2 צפייה בגלריה
משה חוגג משתחרר ממעצר בית בתל אביב
משה חוגג משתחרר ממעצר בית בתל אביב
משה חוגג עם שחרורו ממעצר הבית בינואר
(צילום: יריב כץ)
פרסום ראשון: התקדמות משמעותית נרשמת בימים האחרונים בחקירה המתנהלת נגד איש העסקים משה חוגג ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433. "בנושא עבירות המין כבר התגבשה תשתית ראייתית והמשטרה די סגורה עם התיק הזה. כעת מחכים לסיים את החקירה בתיק הכלכלי ולהגיש לפרקליטות את שני התיקים יחדיו", אמר גורם המעורה בפרטי החקירה. "זה ייקח עוד כמה חודשים אבל מתקדם בקצב משביע רצון".
ל-ynet נודע כי במשטרה לא הצליחו לבסס לפי שעה את התשתית הראייתית הדרושה לכתב אישום נגד חוגג בסעיף של סחר בבני אדם, שעלה בתחילת הדרך. לעומת זאת בשאר הסעיפים הושגה דווקא התקדמות משמעותית שכוללת לטענת גורמים במערכת אכיפת החוק עבירות על חוק הגנת הפרטיות. לפי החשד הזה חוגג צילם נשים שהגיעו לדירתו ללא ידיעתן, הוריד את הסרטונים למכשיר הנייד והראה אותם לחבריו. בנוסף התחזק החשד נגד חוגג לעבירת שידול קטינות לשימוש בסמים ושידול לזנות, ולחוקרים יש ראיות לכאורה שקשורות את חוגג לעבירות.
משה חוגג משתחרר למעצר בית בדצמבר
(צילום: שחר גולשטיין)

החקירה התחילה בשנה שעברה כחקירה סמויה והפכה לגלויה עם מעצרו של חוגג בנובמבר. חוגג השתחרר למעצר בית במהלך כעבור חודש, ומאז עמלה המשטרה על ביסוס התשתית הראייתית בחשדות החמורים נגדו.
הכוונה בפרקליטות היא להגיש לבית המשפט כתב אישום מאוחד הן בנוגע לחשדות לעבירות מין והן בנוגע לחשד לעבירות כלכליות של איסור הלבנת הון, קשירת קשר לפשע, גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, השמטת הכנסה במזיד ורישום כוזב במסמכי תאגיד. "אם היה מדובר רק בעבירות מין, כתב אישום נגד חוגג כבר היה מוגש לבית המשפט", העריך גורם בכיר במערכת אכיפת החוק. "התיק מבוסס מאוד מבחינת עבירות המין. גם בחשד לעבירות כלכליות נרשמה התקדמות משמעותית. לפי הערכה יוגש נגדו כתב אישום גם בחשדות הללו. זה ייקח עוד כמה חודשים אבל זה יקרה", הדגיש הגורם.
2 צפייה בגלריה
להב 433 היחידה הארצית למלחמה בפשיעה
להב 433 היחידה הארצית למלחמה בפשיעה
משרדי להב 433 בלוד. "החוקרים מחזיקים בראיות הקושרות את חוגג לעבירות"
(צילום: דנה קופל)
בעבר נחשף ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" כי דירת תענוגות של חוגג שמומנה מכספי החברות שלו שימשה לפי החשד לאירוח דוגמניות וצעירות שצולמו ללא ידיעתן במצבים אינטימיים. חוקרי יאח"ה מחזיקים בעשרות סרטוני וידאו של הנשים ששהו בדירה בתל אביב. הסרטונים כוללים בין היתר תיעוד של יחסי מין וצריכת סמים ומבססים לכאורה את החשדות החמורים נגדו בעבירות המין.
במהלך החקירות בפרשת "המשחק הגדול" הטיחו החוקרים בחוגג חשדות שקשורים לשלושה פרויקטים: ניבוי תוצאות עתידיות של אירועים בחברת סטוקס, פרויקט סירין שאמור היה לפתח טלפון חדש ופרויקט לידקוין שאמור לקשר בין עסקים על ידי פלטפורמות מסחר. לטענת החוקרים, חוגג גייס מאות מיליוני שקלים לפרויקטים הללו, אך בפועל "הבריח" לכאורה את הכסף למטרות אישיות ואחרות. בעבר נחשף ב-ynet כי במסגרת הפרשה גייסה המשטרה עד מדינה.