20 שנה לאחר רצח מרגריטה לוי באילת, הוגש כתב אישום נגד סאמי אבו אל עסל, תושב יפו בן 51, בגין הרצח ועבירות מין שביצע. לפי האישום, הוא דקר שש פעמים את לוי, שהייתה בת 20 בעת שנרצחה.
2 צפייה בגלריה
מרגריטה לוי ז"ל
מרגריטה לוי ז"ל
אל עסל תקף את לוי מינית, דקר אותה למוות - והשליך את גופתה בפארק
(צילום: דני סולומון, רפרודוקציה)
מכתב האישום עולה כי ימים ספורים לאחר הגעת לוי לאילת על מנת לחפש עבודה, ביוני 2003, פגש אותה אל עסל - שעבד אז בדוכן שווארמה בשם "לאפה בר" במרכב תיירות באילת. הוא תקף אותה מינית, חנק אותה, הכה אותה בראשה, בפניה ובגפיה העליונים ודקר אותה למוות בחזה.
בהמשך, עטף אבו אל עסל את ראשה של לוי במגבת, את גופה בשמיכות וקשר שני כבלי חשמל סביב השמיכות באופן המהדק את השמיכות סביב גופת המנוחה. הנאשם השליך על כר הדשא בפארק שכונתי את גופתה של לוי, ונמלט מהמקום.
2 צפייה בגלריה
מרגריטה לוי ז"ל
מרגריטה לוי ז"ל
לאל עסל מיוחסות עבירות רצח בכוונה תחילה, רצח בנסיבות מחמירות ומעשה סדום. לוי
(צילום: ג'ו קוט, רפרודוקציה)
בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה במקביל ציין עו"ד אביב דמרי, שהגיש את האישום, כי: "מעשיו של המשיב הם מסוג המעשים האכזריים ביותר שיכול אדם בן אנוש, לבצע". לאבו אל עסל מיוחסות עבירות של רצח בכוונה תחילה, רצח בנסיבות מחמירות ומעשה סדום. התיק נחקר על ידי מרחב אילת במשטרה.
בבקשת המעצר הוצגו הראיות שהובילו לאישום, ובהן חוות דעת של המכון לרפואה משפטית שממנה עולה התאמה בין ה-DNA של הנאשם ברצח לבין הזרע שנמצא, וכן התאמה בין ה-DNA שלו ל-DNA שהופק מהמגבת שעטפה את ראש לוי בעת מציאתה; עדות מתלוננת שאבו אל-עסל תקף אותה מינית 10 ימים לאחר הרצח, עדות בעלת השמיכות המעידה על הוצאת השמיכות מביתה והיכרות עם הנאשם; איכון לוי בסמוך למקום שבו עבד אבו אל-עסל.
בנוסף צוינה "גרסת אבו אל-עסל ושקריו לפיהם הוא איננו מכיר כלל את המנוחה. בהמשך הוא על זכות השתיקה לאורך הטחת כלל הראיות המפלילות נגדו". לפי האישום, לאבו אל-עסל עבר פלילי הכולל 13 רישומים קודמים בגין עבירות רכוש, סמים וניסיון שיבוש מהלכי חקירה. בנוסף, הוא הורשע ב-2004 בתקיפה מינית ונשלח ל-11 שנים בכלא.