נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (ה') שעשרות מאנשי הצוות שלו בקרמלין אובחנו חיוביים לקורונה, ולכן הוא יצטרך להיות בבידוד במשך "כמה ימים". שלשום הודיע פוטין בן ה-68 שהוא נכנס לבידוד בעקבות הידבקות של אנשים בפמלייתו. היקף ההתפרצות בקרמלין לא היה ידוע עד היום.
"מקרי קורונה התגלו במעגל המקורבים שלי. לא אחד או שניים, אלא כמה עשרות. אני חייב להישאר בבידוד במשך כמה ימים", אמר פוטין בשיחת ועידה בווידאו, במסגרת פסגת "ארגון הברית הביטחונית הקולקטיבית" (CSTO) שנערכה בדושנבה בירת טג'יקיסטן. פוטין היה אמור לטוס לפסגה הביטחונית בטג'יקיסטן, אך התפרצות הקורונה בקרמלין שינתה את התוכניות.
פוטין מבקר חולי קורונה

3 צפייה בגלריה
 פוטין בחליפת מגן, מבקר חולי קורונה בבית חולים במוסקבה
 פוטין בחליפת מגן, מבקר חולי קורונה בבית חולים במוסקבה
פוטין בחליפת מגן, מבקר חולי קורונה בבית חולים במוסקבה
(צילום: EPA, ALEXEI DRUZHININ / SPUTNIK / KREMLIN POOL)
פוטין קיבל שתי מנות של החיסון הרוסי "ספוטניק V", ואמר השבוע שיבחן "באופן אישי" את היעילות שלו. הקרמלין דיווח שפוטין בריא ולא סובל מתסמינים. הדובר שלו, דמיטרי פסקוב, אמר היום שהבידוד של פוטין עלול להימשך לפחות שבוע - ושכרגע לא ידוע על גורם בקרמלין שנדבק בנגיף ומצבו קשה. בסוף החודש הבא אמור פוטין להשתתף בפסגת מדינות ה-G-20 ברומא.
במהלך מגפת הקורונה משקיעה רוסיה מאמצים רבים בהגנה על פוטין מהנגיף. הקרמלין דרש ממנהיגים זרים, עיתונאים וגורמים רשמיים, להיכנס לבידוד לפני פגישה עם נשיא רוסיה. מבקרים שמגיעים לקרמלין נדרשים לעבור ב"מנהרת חיטוי", ועיתונאים חייבים להציג בדיקת קורונה שלילית.
"מנהרת חיטוי" נגד קורונה
(רויטרס)

3 צפייה בגלריה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חיסון ספוטניק ל קורונה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חיסון ספוטניק ל קורונה
נשיא רוסיה והחיסון "ספוטניק V". פוטין קיבל שתי מנות של החיסון המקומי
(צילום: AFP, shutterstock)
ביום שני, יום לפני שנכנס לבידוד, ערך פוטין כמה פגישות בקרמלין. הוא אירח את נשיא סוריה בשאר אסד, וקיבל את פניהם של ספורטאים שייצגו את רוסיה במשחקים הפאראלימפיים בטוקיו.
יותר מ-7 מיליון רוסים נדבקו בקורונה מתחילת המגפה, ומספר הקורבנות הרשמי עומד על 195,041 בני אדם. אתמול דווח על 18,841 נדבקים חדשים ועל 792 קורבנות נוספים של הנגיף.
3 צפייה בגלריה
ולדימיר פוטין בשאר אסד ב קרמלין הקרמלין מוסקבה רוסיה
ולדימיר פוטין בשאר אסד ב קרמלין הקרמלין מוסקבה רוסיה
פוטין ואסד בפגישה בקרמלין. למחרת נשיא רוסיה נכנס לבידוד
(צילום: AP)
רוסיה מתקשה לשכנע את הציבור להתחסן לקורונה, וסקרים של מכונים עצמאיים מראים שרוב הרוסים לא מתכוונים להתחסן. שלשום עמד מספר המחוסנים בשתי המנות על 40.2 מיליון מתוך 146 מיליון תושבים. רוסיה פיתחה כמה חיסונים לנגיף, ולא מחלקת לאזרחים חיסונים מערביים.
החדשות על ההתפרצות בקרמלין מגיעות יום לפני פתיחת הקלפיות בבחירות לפרלמנט ברוסיה.