תיעוד: אלימות בכביש 431
(צילום: צילום: סופיאן זחאלקה)

אייל ישראל (46), מתקין מזגנים, שחזר בשיחה עם ynet את רגעי הפחד כשנהג שלף סכין, איים עליו, וניקב לו שני גלגלים בנסיעה בכביש 431. "פחדתי שאני גומר שם את החיים שלי, מזל שרק פינצ'ר לי את הגלגלים", אמר. אתמול (שני), יממה לאחר שתיעוד התקרית פורסם ברשתות החברתיות, הוגש נגד תושב בת ים שנעצר כתב אישום.
"האיש שאיים עליי בסכין זומן לחקירה ובאותו ערב שוחרר לביתו אחרי החקירה", סיפר. "הוא לא נעצר והסתובב מאז חופשי - עד שזה הופץ לרשת. שלחתי את הסרטון וזה איכשהו הופץ והמשטרה התחילה לעבוד. פתאום היום כבר הוגש כתב אישום, רק בזכות הפרסום", טען.
1 צפייה בגלריה
תיעוד: גבר משחית 2 צמיגים של נהג רכב אחר במהלך ויכוח בכביש 431
תיעוד: גבר משחית 2 צמיגים של נהג רכב אחר במהלך ויכוח בכביש 431
"פחדתי על החיים שלי וסתמתי את הפה"
(צילום: סופיאן זחאלקה)
לדבריו, תחילה הוא עצמו זומן לחקירה באזהרה: "הוא טען שהרבצתי לו, הייתי בשוק. הגעתי תמים לחקירה ופתאום אני מוזהר ויש לי צו הרחקה ממנו. בחקירה הבינו שעשו טעות". הוא ציין כי עד עכשיו הוא בטראומה: "פתאום קלטתי שהוא יוצא עם סכין. עד היום אני עולה על הרכב ואני חושש ורועד מפחד. היו לי כלים ברכב, הייתי יכול לשבור לו את הראש - אבל אני לא אלים".
ישראל, מתקין מזגנים כאמור במקצועו, נסע ללקוח: "נסעתי באמצע יום עבודה בסבבה שלי. נסעתי בנתיב הימיני, עברתי לשמאלי עם וינקר. פתאום אני שומע אדם מאחורי מצפצף ומצפצף. אני מפנה לו את הנתיב ואנחנו מתקדמים, ואז הוא חותך אותי. דפקתי ברקס ועשיתי לו אצבע משולשת והוא עצר את הרכב, יצא אליי, הוא הכניס את הראש לתוך הרכב ואני יוצא מהר מהאוטו באמצע הכביש ואז אני אומר לו תחזור לאוטו".
אייל הודה שקילל את הנאשם, ואמר לו שהוא ממהר. "פתאום הוא שלף סכין מול העיניים שלי, פחדתי על החיים שלי. ראית את הסכין ונתתי לו לפנצ'ר את הרכב, שיעשה מה שהוא רוצה, רק שיילך. מהפחד סתמתי את הפה, רק ראיתי את אשתי ושלושת הילדים מול העיניים", סיפר. לדבריו, "אני כמעט 30 שנה על הכביש - היום אני כמו ילד טוב בכביש, מפחד מאוד".
תיעוד: ירד מהרכב, שלף סכין - וניגש בצעקות לנהגת שנסעה מאחוריו

במקרה אחר, שהתרחש אתמול, ירד צעיר כבן 20 מרכבו באמצע כביש בראשון לציון, שלף סכין - וניגש לצעוק על הנהגת שנסעה מאחוריו. לדבריה, בהתחלה חשבתי שהוא מחזיק ביד טלפון. כשצעק עם הידיים, זיהיתי שמדובר בסכין עם להב כסוף. זה היה מפחיד". הנהג נעצר כמה שעות לאחר מכן.
במשטרה הגיבו על טענתו של ישראל, וגורם אמר ל-ynet: "האיש שאוים ונחקר בגלל שהמאיים בסכין טען שהוא תקף אותו. החקירה תיסגר ואין לו מה להיות מודאג. המשטרה חייבת לחקור כל תלונה שהיא מקבלת והעובדה היא שהוגש כתב אישום נגד המאיים עם הסכין כבר הבוקר".
פורסם לראשונה: 22:55, 28.11.22