בצל טבח 7 באוקטובר – ובפעם הראשונה בתולדות המועצה האזורית אשכול, שהייתה במוקד הפלישה ואיבדה יותר מ-255 תושבים ביום המתקפה – ב-19 בנובמבר לא יתקיימו בחירות לתפקיד ראש המועצה. מיכל עוזיהו (47), המועמדת היחידה לתפקיד, הוכרזה כראש המועצה הבאה.
2 צפייה בגלריה
מיכל עוזיהו
מיכל עוזיהו
מיכל עוזיהו
כאמור, מול עוזיהו, תושבת מושב עין הבשור ואם לשלושה, לא היו מועמדים נוספים, וראש המועצה הנוכחי גדי ירקוני יסיים את תפקידו אחרי כמעט עשור. בטבח נרצחה בקיבוץ ניר עוז תמר קדם סימן טוב ז"ל, שתכננה להתמודד לראשות המועצה.
מאחר שאין מועמדים, משרד הפנים יבצע הליך הכרזה ועוזיהו תיכנס לתפקיד בסוף חודש נובמבר. לצידה של עוזיהו מיועד לתפקיד סגן ראש המועצה ליאור דפנר מקיבוץ גבולות. "אני מבינה את גודל האחריות ואת גודל המשימה שלפנינו, ויודעת שיחד נוכל לה – נבנה ונשקם את הבית ונבטיח את עתיד חבל הארץ שלנו. אני רואה בשיקום אשכול את משימת חיי", כתבה עוזיהו לתושבות ולתושבי המועצה.
"אכנס לתפקיד בחרדת קודש ובתחושת אחריות שאין גדולה ממנה. יחד נבטיח שאשכול תצמח מחדש מהאסון הכבד שפקד אותנו. מוטלת עלינו אחריות לבנות מחדש את אשכול ולהיות דוגמה והשראה לתקומה למדינת ישראל כולה. אשכול תצמח ותפרח מחדש".
2 צפייה בגלריה
קיבוץ ניר עוז אחרי המתקפה
קיבוץ ניר עוז אחרי המתקפה
תמר קדם סימן טוב מניר עוז, שתכננה להתמודד לתפקיד, נרצחה ב-7/10. הרס בקיבוץ אחרי המתקפה
(צילום: גדי קבלו)
עוזיהו הוסיפה: "לפני כמה ימים ציינו שנה לאסון הנורא שפקד אותנו. גם היום נערכו אזכרות ביישובי המועצה לחברים אהובים שלנו. בשבת השחורה איבדנו 255 חברות וחברים, ילדים וילדות, הורים, סבים וסבתות. 119 מחברינו נחטפו לעזה. שנה חלפה ועדיין, 44 חטופות וחטופים שלנו מוחזקים בידי ארגוני הטרור עם 57 חטופים נוספים. זה בלתי מתקבל על הדעת. מדינת ישראל מחויבת להחזיר אותם אלינו. בכל יום שעובר, הסיכויים שהם ישרדו בתנאי השבי פוחתים. לא נרפה מהמאבק להשבתם הביתה, זו מחויבות עליונה שלנו כלפי חברינו החטופים, כלפי המשפחות שלנו וכלפי הקהילות שלנו".
לעוזיהו 20 שנות ניסיון במגזר הציבורי והפילנתרופי. בשנים האחרונות פעלה רבות במרחב המועצה והייתה דמות משמעותית ובכירה בהובלת תהליכים אסטרטגיים לצידו של גדי ירקוני. עוזיהו הקימה וניהלה את המרכז הקהילתי אשכול, ולאחר מכן הקימה, ניהלה וחיזקה את תחום גיוס המשאבים במועצה. מאז טבח 7 באוקטובר היא פעלה במסגרת JNF USA ומול קרנות פילנתרופיות מובילות, וגייסה עשרות מיליוני שקלים לפרויקטים של שיקום אשכול, יישוביה וקהילותיה.