באופן מפתיע אתיופיה אישרה את מינויו של חבר הכנסת לשעבר אברהם נגוסה לתפקיד שגריר ישראל באתיופיה במסגרת מכסת המינויים הפוליטיים - שבעה חודשים אחרי האישור בממשלה. כך נודע ל-ynet.
ראש מטה שר החוץ של אתיופיה התקשר לממלא מקום שגריר ישראל במדינה והודיע לו שאתיופיה החליטה לתת "אסכמה" לשגריר המיועד של ישראל. הוא הודיע שהיום או מחר תתקבל האיגרת הרשמית. בעקבות ההודעה, שר החוץ ישראל כ"ץ התקשר לנגוסה לברך אותו ולאחל לו הצלחה בתפקיד.
1 צפייה בגלריה
השגריר הבא באדיס אבבה. אברהם נגוסה
השגריר הבא באדיס אבבה. אברהם נגוסה
השגריר הבא באדיס אבבה. אברהם נגוסה
(צילום: דנה קופל )

מדובר בהודעה מפתיעה מאוד, שכן אתיופיה עיכבה במשך חודשים ארוכים את מסירת אותה אסכמה - בצל טענות שנגוסה הוציא את דיבתה של אתיופיה בעת שפעל להעלאת בני הפלאשמורה לארץ.
באתיופיה התפרסמו דיווחים שנגוסה היה מעורב בתקרית של הצתת מבנה במדינה כדי לטעון שאתיופיה היא מדינה אנטישמית. בירושלים כבר כמעט השלימו עם זה שאתיופיה פוסלת את המינוי - אבל כעת, בניגוד לכל הסיכויים, הוא אושר.
השבוע נפתר גם פלונטר מינויים אחר, לשגרירויות באיטליה ובהונגריה. בעקבות זאת, הממשלה תאשר את מינויו של בני כשריאל לתפקיד שגריר ישראל בהונגריה, לאחר שאיטליה סירבה לאשר את מינויו בשל עברו כראש מועצת יש"ע, כפי שנחשף לראשונה ב-ynet בחודש אפריל. הדיפלומט יונתן פלד, שכבר מונה לשגריר בהונגריה, יתמנה במקומו לשגריר באיטליה. כשריאל מונה לשגריר באיטליה בשנה שעברה, אך המינוי היה תקוע מאז.