אישה בת 66 וקשיש כבן 80 נרצחו ושניים נוספים נפצעו הבוקר (ראשון) בפיגוע דקירות ברחוב משה דיין בחולון. מצבם של האישה והקשיש הוגדר תחילה אנוש, אך בהמשך נקבע מותם. בנוסף אליהם, נפצעו גבר כבן 68 באורח קשה, בעלה של הנרצחת שבהמשך מצבו השתפר, וצעיר כבן 26 שמצבו בינוני. שוטרים ירו במחבל, פלסטיני מהשטחים, שנפצע אנושות ובהמשך נקבע מותו.
זירת הפיגוע בחולון
(צילום: קובי קואנקס, מאיר תורג'מן)

כתבנו מאיר תורג'מן מעדכן מזירת הפיגוע
(צילום: מיקי שמידט, קובי קואנקס)

7 צפייה בגלריה
זירת אירוע הדקירה ברחוב משה דיין בחולון
זירת אירוע הדקירה ברחוב משה דיין בחולון
זירת הפיגוע בחולון
(צילום: קובי קואנקס)
7 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: REUTERS/Ricardo Moraes)
7 צפייה בגלריה
זירת אירוע הדקירה ברחוב משה דיין בחולון
זירת אירוע הדקירה ברחוב משה דיין בחולון
(צילום: קובי קואנקס)
7 צפייה בגלריה
זירת אירוע הדקירה ברחוב משה דיין בחולון
זירת אירוע הדקירה ברחוב משה דיין בחולון
(צילום: קובי קואנקס)
שוטר ירה במחבל החשוד, עמאר עודה (35), פלסטיני תושב היישוב סלפית בשטחים, שלפי החשד שוהה בישראל ללא היתר שהייה. המחבל לא השתייך לארגוני טרור, וביישוב מספרים שהוא היה גמול מסמים ונכנס מספר פעמים לכלא.
לפי החשד, המחבל החל את מסע הדקירות בפארק שמאחורי תחנת הדלק ברחוב משה דיין, משם המשיך לכיוון המדרכה ותחנת האוטובוס ברחוב, הצמודות לתחנת הדלק. הוא דקר שלושה בתוך הפארק, ואדם נוסף על המדרכה. השוטר שנטרל את המחבל הוא קצין מבצעים מתחנת חולון בדרגת פקד, שהיה ברכבו המשטרתי עם שוטר נוסף בנסיעה לתחנה. השניים הבחינו באירוע, חתרו למגע, ונטרלו את המחבל אחרי שהספיק לדקור ארבעה אנשים.
מ"מ המפכ"ל, ניצב אבשלום פלד, אמר בזירה: "אנחנו נמצאים בתקופה מורכבת מאוד, עם ריבוי של התרעות, דבר שהוא ברור לכולם. המשטרה ערוכה עם כוחות מתוגברים ומתוחה עד קצה גבול היכולת. זמן קצר אחרי שהמחבל התחיל להשתולל אנשי משטרה נטרלו אותו וירו בו. אנחנו רוצים, כמדיניות, שבכל אירוע שבו פוגשים מחבל הוא לא יצא חי מהאירוע". הוא פנה לציבור, וביקש: "תהיו ערניים בתקופה רגישה כזאת, דווחו למשטרה על כל אירוע כזה, מבטיח שהמשטרה תגיע מהר".
ניצב פרץ עמר, מפקד מחוז תל אביב במשטרה, סיפר: "המחבל פגע באישה באופן קשה, שבסוף נהרגה. בעלה במצב בינוני בבית החולים. בהמשך הוא הגיע לרחוב בגין, פגע באדם נוסף באורח קשה. שני שוטרים שהגיעו זיהו את התרחיש עצמו, דרשו מהמחבל לזרוק את הסכין וכשהוא לא עשה זאת, הם ירו בו ונטרלו אותו. אנחנו ממשיכים לסרוק את כל האזורים של בת ים וחולון כדי לוודא שלא יהיה אירוע נוסף".
אינפו אינפוגרפיקה מסע הדקירות בחולון
השר לביטחון הלאומי איתמר בן גביר הגיע גם הוא לזירה, ואמר: "המלחמה שלנו היא לא רק מול איראן, אלא כאן ברחובות. בדיוק בשביל זה חימשנו את עם ישראל, עם יותר מ-150 אלף רישיונות לנשק בשמונת החודשים האחרונים. פתחנו מאות כיתות כוננות, חיזקנו את המשטרה, אנחנו גם פועלים בבתי הסוהר כדי להרתיע את אותם מחבלים". הוא שיבח את השוטרים שנטרלו את המחבל: "יכול היה להיות אסון הרבה יותר גדול, אבל השוטרים שלנו מנוסים ומלומדים". הוא הוסיף: "לאזרחים - שאו נשק. לא סתם חימשנו את כיתות הכוננות. זה מציל חיים".
השר שוחח בזירה עם קצין המשטרה שנטרל את המחבל, והודה לו: "הצלת כאן רבים. זה אירוע קשה מאוד, הצלת הרבה מאוד אנשים. אנחנו גאים בך. גאים בתגובה המהירה של המשטרה כאן. באמת, רק להמשיך עם הדריכות והערנות, אני חושב שזה מכפיל כוח, כל כיתות הכוננות והנשקים. אנחנו באמת גאים במה שעשית, עשית עבודת קודש שמצילה אנשים. תודה לכם".
צוות מד"א הוזעק למקום ופינה חלק מהפצועים לבית החולים וולפסון. ממד"א נמסר כי לאחר פעולות החייאה, הפרמדיקים נאלצו לקבוע את מותה של האישה, כבת 70, ומעניקים טיפול רפואי ומפנים לבית החולים וולפסון שלושה פצועים, בהם: גבר כבן 70 במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה, גבר בן 68 במצב קשה וצעיר כבן 26 במצב בינוני. בהמשך נקבע, כאמור, מותו של הגבר שנפצע אנושות.
סגן מנהל מרחב איילון במד"א הפרמדיק רמי מאושר, וחובש בכיר במד"א מיחידת האופנועים ערן כרמל סיפרו: "מדובר בפיגוע קשה ומורכב, הנפגעים היו בשלוש זירות שונות מרוחקות כ-500 מטר האחת מהשנייה. בכניסה לחניון אגד ברחוב דן שומרון ראינו גבר בן 26 בהכרה עם פצעי דקירה כשמצבו בינוני. בפארק סמוך הייתה אישה כבת 70 מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה, ביצענו פעולות החייאה ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותה. גבר נוסף בסמוך אליה נפצע באורח קשה ופצוע נוסף גבר כבן 70 היה ברחוב משה דיין, ופונה לבית החולים במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה".
בן גביר ובכירי המשטרה בזירת הפיגוע
(צילום: מיקי שמידט, קובי קואנקס)

