ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל, אלוף מישל ינקו, אמר בצהריים (שישי) כי הושלם אישור התוכניות הלוגיסטיות לכל האוגדות. "יש מוכנות גבוהה לכל הכוחות, גם מבחינת טכנולוגיות חדשות", אמר. "הכוחות ייכנסו מלאים, עם תוכנית אספקה להמשך".
2 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בגבול הרצועה
כוחות צה"ל בגבול הרצועה
חיילי צה"ל סמוך לגבול הרצועה. מחכים להוראה להיכנס
(צילום: AP Photo Tsafrir Abayov)
אלוף ינקו התייחס לדיווחים בשבוע וחצי האחרון על מחסור בציוד, ואמר כי מבין אלפי התלונות שהתקבלו הרוב נגעו למחסור בקסדות טקטיות ובשכפ"צים קרמיים. אחרי שהושלם אישור התוכנית לכל האוגדות הוא אמר היום כי כל חייל שיחצה את הגבול יקבל שכפ"ץ קרמי.
למעשה, בימים האחרונים השלים המערך את הכנת הכוחות לתמרון: נפרסו שישה מרכזים לוגיסטיים מרחביים על מנת לשפר את המענה לכוחות בשטח; הואצו תהליכי רכש של ציוד לחימה הכולל אלפי אפודים קרמיים, אמצעי שהייה, ציוד חורף ועוד. עד כה, נופקו כ-65 אלף חליפות סערה וחרמוניות, וקרוב ל-170 אלף אביזרי לבוש חורפיים.
לצד זה אישר אלוף ינקו כי יש עדיין מקומות מסוימים שבהם נמשכת השלמת פערים לוגיסטיים אחרונים. הוא הוסיף כי הרשת הלוגיסטית להעברת כוחות נוספים לצפון מוכנה, למקרה שתיפתח בו מלחמה רב-זירתית.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו עם לוחמי גולני סמוך לעזה
בנימין נתניהו עם לוחמי גולני סמוך לעזה
ראש הממשלה נתניהו עם חיילי גולני הממתינים לקרב, השבוע
(צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
קצין הרפואה הראשי, תא"ל פרופ' אילון גלזברג, דיבר מצדו בצהריים על הטיפול חסר התקדים בנפגעי המלחמה. "לא דמיינו שנטפל בכמות כזו של חללים שצריך לזהות. כל ר"מי 2 נפתחו מיד ופינינו מיטות טיפול נמרץ. גדוד שירותי הדם המטכ"לי הופעל להתרמת אלפי מנות דם לתמרון, והפעלנו את כל פלוגות הרפואה. רמות המלאי מספיקות ולא חסר לנו כלום".
חיל הרפואה השלים אף הוא את ההכנות. דובר צה"ל מסר כי "אלפי מטפלים הפזורים בכלל היחידות מצוידים בחזית הטכנולוגיה, כולל מוצרי דם והחייאה". עוד צוין כי קיים מענה של ציוד רפואי מתקדם אשר נופק לכוחות לטובת מערכה רחבה ככל שתהיה. בנוסף, לראשונה, תופעל במסגרת התמרון יכולת טיפול נמרץ ניידת, על בסיס כלים משוריינים.