מפחדים מגל הפיגועים: תושבים שחוששים לצאת לרחובות
(צילום: asmr shir)

הפיגועים חזרו, ואיתם החשש לצאת לרחובות: גל הטרור של השבוע האחרון, שגבה את חיים של 11 ישראלים, מוביל לחשש כבד בקרב אזרחי ישראל. בימים אלה רבים מעדיפים להישאר בביתם.
קראו עוד:
"המצב הזה ממש גורם לי לחרדות, אני מאוד מפחדת לצאת מהבית. אני דרוכה, מפחדת מכל אדם שאני רואה", מספרת שיר כהן (45) מפתח תקווה. "ישבתי שלשום בבית קפה והחזקתי מטריה להגנה עצמית כי אין לי רישיון לנשק. מעכשיו אשתמש במטריה תמיד".
שיר כהןשיר כהן
שני (24) מחולון סיפרה גם כן על התחושות: "אני במתח, מפחדת לצאת לעבודה או לחזור מהעבודה הביתה. זה ממש מלחיץ אותי, במיוחד שאמרו שייתכן שיש עוד מחבל ואולי הוא חמוש. אני לא מצליחה לישון, אני מפחדת עליי, על המשפחה שלי ועל החברים שלי. זה הגיע למצב מטורף ואף אחד לא עושה כלום, זה פשוט לא הגיוני. בגלי טרור קודמים הייתי יוצאת מהבית עם גז מדמיע, ובכלל אני ערנית מאוד כשאני יוצאת, אבל מחר לא אלך לעבודה. אני חוששת שזה יכול להגיע לכל מקום".
1 צפייה בגלריה
הזירה בבני ברק
הזירה בבני ברק
הזירה בבני ברק
(צילום: דנה קופל)
הפיגוע בבני ברק: בעלי העסק שניצלו
(צילום: בראל אפרים, נויל האריס)

"כן, יש פחד לצאת מהבית", אומר דוד (25) מחולון, "זו מדינת היהודים היחידה, ובגלל קומץ של אנשים נהיה מפחיד לצאת מהבית. אני גר בחולון, אבל איך אפשר לדעת איפה יהיה הפיגוע הבא? אולי יהיו עוד ועוד פיגועים ונגיע למצב שבו אנשים בכלל לא יצאו מהבית? זה כמו סגר, אבל בעקבות פיגועים. אני לא זוכר תקופה כזאת מפחידה, אנשים עם תעודת זהות כחולה פוגעים בנו? יש תסיסה גדולה ברשתות החברתיות בחברה הערבית נגד יהודים, וזה כמו כדור שלג שמתגלגל. אני בסערת רגשות, מפחד על הקרובים שלי ועל המשפחה שלי. אין בכלל תחושת ביטחון בימים האלה, איבדנו את זה".
נלי גוטמןנלי גוטמן
נלי גוטמן (40) מאלפי מנשה מספרת על תחושות דומות. "יש חשש מאוד גדול לצאת מהבית למקום שהוא הומה אדם, אי-אפשר לדעת איפה יהיה הפיגוע הבא ואני יודעת שיהיו עוד פיגועים. אני גרה כאן כבר עשר שנים ואף פעם לא פחדתי לצאת מהיישוב או מהבית", היא אומרת, "לא הרגשתי חוסר-ביטחון עד היום, אבל אני גם לא מרגישה שהממשלה עושה משהו בשביל להחזיר את הביטחון. מה הם רוצים שנגיד, שהכתובת הייתה על הקיר?".