בית המשפט בבוקרשט האריך שלשום (יום ו') בחודש את מעצרו של אושיית הרשת אנדרו טייט, שחשוד באונס ובסחר בנשים. טייט בן ה-36 היה בעברו לוחם קיקבוקסינג מקצועני והפך לדמות בולטת ברשתות החברתיות, עם קהל גדול של עוקבים - ושל שונאים. הוא הגדיר את עצמו כמיזוגן (שונא-נשים) ואף אימץ את הכינוי "מלך הגבריות הרעילה".
7 צפייה בגלריה
רומניה בוקרשט החרימה את אוסף מכוניות היוקרה של אנדרו טייט
רומניה בוקרשט החרימה את אוסף מכוניות היוקרה של אנדרו טייט
אנדרו טייט ואחת ממכוניות היוקרה שהוחרמו בבוקרשט
(צילום: AP)
טייט, בריטי-אמריקני שמתגורר ברומניה מ-2017, נעצר בבוקרשט ב-29 בדצמבר, יחד עם אחיו הצעיר טריסטן בן ה-34. האחים נחקרים יחד עם שתי נשים רומניות (אחת מהן שוטרת לשעבר) בחשד שהקימו ב-2019 ארגון פשע שפעל ברומניה, בבריטניה וגם בארה"ב.
ארבעת העצורים חשודים ששידלו נשים לזנות ולהשתתפות בסרטים פורנוגרפיים (חלקן קטינות), סחרו בבני אדם וביצעו עבירות אונס. לפי התביעה, החשודים אילצו נשים "לעבוד בכפייה ולבצע מעשים פורנוגרפיים" כדי שיזכו ב"הטבות כספיות משמעותיות".
אחרי מעצרם של החשודים הורו הרשויות ברומניה להשאיר אותם במעצר של 30 יום, לצורך המשך החקירה. שלשום הוארך המעצר בחודש נוסף. "לבקשת התביעה, בית המשפט הסכים להארכת המעצר של האחים טייט עד 27 בפברואר", אמרה שלשום רמונה בולה, דוברת הדירקטוריון הרומני ללוחמה בטרור ובפשע המאורגן. האחים מכחישים את ההאשמות נגדם.
7 צפייה בגלריה
האחים אנדרו ו טריסטן טייט בדרך להארכת מעצר ב בית משפט בוקרשט רומניה
האחים אנדרו ו טריסטן טייט בדרך להארכת מעצר ב בית משפט בוקרשט רומניה
האחים אנדרו וטריסטן בדרך לדיון בבית המשפט
(צילום: AFP)
במהלך החקירה פשטה המשטרה הרומנית על 12 נכסים של החשודים, והחרימה טלפונים ומצלמות רשת. השוטרים החרימו בשבוע שעבר גם פריטים יקרי ערך של אנדרו טייט, בשווי מוערך של 3.6 מיליון אירו (יותר מ-3.9 מיליון דולר). הפריטים כוללים אקדחים, סכינים וסכומים גדולים של כסף מזומן - וכן את אוסף מכוניות היוקרה של טייט, שכולל 15 מכוניות, בהם רכבי פרארי, רולס רויס, פורשה ו-BMW. גם 14 שעוני יוקרה הוחרמו על-ידי השוטרים הרומנים.
אנדרו טייט עלה לתודעה בשנת 2016, כשהשתתף כמתמודד בגרסה הבריטית של תוכנית הריאליטי "האח הגדול" וסולק ממנה בעקבות סרטון שצץ ושבו הוא תועד מכה אישה בחגורה. אחרי הדחתו מהתוכנית הוא נעשה ידוע עוד יותר בשל הערותיו המיזוגיניות ברשתות החברתיות, כשבין השאר טען כי הנשים הן רכושם של הגברים וכי יש להן אחריות לכך שאונסים אותן.
בריאיון שהעניק בעבר למנהל בלוג ביוטיוב הצהיר "אני מיזוגן לגמרי" והוסיף: "אני ריאליסט, וכשאתה ריאליסט, אתה סקסיסט". הוא טען כי נשים הן מיסודן עצלניות וכי "אין דבר כזה אישה עצמאית".
בחשבונותיו ברשתות החברתיות נהג טייט להתרברב באורח החיים ה"אולטרה-גברי" והראוותני שלו, והרבה לפרסם סרטונים שבהם הוא נראה במכוניות ספורט ובמטוסים פרטיים או מבלה ביעדים אקזוטיים. הוא זכה להמוני עוקבים, מרביתם גברים צעירים, אך מסרי השנאה שפרסם הביאו להשעייתו ולסילוקו מרשתות חברתיות רבות, בהן טוויטר, יוטיוב, פייסבוק וטיקטוק.
באוקטובר האחרון, אחרי שטוויטר נרכשה על-ידי אילון מאסק, הורה האחרון להחזיר את חשבונו של טייט לפעילות. כיום לטייט יש 4.7 מיליון עוקבים בטוויטר, וחשבונו פעיל למרות המעצר.
7 צפייה בגלריה
בריטניה רומניה אנדרו טייט ב מטוס
בריטניה רומניה אנדרו טייט ב מטוס
אורח חיים ראוותני. תמונות שהעלה טייט לרשת
בציוץ שפורסם בשבוע שעבר בטוויטר של טייט נכתב: "אני במעצר בזמן שהם 'מחפשים' ראיות - ראיות שהם לא ימצאו לעולם, בגלל שאני לא אשם. הם מתעלמים, וימשיכו להתעלם, מכל העדויות והראויות המוצקות שאנחנו חפים מפשע. המקרה שלי הוא לא קשור לאמת, אלא לפוליטיקה".
פורסם לראשונה: 17:17, 21.01.23