הפלסטינים מדווחים ביממה האחרונה על תקיפות נרחבות ברחבי ג'באליה שבצפון רצועת עזה, שאתמול (יום שלישי) הודיע צה"ל שנכבשה. התקיפות האוויריות הללו, כך נראה, מעידות על הכנה והתקדמות של חטיבות צה"ל לעבר יעד חדש שאליו לא נכנסו עד כה קרקעית.
הכוחות נערכים לתמרון באזורים שבהם טרם פעלו החטיבות באזור העיר עזה, במקביל להמשך ההיתקלויות מדי יום גם בעיירות ובשכונות שצה"ל שולט בהן חלקית - כמו שג'אעיה - או כאלה שהשלים את כיבושן, כמו ג'באליה או שכונת רימאל. בשטח, בינתיים, מתפתחת לחימת גרילה מול חוליות מקומיות וקטנות שמגיחות ממסתורים תת-קרקעיים ותוקפות את הכוחות על בסיס יומי.
ההפצצות בג'באליה

ג'באליה, הלילה

3 צפייה בגלריה
תקיפות בג'באליה
תקיפות בג'באליה
התקיפות בג'באליה
3 צפייה בגלריה
תקיפות בג'באליה
תקיפות בג'באליה
הרס בג'באליה, היום
ההפצצות בג'באליה נמשכו לאורך כל הלילה והיום. בלילה דיווחו הפלסטינים על "חגורת אש" והפצצות בלתי פוסקות שם, אחרי שאתמול הכריזו בצה"ל כי אוגדה 162 השלימה את כיבוש העיר ופירקה את מוטות השליטה של חמאס בצפון הרצועה יחד עם כוחות אוגדה 252.
לפי הפלסטינים, עד כה נהרגו בתקיפות בג'באליה 46 ונפצעו עוד 110. עוד נטען, כי ישנם עוד "עשרות קורבנות" מתחת להריסות.
ההכנה לכניסה של צה"ל ליעד חדש מתבצעת כשברקע נמשכים המגעים להפוגה נוספת בלחימה, שבה ישוחררו עשרות חטופים נוספים משבי חמאס. לצורך העסקה הגיע איסמעיל הנייה לקהיר, ובשבוע הבא יגיע לשם גם מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי זיאד נחאלה. בצה"ל ובממשלה אומרים בשבועות האחרונים שרק הלחץ הצבאי יוביל את חמאס לעסקה שתהיה טובה לישראל, כשמנגד בארגון הטרור טוענים שלא ינהלו מו"מ תחת אש - על אף שבפועל נראה שמגעים מתנהלים כל העת בימים האחרונים.
בינתיים, דובר צה"ל הודיע כי לוחמים מחטיבת הנח"ל וצוות קרב חטיבתי 551 פשטו ביממה האחרונה על יעדים נוספים בג'באליה. כחלק מהפשיטה, הם איתרו והשמידו משאית שעליה התקין חמאס רקטות ארוכות טווח ואמצעי לחימה נוספים.
המשאית ועליה הרקטות ארוכות הטווח
(צילום: דובר צה"ל)

3 צפייה בגלריה
ג'באליה
ג'באליה
התקיפות הלילה בג'באליה
בנוסף, לוחמי המילואים של צוות קרב חטיבה 551 זיהו במהלך היום מחבלים שהסתתרו במבנה בעיר. בשיתוף פעולה עם חיל האוויר, ובהכוונת מכלול האש החטיבתי, תקף כלי טיס את המבנה - והמחבלים חוסלו. באזור הותקף מבנה נוסף שבו זוהתה עמדת נ"ט, שעל פי החשד בוצע ממנה ירי לעבר כלי רכב צה"ליים.