המחבל שביצע הבוקר (ראשון) את הפיגוע בחולון התחיל את מסע הדקירות שלו בכניסה לחניון האוטובוסים ברחוב דן שומרון, שם הוא דקר את יעקב לברטוב, צעיר כבן 26 שטייל במקום עם הכלב שלו ונפצע באורח בינוני. בהמשך הוא התקדם לפארק ודקר את רינה דניב (66) ושמעון דניב (69), בעל ואישה, שנפצעו באורח קשה ואנוש. צוות מד"א קבע כעבור זמן קצר את מותה של רינה.
עד ראייה ואנשי מד"א מספרים על הפיגוע
(צילום: מאיר תורג'מן )

לאחר מכן המחבל נמלט לכיוון המדרכה מחוץ לפארק, לכיוון רחוב משה דיין, ובתחנת אוטובוס סמוכה דקר קשיש כבן 80 שנפצע באורח אנוש - ומותו נקבע בהמשך בבית החולים וולפסון.
המחבל נוטרל בירי על-ידי שוטר, קצין מבצעים מתחנת חולון בדרגת פקד, שהיה ברכבו המשטרתי עם שוטר נוסף בנסיעה לתחנה. השניים הבחינו באירוע, חתרו למגע, ונטרלו את המחבל שפונה במצב אנוש לבית החולים אסף הרופא בצריפין, שם נקבע מותו. שני הפצועים בפיגוע פונו לבית החולים וולפסון בעיר, ובהמשך מצבו של הגבר שנפצע קשה השתפר ומצבו מוגדר כעת בינוני.
יעקב לברטוב, שנפצע בפיגוע הדקירה בחולון
(צילום: יעל צ'כנובר, קובי קואנקס)

המחבל הוא עמאר רזק כאמל עודה (35), פלסטיני תושב העיירה סלפית שבשטחים, שלפי החשד שהה בישראל ללא היתר שהייה. הוא לא השתייך לארגוני טרור, וביישוב מספרים שהוא נגמל מסמים ונכנס מספר פעמים לכלא. המשטרה סרקה אחר מפגעים או סייעים נוספים, ובהמשך שללה חשד למחבל נוסף. סוכנות הידיעות הפלסטינית "שהאב" דיווחה כי לאחר הפיגוע סגרו כוחות צה"ל את הכניסה לסלפית, ממנה יצא המחבל.
יעקב לברטוב (26) מחולון, הצעיר שנפצע באורח בינוני בפיגוע, סיפר ל-ynet: "טיילתי עם הכלב שלי במסלול הרגיל, בחורשת היובל בחולון, כשראיתי את הבן אדם (המחבל - י"צ) הולך לכיווני עם פרצוף כועס. הוא יצא משטח פתוח לכיווני בהליכה, פשוט הלך עם פרצוף כועס. הוא הסתכל עליי. התקרבנו, כי הלכנו לכיוונים נגדיים, ופתאום הוא רץ לכיווני ותפס אותי. הרגשתי שהוא פגע לי בכתף. הצלחתי לברוח ממנו יחד עם הכלב שלי והגעתי לתחנה המרכזית של אגד, בחניון אגד. הנהגים עזרו לי. אני התיישבתי על הספסל ומשם הם כבר המשיכו את הטיפול".
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ואמר: "אני משתתף בצער המשפחות, ומאחל החלמה מלאה לפצועים. המלחמה שלנו היא לא רק מול איראן, אלא גם כאן ברחובות. בדיוק בשביל זה חימשנו את עם ישראל - יותר מ-150,000 רישיונות נשק בשמונת החודשים האחרונים, פתחנו מאות כיתות כוננות, חיזקנו את המשטרה ואנחנו גם פועלים בבתי הסוהר כדי להרתיע את אותם מחבלים".
זירת הפיגוע בחולון
(צילום: קובי קואנקס, מאיר תורג'מן)

השר בן גביר, מ"מ המפכ״ל ומפקד מחוז ת״א בזירת הפיגוע
(צילום: מאיר תורג'מן )

שר התרבות והספורט מיקי זוהר מדבר על הפיגוע
(צילום: מיקי שמידט)

