1 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
ארכיון. בנימין נתניהו וישראל כץ
(צילום: אבי כהן)
יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו תוקף הערב (יום ג') בחריפות את מי שמתכוון לרשת אותו בראשות הליכוד: בפוסט שפרסם הוא טוען שח"כ ישראל כץ לא פועל נגד מתפקדי "הליכודניקים החדשים", שלדברי נתניהו הם אנשי שמאל שמטרתם לרסק את המפלגה מבפנים, וזאת מאחר שהוא מעוניין לזכות בתמיכתם בפריימריז עתידיים.
נתניהו כתב: "ציפיתי מכל חברי הליכוד, ובהם ראשי המוסדות במפלגה, להיאבק בכל העוצמה נגדם (נגד 'הליכודניקים החדשים', מ"א) ולפעול להוצאתם מהתנועה. כולם עשו זאת חוץ מישראל כץ, שעד היום פעל ופועל הפוך. מי שחושב שכדי לקבל כמה קולות אפשר לסכן את עתיד הליכוד והעתיד של כולנו, יגלה שיותר מ-130 אלף חברות וחברי הליכוד לא יסלחו לו על כך".
ח"כ ישראל כץ, לפני שלושה שבועות
(צילום: רועי עידן, סטס קופולו)

הדברים מגיעים אחרי כמה חודשים שבהם דווקא ניכרה התקרבות בין נתניהו לכץ, כולל מפגשים חברתיים בין שני הח"כים עם רעיותיהם. לפני כשלושה שבועות אף אמר כץ בראיון לאולפן ynet כי הוא מקווה שנתניהו יתמוך בו במאבק הירושה בליכוד.
בפוסט שפרסם היום הגדיר נתניהו את הליכודניקים החדשים "אנשי שמאל קיצוני שפועלים כסוסים טרויאנים כדי לרסק את הליכוד מבפנים". לדבריו, רבים מהם פעילים במפלגות שמאל כגון מרצ, העבודה והרשימה המשותפת, וביניהם כאלה שהיו ממובילי תנועת "הדגלים השחורים" שפעלה בשנים האחרונות להדחתו מראשות הממשלה.
"הם מתפקדים לליכוד כדי לגרור את המפלגה שמאלה בכל התחומים", הוסיף. "הם דורשים לתמוך בוויתורים לפלסטינים, פועלים נגד ההתיישבות ביהודה ושומרון, לוחצים להקים ממשלה עם השמאל והפייק-ימין ופועלים כדי להנציח שלטון הפקידים והיועצים המשפטיים.
"'הליכודניקים החדשים' שותלים אנשים בסניפי הליכוד במטרה לדחוק את אנשי הליכוד האמיתיים מהנהגת השטח ובהמשך מהנהגת המדינה".
הוא התייחס לח"כ כץ וכתב: "לצד הרבים שנאבקים נגד התופעה הזאת, יש לצערי כמה שמעדיפים לקושש מהם קולות בפריימריז על חשבון טובת המדינה והתנועה".