2 צפייה בגלריה
חיסון שלישי של מד"א בחולון
חיסון שלישי של מד"א בחולון
נתוני תחלואה מעודדים
(צילום: AFP)
מספר חולי הקורונה שמצבם קשה עדיין גבוה, כך גם מספר המונשמים – אבל במדדים אחרים ניכר שיפור משמעותי עם סיום חופשת סוכות וחזרת התלמידים לבתי הספר ולגנים: לפי נתוני משרד הבריאות שפורסמו אמש (רביעי), מצבם של 647 חולים מוגדר קשה, ירידה מינורית ביחס לשלשום – ו-119 פחות ביחס למספר השיא שלהם בגל הרביעי, לפני כחודש. 217 מהחולים קשה כעת הם מונשמים, גם כן ירידה קלה.
במספר המאושפזים הכללי חלה ירידה בולטת עוד יותר ביחס לחודש לשעבר. אז יותר מ-1,350 חולי קורונה היו מאושפזים בבתי החולים, לעומת 939 כעת. נתון מעודד אחר הוא מקדם ההדבקה, שירד ל-0.73 – הנמוך ביותר מאז חודש מאי. עם זאת, נתון זה אינו משקף לעתים את המציאות לאשורה, עקב החגים ומיעוט הבדיקות בחלק הימים - וייתכן שמקדם ההדבקה יחזור לעלות בהמשך.
אופטימיות נראית גם כשמביטים על שיעור הבדיקות החיוביות. במשך יותר מחודש לפחות 5% מהבדיקות מדי יום היו חיוביות, ובשיא – בתחילת ספטמבר – שיעור החיוביים היה 8.4%. לעומת זאת, אתמול שיעור החיוביים היה 3.4% והנתון הלא סופי שנרשם אתמול הוא 3.9% - יום שישי ברצף עם פחות מ-5% חיוביים.
2 צפייה בגלריה
השנה שהייתה קורונה חיסונים חיסון מחסן חוסיין דיאב
השנה שהייתה קורונה חיסונים חיסון מחסן חוסיין דיאב
חיסון קורונה
(צילום: אורי דוידוביץ)
אבל לצד הנתונים האופטימיים, המגפה עדיין משתוללת ואלפים נדבקים מדי יום. מספר המאומתים שלשום היה 2,405, וביממה החולפת ועד העדכון של משרד הבריאות אמש, אובחנו עוד 2,208 חיוביים. גם מספר הנפטרים הולך ועולה במהירות. שלשום נפטרו 20 חולי קורונה ואתמול עוד שבעה – ואלו מספרים לא-סופיים.
פיילוט "הכיתה הירוקה" יתרחב עם חזרת הלימודים, אבל בינתיים גם מגפת הבידודים עדיין כאן. לפי נתוני משרד הבריאות, יותר מ-102 אלף לא יחזרו היום למסגרות מגיל 19-0. 28,500 מהם נדבקו בנגיף, 73,600 מבודדים.
פורסם לראשונה: 21:18, 29.09.21