עוד אמר בן גביר: ״אני חייב להגיד יישר כוח גדול לשוטרים הגיבורים שחתרו למגע. יכל להיות כאן אסון הרבה יותר גדול, אבל השוטרים שלנו מנוסים, מלומדים - חתרו למגע, ונטרלו את המחבל. ואני רוצה להגיד לאזרחים - שאו נשק. לא סתם פתחנו עוד ועוד כיתות כוננות וחימשנו אותן. שאו נשק - זה מציל חיים".
ליאב אזולאי, עד ראייה, סיפר ל-ynet: "אני בדיוק חזרתי מתחנת הדלק וראיתי מישהו רץ לעבר הצד השני של הכביש. לפני שהוא הגיע לצד השני אני עליתי במדרגות לכיוון הבית, ובדיוק שמעתי שלושה פיצוצים. נבהלתי מהפיצוצים, לא הבנתי מה זה היה אז התחבאתי מתחת לבניין. אחרי כמה דקות חזרתי אחורה וראיתי פה מחבל שוכב על הרצפה עם דם, והתחילו להגיע עוד שוטרים ועוד אמבולנסים ועוד ניידות.
"שמעתי את היריות כשחיסלו את המחבל, ואז הביאו לו מסכות חמצן ולפי דעתי הוא לא אמור לקבל את זה. הביאו לו טיפול רפואי במקום, טיפול ראשוני. הוא שוכב על הרצפה ובו מטפלים, לידו אני לא ראיתי אף אחד, הוא שכב וטיפלו בו ונתנו לו מסכות חמצן. בן אדם כזה צריך לסיים את החיים שלו באותו רגע".
10 צפייה בגלריה
זירת אירוע הדקירה ברחוב משה דיין בחולון
זירת אירוע הדקירה ברחוב משה דיין בחולון
זירת הפיגוע בחולון
(צילום: קובי קואנקס)
10 צפייה בגלריה
זירת אירוע הדקירה ברחוב משה דיין בחולון
זירת אירוע הדקירה ברחוב משה דיין בחולון
(צילום: קובי קואנקס)
10 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: REUTERS/Ricardo Moraes)
10 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: GIL COHEN-MAGEN / AFP)
עדת ראייה נוספת, עדן, סיפרה: "עברתי פה לגינת כלבים, ראיתי מלא משטרות בכניסה ושעושים החייאה על מישהו, לא יודעת על מי, לא נתנו לנו להתקרב. ואז מלא שוטרים רצו ואמרו שיש עוד פצוע. לא הרחיקו אותנו, ממש הייתי מופתעת אבל אז היו דיבורים על פיגוע. ראיתי איזה מישהו אזוק".
ישראל כהן, עד ראייה נוסף, סיפר: "הייתי באוטובוס וראיתי את הכוחות מגיעים, אז הבנתי שיש איזה אירוע ותוך כדי הבנתי שמדובר בפיגוע. ראיתי איך מנטרלים את המחבל, עשו עליו החייאה לצערי ופינו אותו עם טיפול נמרץ".
סגן מנהל מרחב איילון במד"א, פרמדיק רמי מאושר, וחובש בכיר מיחידת האופנועים של מד״א, ערן כרמל, סיפרו: "מדובר בפיגוע קשה ומורכב, הנפגעים היו בשלוש זירות שונות מרוחקות כ-500 מטר האחת מהשנייה. בכניסה לחניון אגד ברחוב דן שומרון ראינו גבר בן 26 בהכרה עם פצעי דקירה כשמצבו בינוני. בפארק סמוך הייתה אישה כבת 70 מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה, ביצענו פעולות החייאה ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותה. גבר נוסף בסמוך אליה נפצע באורח קשה ופצוע נוסף גבר כבן 70 היה ברחוב משה דיין, ופונה לבית החולים במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה".
10 צפייה בגלריה
עמאר עודה מהכפר סלפית שביצע את פיגוע הדקירה בחולון, רחוב משה דיין
עמאר עודה מהכפר סלפית שביצע את פיגוע הדקירה בחולון, רחוב משה דיין
המחבל עמאר עודה, פלסטיני שוהה בלתי חוקי מהשטחים
10 צפייה בגלריה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בזירת הפיגוע
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בזירת הפיגוע
השר בן גביר בזירת הפיגוע
(צילום: REUTERS/Ricardo Moraes)
10 צפייה בגלריה
זירת פיגוע הדקירה ברחוב משה דיין בחולון
זירת פיגוע הדקירה ברחוב משה דיין בחולון
(צילום: עידו ארז)
10 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: REUTERS/Ricardo Moraes)
מ"מ המפכ"ל, ניצב אבשלום פלד, אמר בזירה: "אנחנו נמצאים בתקופה מורכבת מאוד, עם ריבוי של התרעות, דבר שהוא ברור לכולם. המשטרה ערוכה עם כוחות מתוגברים ומתוחה על קצה גבול היכולת. זמן קצר אחרי שהמחבל התחיל להשתולל אנשי משטרה נטרלו אותו וירו בו. אנחנו רוצים, כמדיניות, שבכל אירוע שבו פוגשים מחבל הוא לא יצא חי מהאירוע".
ניצב פרץ עמר, מפקד מחוז תל אביב במשטרה, סיפר: "המחבל פגע באישה באופן קשה, שבסוף נהרגה. בעלה במצב בינוני בבית החולים. בהמשך הוא הגיע לרחוב בגין, פגע באדם נוסף באורח קשה. שני שוטרים שהגיעו זיהו את התרחיש עצמו, דרשו מהמחבל לזרוק את הסכין וכשהוא לא עשה זאת - הם ירו בו ונטרלו אותו. אנחנו ממשיכים לסרוק את כל האזורים של בת ים וחולון כדי לוודא שלא יהיה אירוע נוסף".
ד"ר אדם לי גולדשטיין, מנהל יחידת הטראומה בבית החולים וולפסון, עדכן: "היום בבוקר קיבלנו שלושה פצועים, אחד במצב אנוש תוך כדי החייאה, שני במצב קשה מאוד, ושלישי במצב בינוני. כל הצוות שלנו, אחים ואחיות, טיפלו בהם מכל הלב. מד"א עשה עבודה מצוינת בשטח ובא אלינו במצב הכי מהר והכי טוב שיכול".
שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, התייחס הבוקר בריאיון ל-ynet לעובדה שהמחבל שביצע את הפיגוע הוא שב"ח מהשטחים, ואמר: "ישראל במציאות מורכבת, סיטואציה של כמה חזיתות פתוחות. זה לא מונע מהטרור היחידני לנסות לפגוע בישראל, זה קרה הבוקר. ערנות האזרחים חשובה בעת הזאת. ישראל צריכה לסגור את שעריה אל מול כל אותם האנשים שרוצים להיכנס לעבוד, ולייצר פתרונות אחרים באמצעות הבאת עובדים זרים מהעולם. אסור להכניס לכאן עובדים פלסטינים. הם נכנסים כי יש צורך. צריך לתת לזה מענה".