ניר (דימנד) פופקו, בן 28 הוא האזרח שנהרג מוקדם יותר היום (שלישי) מפגיעת רקטה של חיזבאללה בקיבוץ הגושרים שבגליל העליון. ארגון הטרור הלבנוני ירה כ-10 רקטות לעבר הגליל, ואחת מהן התפוצצה בחצר בית בקיבוץ. ניר נפצע באורח אנוש מפגיעת רסיסים, וצוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לבסוף לקבוע את מותו בתום מאמצי החייאה.
סבו של ניר, אורי דימנד, ספד לו בפוסט שפרסם בפייסבוק: "הנכד שלי ניר, חלק גדול מעולמי, נהרג מטיל חיזבאללה כאן בביתו, ביתי, בהגושרים. אין נחמה".
5 צפייה בגלריה
ניר פופקו
ניר פופקו
ניר פופקו ז"ל
(מתוך פייסבוק )
5 צפייה בגלריה
סביו של ההרוג מהפגיעה בגושרים ניר פופקו, כותב עליו בפייסבוק
סביו של ההרוג מהפגיעה בגושרים ניר פופקו, כותב עליו בפייסבוק
הפוסט שפרסם סבו של ניר
(מתוך עמוד הפייסבוק של אורי דימנד)
תושבת הקיבוץ זוהר ליפקין סיפרה ל-ynet כי ״הקיבוץ מפונה, אנחנו נמצאים שני קילומטרים מהגבול, אבל ניר נשאר פה כדי לעבוד בחקלאות במשך תקופה, ולכן הוא לא התפנה. אנחנו מתעסקים כרגע בלתמוך במשפחה. יש לו סבא וסבתא ואמא, ואנחנו צריכים לחזק אותם ואת הקהילה שלנו". זוהר אמרה על האסון: "זה איום ונורא. יש לנו יותר מפגיעה אחת בתוך הקיבוץ ואנחנו בסריקות כי היו פה הרבה מאוד אזעקות אחרי האירוע. יש הרבה פגיעות במבנים מסביב. אין לנו זמן תגובה פה, ברגע שיש אזעקה יש גם נפילה".
חרף פינוי הקיבוץ על-ידי הממשלה, זוהר אמרה כי "אני נשארתי בהגושרים ואני אשאר ולא אזוז מפה. מי שיחליט לחזור זו החלטה שלו, ומי שיישאר בחוץ נכבד את החלטתו. הלב שלנו גמור עכשיו".
תושבי הגושרים אחרי הירי
(צילום: ישראל מושקוביץ)

5 צפייה בגלריה
תיעוד מזירות נפילת פריטי האמל"ח באצבע הגליל
תיעוד מזירות נפילת פריטי האמל"ח באצבע הגליל
זירת הפיצוץ בקיבוץ הגושרים
5 צפייה בגלריה
זירות הנפילה בגושרים
זירות הנפילה בגושרים
זירות הנפילה בגושרים, הערב
(צילום: אביהו שפירא )
5 צפייה בגלריה
זירות הנפילה בגושרים
זירות הנפילה בגושרים
(צילום: אביהו שפירא )
תיעוד יירוטי הרקטות מהמטח לגליל

ארז ברגמן, יו"ר קיבוץ הגושרים, אמר ל-ynet כי "ליבנו עם המשפחה על האסון הכבד ועם כל בית הגושרים. רק חלק קטן מהאוכלוסייה חזר לחיות פה אז אנחנו מטפלים בכל מיני רבדים. הרובד המידיי זה למצוא פתרון ללילה לכל מי שנפגע, וגם לאטום את הבתים וכו' מול מס רכוש. אנחנו עדיין במיפוי, אבל ככל הנראה נפגעו 25 בתים". לדבריו, "יש פה סדר גודל של 180-170 איש מתוך 1,400 בערך, זה כולל גם את מחלקת ההגנה, כלומר פחות מ-20% מחברי הקיבוץ חזרו לגור כאן. יש כמה משפחות שעזבו בעקבות האירוע היום. האינסטינקט המיידי אחרי אירוע כל כך קשה הוא לקפל, בטח משפחות עם ילדים שברגישות יותר גבוהה".
ראש המועצה האזורית הגליל העליון, גיורא זלץ, אמר כי בכל קיבוצי המועצה "כואבים את מותו של ניר, שלצערנו הצטרף לילדים שאיבדו את חייהם במג'דל שמס בשבת ולזוג מקיבוץ אורטל". עם זאת, זלץ ביקש להבהיר כי בסוף מדובר בעוד אירוע של ירי נרחב לעבר הגליל, שהפך לשגרה בלתי מתקבלת על הדעת: "אנחנו חווים ירי טילים, כטב"מים וטילי נ"ט באופן יומיומי כבר 10 חודשים. השוני הגדול לצערי הוא בתוצאות, אבל זאת המציאות שלנו כאן בצפון – יש 200,000 תושבים שנשארו בתוך אזור מלחמה".
על רקע ניסיון החיסול בלבנון של בכיר חיזבאללה אמר זלץ כי "החיסול, מוצלח ככל שיהיה, מעמיד שוב פעם את כל הצפון על הרגליים ומאוד מאוד מלחיץ הרבה אנשים. אנחנו חייבים לשנות את הכללים. עם כל הכבוד לחיסול, שהוא כנראה חשוב, זה אירוע קטן בתוך אירוע גדול, ואנחנו חייבים שממשלת ישראל תציב מטרות, תציב יעדים, תשנה פה את כללי המשחק. אנחנו פשוט מאבדים את הצפון".
התקרית הקטלנית מתרחשת שלושה ימים לאחר ש-12 ילדים ונערים נהרגו מפגיעת רקטת חיזבאללה במג'דל שמס, ועל רקע איומים מצד ישראל בתגובה - שטרם הגיעה באותה עת. לאחר שניר נהרג, ובטרם ניסיון החיסול בביירות, ראש העיר קריית שמונה מתח ביקורת על התנהלות הממשלה, וקרא לה לפעול: "ראש הממשלה, שר הביטחון, חברי הקבינט - עוד לא התאוששנו מהטבח הנורא במג'דל שמס, ובמקום שהצד השני יהיה מורתע מתחת לאדמה במחילות שלו ויפחד על החיים שלו, הוא עוד מעז לירות עלינו ואנחנו סופגים השתגעתם? למה אתם עוד מחכים? ככה מחזירים את ההרתעה לצפון?".