בני משפחות חטופים ופעילים הפגינו הבוקר (שני) ברחוב עזה בירושלים, ליד ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה לקידום עסקה לשחרור החטופים המוחזקים בשבי בעזה כבר 360 ימים. "היה פה רצח, הייתה הפקרה. נתניהו, אנחנו פה כדי להזכיר לך שהחטופים יחזרו רק בעסקה", אמרה אילה מצגר, כלתו של יורם מצגר שנרצח בשבי וגופתו חולצה.
המשפחות במחאה מול בית ראש הממשלה
(צילום: גיל יוחנן)

2 צפייה בגלריה
 הצהרת משפחות חטופים ומיצג של מחאת הנשים להחזרת החטופות והחטופים בירושלים מול מעון רה"מ
 הצהרת משפחות חטופים ומיצג של מחאת הנשים להחזרת החטופות והחטופים בירושלים מול מעון רה"מ
משפחות חטופים בירושלים
(צילום: גיל יוחנן)
2 צפייה בגלריה
מחאה בירושלים
מחאה בירושלים
קרובי חטופים לנתניהו: "הגיע הזמן לשנות כיוון"
(צילום: REUTERS/Ammar Awad)
בחסות המלחמה בחזית הצפונית היא הוסיפה כי "אין דרך אחרת. השבת האמון והתקווה יתחילו רק בהפסקת המלחמה והשבת כל החטופים. עם ישראל באופוריה, אבל זה לא מוביל אותנו לשום מקום טוב. בראש השנה אומרים 'תכלה שנה וקללותיה', אז אני רוצה לפרט את קללות תשפ"ד. רצח, הפקרה, הסתה נגדנו שהתחילה מפה (בית ראש הממשלה - רג"ש). כואב לי להגיד את זה. הייתה פה שחיתות וממשיכה פה שחיתות. אני רוצה לאחל לנו שנה אחרת, של ערבות הדדית. סולידריות. אכפתיות. דמוקרטיה. כל הדברים שאתה שכחת - והעיקר - שנה של חיים".
אלעד אור, אחיו של דרור ז"ל שנרצח ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת בשבי, אמר בהפגנה כי "לא תהיה לנו שנה טובה וחג שמח. אנו כואבים, זועמים והמומים על כך שיקירינו כבר שנה במנהרות החמאס בעזה. לעומר, לעופר, לארבל, לנעמה ולירדן, לכל החטופים, לא אכפת שנסראללה חוסל - הם מורעבים, מכווצים, מפחדים שיירו בהם בכל שנייה. לא נחדל מלהזכיר לממשלה הרעה הזאת שהצלת חיים חשובה יותר ממלחמה".
דודתו של שגיא דקל חן: מודאגים מצירוף סער לממשלה, מקווים למנף את זה להחזרת החטופים
(צילום: אורי דוידוביץ)

ריאיון עם אמנון שחר, שנכדתו התצפיתנית נעמה לוי נחטפה מנחל עוז
(צילום: אורי דוידוביץ)

יפעת קלדרון, בת דודתו של החטוף עופר קלדרון, שילדיו שוחררו מהשבי בעסקה, פנתה גם היא לראש הממשלה נתניהו: "כמעט שנה של הפקרה. רה"מ עדיין רה"מ ועופר עדיין מתחת לאדמה. את כתם ההפקרה לא תוכל למחוק. אתה פחדן, אתה נוכל, אתה מפקיר, לא משנה מה יאמרו השופרות שלך. אתה מפקיר את כולנו. אינך מר ביטחון, אתה מר הפקרה". היא הוסיפה, על רקע חיסול נסראללה: "עופר לא מתרשם משום הישג מפואר ככל שיהיה. עופר רוצה לחזור הבית. אל ילדיו המחכים לו ולמשפחתו השבורה. ממשלת הדמים משאירה את עופר והחטופים מאחור".
גם שי דיקמן, בת דודתה של כרמל גת שנרצחה במנהרה ברפיח, הגיעה להפגנה. "הסיפור של כרמל היה סיפור של תקווה. היא נחטפה בחיים והייתה צריכה לחזור הביתה בחיים. היא שמרה על תקווה, שמרה על הילדים של דרור (עלה ונועם אור - רג"ש) בשבי עד היום שבו שוחררו. היא שמרה על התקווה גם כשהורידו אותה למנהרות. היא שמרה על התקווה 328 ימים. חטופות בעזה סובלות - וגם מתות. כרמל החזיקה את התקווה. ראש הממשלה, אתה הרגת את התקווה שלנו לראות אותה בחזרה בחיים. החלטות הקבינט הורגות את החטופים".
קרוביו של החטוף שגיא דקל חן, שמחזיק גם באזרחות אמריקנית, אמנם לא נכחו בהפגנה בירושלים, אך בריאיון ל-ynet התייחסו לכניסתו של גדעון סער לממשלה: "נפגשנו איתו בעבר, יצאנו מודאגים מהפגישה, אבל מתוך הדאגה יש אופטימיות שנדע למנף את זה להחזרת החטופים". רינת קינן, דודתו של שגיא, אמרה כי "הלחץ הצבאי כבר קורה. אנחנו לא יודעים מה עלה בגורלו של סינוואר ואנחנו ניזונים מהחדשות כמו כולם. כפי שלא היינו בפסח ולא היינו ביום העצמאות אנחנו לא בראש השנה - אנחנו עדיין ב-7 באוקטובר".
אמנון שחר, שנכדתו התצפיתנית נעמה לוי נחטפה מבסיס נחל עוז, התייחס לחיסולו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה: "המילה אופוריה מבהילה אותי. תשומת הלב הציבורית נשאבת. לכאורה קרה טוב, יצאנו למבצע בלבנון - אבל אני מרגיש שתשומת הלב הציבורית, גם של התקשורת, יורדת מתחת לקו האדום. זה מפחיד. אנחנו מתגעגעים וחושבים עליה כל הזמן".