בעבר נחשבו מזגנים בכלי לחימה כפינוק, ובצבאות השונים ניסו להימנע מההוצאה הנוספת ברכש ובאחזקה ומתוספת המשקל של מערכות המיזוג, בעיקר במסוקים. מאז, כבר הבינו שהחום עשוי להקשות על הטייסים לבצע את משימתם, אבל מזגנים לא הותקנו במסוקי הבלאק הוק.
אחרי שקיבל ב-1994 במתנה מארה"ב 10 מסוקי בלאק הוק משומשים נטולי מזגן, רכש חיל האוויר, באמצעות משרד הביטחון, עוד 40 מסוקים חדשים ומתקדמים יותר מחברת סיקורסקי. בחיל החליטו לצייד אותם במזגנים, אבל לא היו מרוצים מהצעת המחיר של יצרנית המסוק. חיל האוויר החליט כי יפתחו עם ספק אחר מזגנים ויתקינו אותם בארץ, בעלויות נמוכות יותר.
1 צפייה בגלריה
מטוס נשוף בלק הוק מטס יום העצמאות
מטוס נשוף בלק הוק מטס יום העצמאות
מטוס נשוף בלק הוק מטס יום העצמאות
(קרדיט: דובר צה"ל)
ב-1998 החלו להגיע לארץ המסוקים החדשים, וניסיונות הפיתוח החלו. התברר שלא פשוט למצוא מזגן שיהיה גם חזק מספיק, גם יעמוד בטלטולי המסוק וגם לא יגזול כוח רב מדי מהמנוע. אחרי בדיקות עם כמה ספקים, הכריז ב-2004 על תחילת הצטיידות וסיום התקנה במחצית מהצי עד 2005.
אולם עד מהרה פורקו המזגנים לאחר שהתברר שאינם עומדים בדרישות. לבסוף בשנה שעברה חזר חיל האוויר לסיקורסקי, והזמין ממנה את המזגנים, בעלות של עשרות אלפי דולרים למסוק וכמה מיליוני דולרים במצטבר, אחרי שכבר הוציא מיליוני שקלים על פיתוחים מקומיים. הקיץ החלה התקנת המזגנים במסוקים באמצעות טייסת התחזוקה בבסיס פלמחים שבו מוצבות שתי טייסות הבלאק הוק, והיא תימשך בהדרגה בשנים הבאות.
מדובר צה"ל לא נמסרה תגובה.