שר החינוך יואב קיש התייחס הבוקר (שלישי) לפעולה הקרקעית של צה"ל בדרום לבנון, שיצאה לדרך הלילה, ואמר בריאיון באולפן ynet כי "נוצרה פה הזדמנות גדולה, הזדמנות מדינית בעקבות ההצלחות המבצעיות - אולי אפילו לשחרר את לבנון מלפיתה איראנית".
שר החינוך באולפן ynet: "איפה שניתן עברנו ללמידה ממוגנת"
(צילום ירון ברנר)

לדבריו, "מדינת ישראל צריכה להסתכל קדימה ולחשוב איך אנחנו מייצרים מציאות מדינית שונה בלבנון. אני לא אכנס לשום דבר מבצעי או טקטי, אבל אנחנו נחושים לשנות את המציאות הביטחונית, להחזיר את התושבים בצפון לבתיהם. מה שהיה אתמול היה צעד מאוד משמעותי".
ארה"ב, נדגיש, תומכת בפעולה מוגבלת בלבנון. "אנחנו מחויבים לדבר אחד - להחזיר את תושבי הצפון הביתה. אנחנו בשני תהליכים מקבילים: רגל אחת לוחצת על הגז בלבנון עד הסוף. בצד השני יש תהליך מדיני לצד ארה"ב - שהיא הידידה הכי טובה שלנו. התמיכה שלה מוערכת, אבל בסוף יש חילוקי דעות. מדינת ישראל והממשלה פועלות לפי האינטרס הישראלי. מה שחשוב לישראל זה מה שצריך לקרות", אמר.
הוא הוסיף כי "כשיש לך בתים בקשר עין מהצד השני של הגבול אתה חייב להיכנס, אתה חייב לוודא שאין איום. אני מתפלל לשלום חיילינו. הם נחושים ומבינים את המטרה. מה שיחזיר את התושבים זה קודם החזרת הביטחון, זה השלב הראשון. לאחר מכן גם החזרת מערכת החינוך. נצטרך מספר שבועות של היערכות, אבל נעשה את המאמץ ברגע שנוכל".
תלמידים רצים למרחב המוגן בזמן אזעקה. פגיעות בבית ספר בנהריה

1 צפייה בגלריה
תחילת שנת הלימודים החדשה
תחילת שנת הלימודים החדשה
תלמידים במרחב מוגן
(צילום: MENAHEM KAHANA / AFP)
על החשש שהכניסה ללבנון תוביל לזניחת החטופים בעזה, אמר: "הממשלה נחושה לעשות הכל בשביל להחזיר את החטופים. גם במהלכים צבאיים וגם במחיר כבד של מתווה ועסקה. יש קווים אדומים והם פורטו, אבל הבעיה שלנו זה סינוואר. הוא בחר למנוע מתווה, למנוע עסקה. אני לא יודע מה הסיבות שהובילו אותו לשם, אבל בסוף זה הקושי המרכזי".
קיש התייחס גם לכניסתו של השר גדעון סער לממשלה, לאחר שהושבע אתמול, ואמר כי "לא מדברים עכשיו על החלפת שר ביטחון. צריך להימנע מכך. ברור ששר ביטחון וראש ממשלה חייבים לעבוד צמוד עם תיאום מלא ואמון מלא. אם יש מצב שלא מאפשר לראש הממשלה לעבוד עם שר הביטחון אז צריך להחליף את השר".
בנוסף, השר קיש התייחס גם לשינוי הנחיות פיקוד העורף באופן שמאפשר למידה פרונטלית גם בשורת יישובים בצפון הארץ. "למידה פרונטלית ממוגנת", הדגיש. "לא כל מקום נותן אפשרות של 100% מיגון. הלימודים נותנים לילדים את החיבור שהם צריכים בתקופה הקשה הזו - תחת ההנחיות. איפה שניתן עברנו ללמידה ממוגנת".
לאחר מכן הוא התייחס להסכם שנחתם מול ארגון המורים, וחידד: "אני מאוד מרוצה. ההסכם מאפשר לנו לצאת לדרך עם יציבות למשך זמן מספיק ממושך. גם קיבלנו את הסכמת ארגון המורים לתוכנית של תואר ראשון, של סמסטר ראשון כבר בתיכון. זה קורה עם המורים ועם האוניברסיטאות וזה חליפי לבגרות".