(צילום: שמוליק דודפור)

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, אמר הבוקר (רביעי) בריאיון ל-ynet Live כי "סיירת מטכ"ל תהיה טובה יותר עם לוחמות". לדבריו, "לנשים יש תרומה משמעותית, גדולה מאוד, בצה"ל בתפקידי לחימה. הגענו בעשור האחרון למספר של 7,500 לוחמות ויש יותר שילוב".
בצה"ל הודיעו אתמול כי בשנה הבאה ייפתחו התנסויות לשילוב לוחמות בסיירת מטכ"ל ביחידת הניוד המובחרת 551 של אוגדה 98, וייתכן שגם בגדודי השריון המתמרנים במלחמה - בנוסף לפלוגת הטנקיסטיות שכבר קיימת במשימות הגנת הגבולות. זאת, כחלק מבג"ץ החיילות והמלש"ביות שעתרו לפתוח את כל יחידות השדה לשירות לוחמות, במקביל להתנסויות שמתנהלות בשנה האחרונה בשילוב נשים ביחידת ההנדסה הקרבית המובחרת יהל"ם וביחידת החילוץ של חיל האוויר 669.
2 צפייה בגלריה
"יש מקום לכולן". ארכיון
"יש מקום לכולן". ארכיון
"יש מקום לכולן". ארכיון
(צילום: רויטרס)
"יש מקום לכל האוכלוסיות בצה"ל, יש מקום לכולן", אמר תא"ל הגרי, "לאורך השנים לנשים יש תרומה מאוד גדולה לתפקידים עלומים, במבצעים שעולים על כל דמיון. הקריטריון הראשון הוא מה שיהיה יותר אפקטיבי לצבא".
לדבריו, "נפתח בסוף 2024 את סיירת מטכ"ל, את יחידת הניוד, ייפתח בה צוות של נשים למשימות במצעיות גם בגבולות וגם במלחמה מעבר לקוויי האויב. לאור הצו של בית המשפט, אנחנו מתבוננים על שילוב נשים בשריון מתמרן שזה אתגר אחר שאנחנו חושבים שהוא מורכב יותר ויש לנו הסתייגויות. יכול להיות שנחזור עם זה לעליון אם נחשוב שיש בזה מורכבויות".
דובר צה"ל התייחס גם לפשיטה הגדולה בג'נין אמש, שבה נהרגו ארבעה מחבלים, ואמר כי "לא הצלחנו לעצור את המבוקשים, אבל הצלחנו לחסל מחבלים אחרים". לדבריו, "יש התראות לקראת החגים, זה ילווה אותנו בזמן הקרוב. אנחנו ערוכים לפעילות התקפית והגנה חזקה שבתקווה תביא שקט לאזרחים".
2 צפייה בגלריה
הפרות סדר על גבול רצועת עזה
הפרות סדר על גבול רצועת עזה
"לא רוצים הסלמה". הפרות סדר בגבול רצועת עזה
הגרי אמר עוד כי "רמת המודיעין שעומדת לרשותנו היום היא ברמה גבוהה וזה שונה ממה שהיה בתקופת פיגועי המטענים בשנות ה-90, האיום המרכזי כרגע ביהודה ושומרון הוא ירי מרכב חולף. יש גם את אתגר המטענים וגם את ירי הרקטות, יש אתגרים גם בגבול עזה ובגבול הצפון. אנחנו רואים ברשות הפלסטינית גורם מייצב ונכון שימשיכו לפעול וייקחו חלק בסיכול טרור, היינו רוצים שיעשו יותר אבל לא מצפים שיחליפו אותנו".
על ההתפרעויות בגבול רצועת עזה שהתחדשו לאחרונה, הוא אמר כי "המשימה שלנו היא לייצר יציבות ומצב ביטחוני שקט לאזרחי ישראל ועוטף עזה. מצבנו כרגע בעזה יציב, יש לנו אתגר בגבול, אנחנו מקיימים הערכת מצב על אירועי הימים האחרונים בגדר, יש לנו הרבה ניסיון בזה, ויש לנו את כל ארגז הכלים. בסופו של יום אנחנו רוצים שבעזה תהיה יציבות כלכלית ושקט. אנחנו לא רוצים הסלמה ואני חושב שגם חמאס לא רוצה. טרור לא יעזור לשפר את מצב האזרחים בעזה. כרגע המעברים סגורים בגלל הערכת מצב וזה תלוי באיך חמאס יבחר להתנהל".