שוטר ירה למוות בגנב שהיה מרותק לכיסא גלגלים בעיר טוסון באריזונה. הוא ירה בו תשעה כדורים, בשעה שהגנב ניסה לחמוק ממנו. בעקבות הירי השוטר הודח מהמשטרה.
השוטר ראיין רמינגטון לא היה בתפקידו השוטף בזמן הירי, ונשלח לאבטח מרכז מסחרי. בשני בערב הוא התעמת עם ריצ'רד לי ריצ'רדס בן ה-61, שגנב ארגז כלים מסניף של רשת וולמרט. בתיעוד שפרסמה משטרת טוסון ביום שלישי נראה רמינגטון במרחק של כמה מטרים מריצ'רדס, שישב בכיסא גלגלים ממונע, ומבקש ממנו לעצור. אחרי שריצ'רדס לא עשה זאת, והתרחק מרמינגטון, השוטר פתח לעברו באש. ריצ'רדס נפגע בגבו ובצדי הגוף. מותו נקבע במקום.
2 צפייה בגלריה
ארה"ב אריזונה שוטר ירה למוות ב נכה שגנב מחנות
ארה"ב אריזונה שוטר ירה למוות ב נכה שגנב מחנות
העימות בין רמינגטון לריצ'רדס במרכז המסחרי בטוסון, אריזונה
מפקד משטרת טוסון, כריס מגנוס, אמר שרמינגטון הוזעק על-ידי עובד של וולמרט. "לפי העובד הוא תפס את מר ריצ'רדס מחוץ לחנות אחרי שנמלט ממנה, וביקש לראות קבלה על ארגז הכלים", אמר מגנוס. "במקום להציג את הקבלה מר ריצ'רדס נופף בסכין ואמר: 'הנה הקבלה שלך'".
מגנוס אמר שהוא מוטרד מאוד ממעשיו של השוטר. "השימוש שלו בכוח קטלני בתקרית הזאת היא הפרה ברורה של מדיניות המחלקה וסותרת בצורה ישירה היבטים רבים של ההכשרה והשימוש שלנו בכוח. כתוצאה מכך המחלקה פיטרה את השוטר רמינגטון".
2 צפייה בגלריה
ארה"ב אריזונה שוטר ירה למוות ב נכה שגנב מחנות
ארה"ב אריזונה שוטר ירה למוות ב נכה שגנב מחנות
ההרוג בן ה-61. "במקום להראות את הקבלה הוא נופף בסכין"
עורך דינו של השוטר אמר שהתיעוד לא מספר את הסיפור במלואו. לפי מייקל סטורי רמינגטון ניסה להרגיע את הרוחות אך תגובתו של ריצ'רדס "לא הותירה לו ברירה חוץ משימוש בכוח קטלני".
אין נתונים רשמיים על מספר האמריקנים שנהרגים מדי שנה מירי שוטרים, ותחנות המשטרה ברחבי ארה"ב בוחרות אם לדווח לתקשורת על תקריות קטלניות. אתמול פורסם בוושינגטון פוסט שבשנה שעברה יותר מ-900 בני אדם נורו למוות על-ידי שוטרים בארה"ב.