעללות במעון

באישום נטען עוד כי במשך חודשים מנעו הנאשמות מהוריהם של הפעוטות להיכנס למעון, והזניחו את הפעוטות בכך שהתעלמו מהבכי שלהם, מנעו מהם לשטוף את ידיהם ולהוריד את המים בשירותים לאחר עשיית צרכיהם, האכילו אותם בעודם עומדים, האכילו כמה פעוטות בצלחת וכפית משותפת, וכן נהגו להחליף להם חיתולים באותו חדר שבו אוכלים ומשחקים.
בתיעוד שפורסם נראית אחת העובדות סוטרת כמה פעמים לפעוט תוך כדי שהוא בוכה, ובמקרה אחר היא תועדה סוטרת לפעוטה עד שהחלה לבכות. בהזדמנות נוספת תועדה העובדת מכה פעוטה בראשה, ומושכת פעוט משערות ראשו. ההורים גילו מהתיעוד כי עובדת נוספת זרקה את נעליה לעבר אחד הפעוטות, ולאחר מכן ביקשה ממנו להחזירן. באחד מהסרטונים נצפתה אחת העובדות משוחחת ארוכות בטלפון ומתעלמת מבכי של תינוק בן כמה חודשים.
11 תלונות התקבלו במשטרה נגד הנהלת הפעוטון בריינה, ולפני כשבועיים נעצרו שתי הגננות. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרן עד תום ההליכים. בשבוע שעבר הוגש כתב אישום נגד בן זוגה של עתאמלה בגין איומים ברצח על העדה העיקרית וכן בעבירות של הדחה בחקירה ושיבוש מהלכי משפט, בכך שפנה להורי הפעוטות וניסה לגרום להם לחזור בהם מתלונתם.