תיעוד ממצלמת אבטחה: מונל מתמוטט בשער בית האבות בחיפה

תושב חיפה (20) נאשם בתקיפת גבר שהעיר לו לאחר שחסם את המדרכה עם רכבו. האיש, אילן מונל (67), נחבל באופן קשה, סבל מדימום מוחי והתמוטט בפתח ביתו. "בסך הכול הערתי לו על החנייה", סיפר מונל ל-ynet.
התקיפה אירעה לפני שבועיים בשעה 21:00, כאשר מונל היה בדרכו לבית האבות "בית דניאל" ברחוב שומכר בחיפה שבו הוא מתגורר. לדברי מונל, כעס כאשר ראה שמכוניתו של הנאשם מפריעה למעבר הולכי הרגל, והעיר לו.
"אמרתי לו שהוא חונה על המדרכה והולכי הרגל לא יכולים לעבור", אמר מונל. "בתגובה, הנהג פתח עליי פה וקילל אותי. אמרתי לו: 'לך תזדיין', הסתובבתי והלכתי. בשלב הזה, הוא יצא מהמכונית והתחיל ללכת אחריי, כשהוא שואל אותי מה אמרתי לו? בזמן ההליכה הצטרף אליו חבר נוסף, ושניהם צעדו אחריי לאורך כ-50 מטר".
1 צפייה בגלריה
תיעוד מתקיפתו של תושב חיפה בן 67 בידי נהג מונית
תיעוד מתקיפתו של תושב חיפה בן 67 בידי נהג מונית
"בסך הכול הערתי לו על החנייה". מונל אחרי שהתמוטט בפתח בית האבות
לדבריו, "הנהג צעק לי: 'תרד על הברכיים, אני יורה בך עכשיו'. הוא גם הושיט את היד שלו לעבר חלקו האחורי של הגוף, כאילו הוא שולף נשק, כדי להפחיד אותי".
כאשר הגיע מונל אל פתח בית האבות, הצטרף אל הנאשם וחברו חבר נוסף. בכניסה לשער הבית, ובנוכחות שני חבריו, תקף הנהג את מונל והיכה אותו בצוואר ובלסת. "מהמכה נהדפתי לעבר שער ברזל ונפלתי על הרצפה בחוזקה, תוך כדי שהראש שלי פוגע בשער הברזל", שחזר מונל. "איבדתי את ההכרה".
התוקף נמלט מהמקום ועוברת אורח שהבחינה במונל מוטל על הרצפה הזעיקה את המשטרה ומד"א. מונל פונה לבית החולים רמב"ם בעיר. מונל אושפז למשך חמישה ימים עם דימום מוחי, חבלות ושטפי דם בבטן ובלסת התחתונה. "אושפזתי במחלקה הנוירוכירורגית בבית החולים רמב"ם, כמעט לאורך כל חול המועד", הוא סיפר. "אני סובל מסחרחורות ויש לי עדיין שטף דם במוח".
הוא הוסיף כי "הוא נתן לי בוקס חזק לפנים. הקטע שלו היה להשפיל אותי. מסוכן היום להעיר לאנשים. אתה לא יודע מה תהיה התגובה שלהם ומה יעשו לך. המצב הזה מוביל לזה שאתה מפחד לומר משהו, והאנשים האלימים מנהלים את הרחובות".
הנהג התוקף נעצר למחרת היום מסתתר בדירת מסתור בחיפה. בשבוע שעבר הוגש כתב אישום נגדו לבית משפט השלום בחיפה. הוא מואשם בעבירות של תקיפת זקן הגורמת חבלה של ממש ואיומים. "במעשיו תקף הנאשם את המתלונן שהינו זקן על פי הגדרתו בחוק, שלא כדין ולאל הסכמתו וגרם לו לחבלות של ממש", טענה התביעה. "כמו כן, איים הנאשם על המתלונן בפגיעה שלא כדין בגופו במילים ובהתנהגות וזאת במטרה להפחידו או להקניטו".
רב-פקד יוסי אטיאס, קצין חקירות מודיעין מתחנת חיפה שחקר את המקרה, אמר כי "מדובר באירוע בריונות חמור שתוצאותיו קשות מאוד, כאשר כל חטאו של הולך הרגל שהוא העיר לנהג שחסם את דרכו ואת דרכם של שאר הולכי הרגל. עם קבלת התלונה פעלנו לאיתור החשוד, מעצרו ומיצוי הדין עמו".