צופיה לרנר, צעירה בת 26 מהיישוב עטרת שבהרי אפרים, שנמצאת כעת בחודש התשיעי להריונה, נפצעה הבוקר (שלישי) באורח קל בעקבות אבנים שיודו לעבר רכבה סמוך לכפר נעלין בבנימין. צופיה סיפרה כי בזמן שנהגה ברכב זיהתה שלושה נערים פלסטינים, שהיו רעולי פנים, נעמדים בצד הדרך. כאשר התקרבה אליהם הם השליכו אבנים על רכבה. לפחות ארבע אבנים פגעו בשמשה הקדמית וגם בדפנות הרכב.
3 צפייה בגלריה
הרכב המנופץ
הרכב המנופץ
השמשה הממוגנת נסדקה, אבל לא התנפצה. הרכב שהותקף בבנימין
(צילום: הצלה ללא גבולות)
3 צפייה בגלריה
הרכב המנופץ
הרכב המנופץ
(צילום: הצלה ללא גבולות)
היא המשיכה בנסיעה כמה מאות מטרים, עד שזיהתה ניידת משטרה. "היא התקשרה אליי והייתה בסערה", מספר בעלה שלמה בשיחה עם ynet. "לא מזמן עברנו להתגורר ביישוב עטרת אחרי שנים בקריית ארבע, אז אנחנו מכירים לצערנו את המציאות הזו". שלמה ציין כי רק לפני שבועות אחדים החליטו בני הזוג למגן את השמשות הרכב שכעת הותקף באבנים: "אני לא יודע מה היה עלול לקרות אם השמשות לא היו ממוגנות, והיו מתנפצות לכל עבר. אנשים חושבים שיידוי אבנים זה שגרה. אבל צריך להבין שזה ניסיון רצח. ממש".
לאחר שנפגעה טופלה צופיה על ידי צוות מד"א, שפינה אותה למרפאה סמוכה ביישוב מודיעין עילית. שם היא עברה סדרת בדיקות ובהמלצת הרופא המקומי המשיכה לעוד בדיקות עבור העובר שבבטנה, בבית החולים שערי צדק בירושלים. יחד עם צופיה הייתה ברכב חברה נוספת שטופלה במקום ולא נזקקה לפינוי.
3 צפייה בגלריה
הרכב המנופץ
הרכב המנופץ
(צילום: הצלה ללא גבולות)
כבר חודשים ארוכים ואף שנים שמתרחשים מעת לעת יידויי אבנים לעבר רכבים של תושבים יהודים ביהודה ושומרון. מנהיגי המתנחלים אומרים כי מדובר בהסלמה של ממש, וכי ישנה עלייה באירועי ידויי האבנים מאז תחילת השנה. הם מקיימים כעת שיח מול הצבא במטרה לחזק את ההרתעה בצירים. בשבועות האחרונים החלו תושבים באזור לקיים משמרות מחאה בצירי הדרך ובכניסות לכפרים פלסטיניים.