זירת הירי בחיפה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א, איחוד הצלה כרמל)

שני צעירים פתחו הלילה (בין חמישי לשישי) באש לעבר מועדון בחיפה. המאבטח במקום השיב אש ופצע באורח אנוש את אחד היורים, בשנות ה-20 לחייו. המשטרה פתחה בחקירת התקרית ובסריקות אחר היורה השני שנמלט מהזירה.
האירוע התרחש מחוץ למועדון בשדרות ההסתדרות בחיפה. מהחקירה עולה כי החשודים הגיעו לקרבת המועדון כשהם רכובים על אופנוע - ופתחו באש לעברו. המאבטח, תושב עכו בן 46, עוכב לחקירה בתחנת משטרת זבולון. הרקע ונסיבות התקרית בבדיקה.
2 צפייה בגלריה
זירת האירוע בחיפה
זירת האירוע בחיפה
אחד היורים נמלט. זירת האירוע מחוץ למועדון בחיפה
(צילום: דוברות המשטרה )
2 צפייה בגלריה
זירת האירוע בחיפה
זירת האירוע בחיפה
זירת הירי בחיפה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א )
בשעה 3:37 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל על צעיר שנפצע באירוע אלימות בשדרות ההסתדרות בחיפה. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום פינו את החשוד בירי לבית החולים רמב"ם כשמצבו קשה, והוא סובל מפציעות חודרות, מורדם ומונשם.
בהמשך נמסר מבית החולים רמב"ם כי מצבו של החשוד מוגדר אנוש, וכי הוא סובל מפגיעת ראש קשה מאוד.
פרמדיק מד"א איימן ארנאוט וחובש על אופנוע מד"א איתי מזור סיפרו: "ראינו צעיר שוכב על הכביש מחוסר הכרה, הוא סבל מפציעה חודרת. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך טיפול כשמצבו לא יציב".
סנגורו של המאבטח, עו''ד רונן חליוה, אמר: "הירי שבוצע על ידי המאבטח בוצע בתגובה לירי אל עבר מועדון וכלפיו מתוך הגנה עצמית לאחר שחש סכנה ממשית לחייו ולכל האזרחים שנכחו במקום. המאבטח פעל מתוקף תפקידו, בהתאם לנדרש וכמצופה ממנו, ומנע שפיכות דמים של אזרחים צעירים שבאו לבלות במקום".