בכירים בישראל התייחסו לשחרורן של יהודית רענן ובתה נטלי משבי חמאס אמש (שישי), ואמרו כי הצעד לא ישנה את המשך המערכה, וכי כל הצדדים היו מעוניינים במהלך.
חמאס מעוניין להראות צד אנושי לאחר שנהפך למצורע בעולם, כולל בעולם המוסלמי, ולכן שחרר את השתיים ללא תמורה. בינתיים, קטאר ניצחה את מצרים בקרב הניצחי על תפקיד המתווכת.
1 צפייה בגלריה
נטלי רענן יהודית רענן שוחררו מ שבי חמאס
נטלי רענן יהודית רענן שוחררו מ שבי חמאס
יהודית רענן ובתה נטלי לצד הממונה על השבויים גל הירש לאחר שחרורן
ביידן שמח שהגיע להישג נוסף בשחרור האזרחיות האמריקניות. בשחרורן יש שביב של תקווה שהמגעים לשחרור החטופים הינם משמעותיים, וכי קיימים ערוצי הידברות עם חמאס. קטאר היא לא המתווכת היחידה, וישנם גורמים נוספים שפועלים ובהם הטורקים. הלילה הוא אף השיב בחיוב לשאלה אם הוא מעוניין שישראל תדחה את הכניסה הקרקעית לטובת שחרור חטופים נוספים, ובהמשך פורסמה הבהרה מהבית הלבן - שלפיה הוא לא התכוון לכך.
עיתוי השחרור, בכל אופן, אינו מקרי. הוא נועד בראיית חמאס לגרום ללחץ אמריקני על ישראל לדחות את הפעולה הקרקעית. ואולם, בישראל מבהירים כאמור כי למרות ששחרור החטופים הוא אחד מיעדי המלחמה, שחרור הנשים לא יעכב את המשך המבצע.
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס אמש לשחרורן של השתיים, בעלות האזרחות האמריקנית, והודה לממשלות קטאר וישראל על העבודה בנושא: "פעלנו מסביב לשעון לשחרור אזרחים אמריקנים שנלקחו כבני ערובה על ידי חמאס, ולא הפסקנו מאמצינו להבטיח את שחרורם של מי שעדיין מוחזק".
הנשיא אמר בהצהרה שנשא אמש: "הבטחנו היום את שחרורן של שתי האמריקניות שנלקחו כבנות ערובה על-ידי החמאס במהלך מתקפת הטרור הנוראית נגד ישראל ב-7 באוקטובר. האזרחיות שלנו עברו מסע ייסורים ב-14 הימים האחרונים, ואני שמח מאוד שהן יתאחדו בקרוב עם משפחתן".
הוא הדגיש כי ארה"ב תתמוך באופן מלא בשתיים, "כשהן יתאוששו ויתרפאו", וכי "על כולנו לכבד את הפרטיות שלהן ברגע זה". הוא הוסיף: "כפי שאמרתי למשפחות האלה כשדיברתי איתן בשבוע שעבר - לא נעצור עד שנחזיר את יקיריהן הביתה. כנשיא, אין לי עדיפות גבוהה יותר מבטיחותם של אמריקאים המוחזקים כבני ערובה ברחבי העולם".