עדי ראייה מספרים על הפיגוע
(צילום: מאיר תורג'מן )

עדכון מביה"ח וולפסון על מצב הפצועים

7 צפייה בגלריה
עמאר עודה מהכפר סלפית שביצע את פיגוע הדקירה בחולון, רחוב משה דיין
עמאר עודה מהכפר סלפית שביצע את פיגוע הדקירה בחולון, רחוב משה דיין
המחבל עמאר עודה, פלסטיני שוהה בלתי חוקי מהשטחים
7 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: REUTERS/Ricardo Moraes)
ד"ר אדם לי גולדשטיין, מנהל יחידת הטראומה בבית החולים וולפסון, עדכן: "היום בבוקר קיבלנו שלושה פצועים, אחד במצב אנוש תוך כדי החייאה, שני במצב קשה מאוד, ושלישי במצב בינוני. כל הצוות שלנו, אחים ואחיות, טיפלו בהם מכל הלב. מד"א עשה עבודה מצוינת בשטח ובא אלינו במצב הכי מהר והכי טוב שיכול".
ישראל כהן, עד ראייה שהיה בסמוך, סיפר ל-ynet: "הורידו אנשים מהאוטובוס וראיתי את הכוחות מגיעים, אז הבנתי שיש איזשהו אירוע ותוך כדי הבנתי שמדובר בפיגוע. ראיתי איך מנטרלים את המחבל". ליאב אזולאי, שגם היה עד לאירוע, סיפר: "בדיוק חזרתי מתחנת הדלק וראיתי מישהו רץ לצד השני של הכביש. שמעתי פיצוצים (ככל הנראה הירי במחבל) ונבהלתי, אז התחבאתי בבניין. אחרי כמה דקות ראיתי את המחבל שכוב על הרצפה".
שר התרבות והספורט מיקי זוהר התייחס הבוקר בריאיון ל-ynet לעובדה שהמחבל שביצע את הפיגוע הוא שב"ח מהשטחים, ואמר: "ישראל במציאות מורכבת, סיטואציה של כמה חזיתות פתוחות. זה לא מונע מהטרור היחידני לנסות לפגוע בישראל, זה קרה הבוקר. איבדנו אישה, אדם במצב אנוש. ערנות האזרחים חשובה בעת הזאת. ישראל צריכה לסגור את שעריה אל מול כל אותם האנשים שרוצים להיכנס לעבוד, ולייצר פתרונות אחרים באמצעות הבאת עובדים זרים מהעולם. אסור להכניס לכאן עובדים פלסטינים. הם נכנסים כי יש צורך. צריך לתת לזה מענה".