צפו: ירי ליד הבית, כדי למכור נשק
(צילום: דוברות המשטרה)

גל מעצרים בשבועות האחרונים שערכו שוטרי ימ"ר חוף ביישובי ואדי ערה הסתיים הבוקר (ראשון) ב-14 כתבי אישום בגין עבירות נשק נגד שורת מעורבים. חוקרי המשטרה הצליחו לשים את ידם על תמונות וסרטונים בטלפונים ניידים שבהן תועדו כלי הנשק בתקופת הסחר בהם – מתמונות של אמצעי לחימה ועד סרטוני ירי בשטח בנוי.
7 צפייה בגלריה
תעדו עצמם בודקים כלי נשק ונתפסו על ידי המשטרה
תעדו עצמם בודקים כלי נשק ונתפסו על ידי המשטרה
תמונות שנמצאו בטלפוני הנאשמים
במסגרת כתבי האישום שהוגשו בפרשה, המכונה "כדור שלג", נאשמים 14 תושבי ואדי ערה בין השאר בעבירות של נשיאת נשק, סחר באמצעי לחימה וירי בשטח בנוי. הפרקליטות ביקשה להורות על הארכת מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.
במהלך החקירה, שהתנהלה בחודשים האחרונים באופן סמוי ובהמשך באופן גלוי, מיפו החוקרים את המעורבים בחשד לסחר, החזקה ונשיאת אמל"ח וירי. עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, עצרו בלשי המשטרה שני צעירים מערערה כשברשותם אקדח, רובה M-16, מחסניות ותחמושת.
הודות לחומרים שמצאו בטלפונים הניידים של השניים, בהם כאמור תמונות של כלי הנשק ואמצעי הלחימה האחרים, כמו גם סרטונים של ירי שמדגימים את השימוש בנשק, נעצרו כמה ימים לאחר מכן 12 חשודים נוספים מוואדי ערה. בבתי העצורים, בשנות ה-20 וה-40 לחייהם, נמצאו כלי נשק ואמצעי לחימה נוספים מסוגים שונים.
ראש צוות החקירה בימ"ר חוף, רפ"ק ליאור הררי, אמר: "המאבק בעבירות האמל"ח בתחומי מחוז חוף נמשך כל העת. מעצר מספר רב של חשודים במסגרת פרשייה זו היא דוגמה לחתירה למגע במטרה להביא לדין את עוברי החוק אשר מחזיקים, משתמשים וסוחרים בכלי נשק ובכך מסכנים חיי אדם. נמשיך לפעול באופן נחוש, מקצועי ונחרץ כנגד העבריינים ולמען ביטחונו של הציבור".
בכתב האישום שהוגש על ידי עו"ד ראיד רחאל, נטען: "בין חודש אוקטובר 2021 לבין חודש פברואר 2022, במועדים שונים, הנאשמים ואנשים נוספים ביצעו עבירות בנשק ובתחמושת, ביחד ולחוד. במהלך התקופה, שוחחו ביניהם הנאשמים באמצעות מכשירי הטלפון הניידים שברשותם, וכן התכתבו ביניהם בוואטסאפ על אודות החזקה, העברה, ייצור, מכירה וקניית כלי נשק, חלקים שונים לכלי נשק ותחמושת מסוגים שונים. בחלק מהשיחות שוחחו הנאשמים במילות קוד שונות על מנת להסתיר את מהות פעילותם".