1 צפייה בגלריה
עופר כסיף ו אחמד טיבי עימות עם שוטרים
עופר כסיף ו אחמד טיבי עימות עם שוטרים
הח"כים שהתעמתו עם המשטרה. טיבי, עודה וכסיף
אנשי הסגל בלשכתה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה המליצו לחקור את חברי הכנסת אחמד טיבי, איימן עודה ועופר כסיף (הרשימה המשותפת) שתועדו בחודש האחרון מתעמתים עם שוטרים במהלך הפגנות ויוצאים נגד המשטרה בכלל. כך נודע היום (חמישי) ל-ynet.
עודה, נזכיר, קרא במהלך הרמדאן למשרתים הערבים בגופי הביטחון להניח את נשקם, כסיף היכה שוטר בראשו לאחר שעיכב אותו בדרך להפגנה - וטיבי התעמת עם שוטרים בהפגנה וסייע לחשוד לברוח.
עימות בין ח"כ עופר כסיף לשוטרים בהר חברון
עודה בקריאה לערבים משרתי מערכת הביטחון: "בושה"
(מתוך פייסבוק)

המפכ"ל יעקב שבתאי פנה לאחרונה ליועצת המשפטית לממשלה בבקשה לפתוח נגד השלושה בחקירה, ול-ynet נודע כי לאחר בחינת החומרים שהובאו מהמשטרה עלה כי שלושת הח"כים אכן פעלו בניגוד לחוק וככל הנראה יזומנו לחקירה אחרי החג. כך או כך, בהרב-מיארה צפויה לקבל החלטה בימים הקרובים.
גורם בכיר המעורה בפרטים אמר כי "זו תהיה הפתעה אם בסופו של דבר היא לא תאפשר את חקירתם. אין ספק שמדובר בעבירות שיצטרכו לחקור. האישור לחקירה מהיועצת המשפטית לממשלה צפוי להגיע בימים הקרובים".
ח"כ טיבי מדבר על הנער שסייע לו להימלט מהשוטרים
(צילום: לשכת טיבי )

לפני כשבועיים, כשבוע לאחר שתועד מכה שוטר בהפגנת שמאל בדרום הר חברון, הגיב חבר הכנסת כסיף לתקרית בראיון לאולפן ynet, והודיע כי לא יעשה שימוש בחסינותו במקרה שהיועצת המשפטית לממשלה תפתח נגדו בחקירה. "אין לי מה להסתיר. את דבריי, אם יהיה צורך, אוכיח בחקירה או בבית המשפט", אמר.
ח"כ טיבי התייחס לפני כשבועיים לתיעוד שבו נראה מתעמת עם שוטרים ומפריע להם לעצור חשוד במעורבות בהפרות סדר בשכונת בית חנינא שבצפון-מזרח ירושלים - ומנצל את חסינותו כדי לאפשר לחשוד להימלט מהמשטרה. "ניסיתי למנוע עוול, את עוול ההכאה והתקיפה", אמר טיבי בסרטון שצילם לצד החשוד.
יו"ר הרשימה המשותפת עודה קרא לפני כחודש לערבים שמשרתים בכוחות הביטחון "להניח את הנשק ולחזור לבני עמו". בסרטון שפרסם משער שכם בירושלים, בצל המתיחות הביטחונית, אמר עודה כי "תושבים בני עמנו בירושלים הביעו בפניי את חוסר שביעות רצונם מהתעללויות מצד כמה ערבים המעורבים בכוחות הכיבוש", כלשונו. כוונתו של עודה הייתה לצעירים ערבים שמשרתים בין היתר במג"ב ובמשטרה, ומוצבים בשער שכם ובעיר העתיקה.
הקריאה של עודה עוררה סערה במערכת הפוליטית וגררה גינויים מימין ומשמאל, וגם בתוך החברה הערבית ואצל משרתים מקרבה בכוחות הביטחון.