הפלסטינים מדווחים גם היום (שבת) על חילופי אש כבדים בג'נין, שם החל השבוע מבצע נרחב לסיכול טרור. בסוכנות הידיעות הפלסטינית "וופא" דווח כי צה"ל החל לפעול גם בכפר דן, מערבית לג'נין, וגדודי אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, טענו כי פעילים שלהם מעורבים שם בעימותים עם צה"ל.
חילופי אש בג'נין

2 צפייה בגלריה
ג'נין
ג'נין
כוח צה"ל בג'נין
( צילום: EPA/ALAA BADARNEH)
2 צפייה בגלריה
כרוזים במחנה הפליטים ג'נין
כרוזים במחנה הפליטים ג'נין
"אל תרשו לפושעים להשתלט לכם על העתיד". כרוזי צה"ל בג'נין
במקביל, צה"ל החל לפזר כרוזים בג'נין, שהכילו פנייה ישירה לתושבי המקום. "כשתחזרו לבתים שלכם תחזרו למקום יותר בטוח, אל תרשו לפושעים להשתלט לכם על העתיד - העתיד שלכם בידיים שלכם", נכתב.
בתוך כך, הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, סיים כעת הערכת מצב עם מפקדי הפיקודים המרחביים ומפקדים מהמטה הכללי, על הפעילות בכלל הגזרות, ובעקבות האירועים ביהודה ושומרון. מדובר צה"ל נמסר כי הוא הדגיש את המשך המאמץ ההתקפי לסיכול הטרור, ומאמצי ההגנה בישובים, בצירים ובמרחב התפר, וכן הגברת הדריכות ומוכנות הכוחות בסוף השבוע. כמו כן, הרמטכ"ל התייחס למבצע הסיכול במרחב ג'נין שמטרתו למנוע פיגועים כפי שאירע לפנות בוקר בעציון.
המבצע של צה"ל במרחב החל בלילה שבין שלישי לרביעי. מדובר במבצע גדול למעצר מבוקשים והשמדת תשתיות טרור בשומרון - במחנות הפליטים ג'נין ונור א-שמס שליד טול כרם, ובעיר טובאס הסמוכה. במקביל, מבצע גדול נוסף מתנהל גם במחנה הפליטים פארעה שבבקעה.
המבצע הרחב כולל ליווי אווירי משמעותי, מאות לוחמים ובהם מסתערבים וכוחות מג"ב, ואפשרות לפינוי אוכלוסייה מוסדר של הפלסטינים בהתאם למוקדי הלחימה הצפויים. כמו כן, צה"ל משתמש בדחפורים. לפי דיווחים פלסטיניים, הצבא סגר השבוע את כל הכניסות לעיר ג'נין.