תיעוד: אלימות באמצע איילון
(צילום: סבטה)

בית משפט השלום בתל-אביב האריך היום בצהריים (חמישי) את מעצרו של אריק גרינפלד, רוכב האופנוע שחבט באדם באמצעות קסדתו בנתיבי איילון, עד ליום ראשון הקרוב. בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות, גרינפלד נראה חובט בנהג שלוש פעמים באמצעות קסדתו עד שאיבד את הכרתו. גרינפלד נחקר בחשד לביצוע עבירה של חבלה חמורה.
עם זאת, בהחלטה על הארכת מעצרו של גרינפלד, בית המשפט הטיל אור שונה על התקיפה ועל הנסיבות בהן התחילה. לפי השופטת כריסטינה חילו-אסעד, בעקבות החקירה של המשטרה וגביית עדויות מהעדים לאירוע התחזקה גרסתו של גרינפלד. גרינפלד טען כי הוא זה שהותקף ראשון על ידי הקורבן, בעוד הסרטון אינו מתעד תקיפה זו. לפי בית המשפט, "הקורבן של גרינפלד הכה בו במכת אגרוף בפניו, מה שהוביל לשבירת שיניו של גרינפלד". זאת, לפני שגרינפלד חבט בו עם קסדתו.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מהאלימות באמצע איילון
תיעוד מהאלימות באמצע איילון
בית המשפט הטיל אור שונה על האירוע. נהג הרכב על הקרקע, לאחר התקיפה
(צילום: סבטה)
אם החשדות והעדויות יאומתו בסופה של החקירה, הרי גם הקורבן שנראה מוטל על הכביש פעל באלימות. למרות זאת, ספק אם גרינפלד יוכל לטעון להגנה עצמית, כי השימוש שלו בקסדה חרג מעבר לכך. כשייגזר דינו של גרינפלד, יתכן ויוקל עונשו משום שלא היה זה שתקף ראשון.
גרינפלד פיטר את הסנגורית שמונתה לו מטעם הסנגוריה הציבורית, ושכר ייצוג פרטי. נציג המשטרה בדיון אמר כי הקורבן לא זוכר את האירוע, אף על פי שחוקרי המשטרה הציגו בפניו את הסרטון. נכון לשלב זה, המשטרה מחזיקה בידיה רק את התיעוד שהופץ וטרם התברר מדוע המשטרה לא פעלה להשיג את המצלמות שמרשתות את נתיבי איילון.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מהאלימות באמצע איילון
תיעוד מהאלימות באמצע איילון
(צילום: סבטה)
סנגורו של גרינפלד אמר בדיון: "החשוד נסע בנתיבי איילון במסגרת עבודתו. רכב פגע בו, הוא יצא להחליף איתו פרטים ומקבל מכה או מכות לפרצוף, ושוברים לו את השיניים. אין ספק שאדם שנמצא במצוקה, כפי שגרינפלד היה דאז, יכול היה לפעול בצורה הגיונית. הצעד של גרינפלד לא מקובל, אין על כך ספק, אבל לא מקובל שיישאר במעצר, בעוד האדם האחר ששבר לו את השיניים משוחרר".
השופטת חילו-אסעד כתבה בהחלטתה: "איני מקלה ראש כלל וכלל בעובדה שהחשוד נפל קורבן לתקיפת המתלונן תחילה ובכך שנגרם לו נזק חמור ביותר. עם זאת, לא ניתן להתעלם מתגובתו האלימה, הבלתי פרופורציונלית והמטרידה של גרינפלד. מדובר בתגובה אלימה שמצביעה על מסוכנות". בית המשפט לא שעה לבקשת המשטרה, שביקשה להאריך את מעצרו בשישה ימים, ובמקום זאת החשוד ישהה במעצר עד יום ראשון.
התקרית התרחשה ביום שני השבוע בין מחלף ארלוזורוב לגשר מוזס, בנתיבי איילון דרום, סמוך לשעה 18:00. ל-ynet נודע השבוע כי גרינפלד כבר הורשע לפני כעשור בתקיפת שליח שעבד עימו באמצעות קסדה, ולמעשה עומדות נגדו לא פחות מ-65 הרשעות קודמות, בהן בעבירות אלימות, רכוש, סמים, איומים והתנגדות למעצר. 41 מההרשעות הן מעשר השנים האחרונות, וגרינפלד ריצה בעבר מאסר בפועל.